مردم را درخصوص مذاکرات هسـته‌ای نامحــرم نپندارید!

 بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق‌(ع):

مردم را درخصوص مذاکرات هسـته‌ای نامحــرم نپندارید!۹ شهریور-۱۴۰۱

  چرابسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق که درانحصارپاسداران جنایتکاراست فقط در مورد مذاکرات هسته ای ازموضع بلندگوشدن پاسداران جنایتکار وسخنگوی مردم ایران شده و گوشنرد کرده است مردم را درخصوص مذاکرات هسته ای نامحرم نپندارید! درحالی که مردم ایران بیش از۴۳ سال است که نامحرم و محور همه مسایل دانستن حق شان نبوده است؟

 بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه‌ای به وزیر امور خارجه درباره مذاکرات برجامی اعلام کرد: آقای امیرعبداللهیان؛ فرصت همراهی مردم را با روایت‌های مبهم از مذاکرات نسوزانید.

در متن کامل این بیانیه آمده است:

«وزیر محترم امور خارجه! اینک و در آستانه گذشت ٩ ماه از آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت سیزدهم، خبرهایی مبنی بر حصول توافق اولیه و نزدیک شدن قطار مذاکرات به ایستگاه پایانی به گوش میرسد.

نخست بر خود لازم میدانیم که از زحمات تیم مذاکرهکننده در راستای احقاق حقوق کشور عزيزمان تشکر کنیم.

و اما بعد، امیدواریم که گوش شنوای شما، پذیرای نکات مختصر زیر باشد.

جناب وزیر! بی‌شک «گره نزدن مذاکرات هسته‌ای به زندگی روزمره مردم» راهبردی صحیح بود که از سوی تیم مذاکرهکننده ایرانی اتخاذ شد، اما نکته قابل تامل، «گره زدن مردم به روایت‌های مبهم و کلی از مذاکرات هسته‌ای» است.

حال شاید این سؤال مطرح شود که اشکال کار در چیست؟ بی‌اطلاع نگه‌داشتن مردم، راحت‌ترین کار برای رفع تکلیف از خود است تا مذاکرات به زندگی روزمره مردم گره نخورد؛ درحالی که بدترین انتخاب نیز همین است! اشکال کار وقتی عیان میشود که تیم مذاکرهکننده چه در صورت حصول یک توافق خوب و چه در صورت عدم حصول توافق، توانی را برای همراه کردن افکار عمومی با تصمیم خود نخواهد داشت؛ چرا که با از دست دادن مرجعیت روایت‌گری، مردم از روایت‌های مبهم شما به روایت‌های مجعول رسانه‌های مغرض داخلی و خارجی پناه خواهندبرد.

در شرایطی که وزارت خارجه با روایت‌پردازی کلی به پیش میرود،

تک روایت‌های برخی آقایان که بعضا به مذاق شما نیز خوش نمیآید، تبدیل به روایت غالب در فضای نخبگانی جامعه خواهد شد و سپس به فضای عمومی جامعه تسری پیدا خواهد کرد. حال خودتان قضاوت کنید که مقصر چنین وضعیتی کیست؟!

آقای دکتر! شما خود را جای ما قرار دهید، با این وضعیت اطلاعرسانی قطرهچکانی، چگونه میتوانید به عنوان عضوی از جنبش دانشجویی، میزان حل و فصل مسائلی چون «لغو تحریم‌ها، راستی آزمایی و ارائه تضمین از سوی طرف مقابل» را در مذاکرات هستهای برآورد کنید؟! حال آیا شما حق ندارید نسبت به مذاکرات خوشبین نباشید؟!

اکنون تصمیم با خود شماست، یا همچنان مردم را نامحرم بدانید و فرصت همراهی حلقه‌های میانی را بسوزانید، یا با تغییر نگرش دست از محافظهکاری در اطلاعرسانی برداشته و زمینه را برای همراهی افکار عمومی جامعه با خود فراهم کنید.

البته این همراهی میسر نخواهد شد، مگر با رعایت خطوط قرمز رهبر انقلاب در مذاکرات که انتظار ما از تیم مذاکره‌کننده نیز جز این نیست، مگر اینکه خلافش ثابت شود!

در پایان برای تیم مذاکرهکننده در ادامه مسیر مذاکرات آرزوی توفیق می‌کنيم و البته خوشحال میشویم در اولین فرصت، میزبان و شنونده نکات اعضای تیم مذاکره‌کننده در بستر دانشگاه باشیم.»