روزنامه دولتی ایران منتقدان رئیسی را به «تخریب دولت» متهم کرد

روزنامه دولتی ایران منتقدان رئیسی را به «تخریب دولت» متهم کرد۸-شهریور-۱۴۰۱

ورق پاره دروغگوی دولتی ایران موظف است موازی خبرگزاری دروغ پرادازدولتی ایرنا  بطور تخته گاز مدافع وعده های دروغ دژخیم رئیسی باشند ودرمقابل همگام با دژخیم رئیسی برای تبرئه کردن ناکارآمدی های یک ساله  ازترفند نخ نما شده متهم کردن منتقدان و دولت حسنک روحانی به عنوان متهم شرایط بحرانی کنونی  استفاده کنند.

ابراهیم رئیسی

روزنامه دولتی «ایران» در مطلبی با عنوان «ناراحتی منتقدان دولت از کاهش تورم» به کسانی که آمارهای ارائه شده از سوی ابراهیم رئیسی در زمینه میزان تورم در ایران را زیر سوال برده‌اند، حمله کرد و آنان را به «تخریب دولت» متهم کرد.

روزنامه ایران روز سه‌شنبه، ۸ شهریور، نوشت: «درحالی که رئیس جمهور از تورم ۶۰ درصدی در شهریورماه سال گذشته و ابتدای کار دولت خبر داده است، برخی از این منتقدان این آمار را نادرست خوانده‌اند.»

ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشست خبری خود درباره آمار تورم گفته بود: «تورم حال حاضر ۴۰.۵ درصد است اما در شهریور سال گذشته قریب ۶۰ درصد تورم در کشور وجود داشت. اراده دولت بر مهار و کاهش تورم است.»

روزنامه ایران با استناد به اظهارات پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران، آمار ارائه شده از سوی رئیسی را درست خواند و به نقل از قربانی نوشت که نرخ تورم نقطه به نقطه هم که در اردیبهشت و خرداد صعودی شده بود در مردادماه «مجددا نزولی شد».

این روزنامه دولتی اضافه کرد: «نرخ تورم در پایان دولت روحانی به ۵۸.۳ درصد رسیده بوده که این آمار طی ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.»

اصرار مقام‌ها و رسانه‌های دولتی بر کاهش تورم در ایران، در حالی است که حذف ارز ترجیحی در ماه‌های گذشته موجب افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی در ایران شده و معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، اواخر اردیبهشت از تورم ۴۰۰ درصدی برخی کالاهای اساسی خبر داده بود.

همچنین عبدالله اوتادی، عضو اتحادیه مشاوران املاک، در خردادماه امسال اعلام کرد تنها در سه سال گذشته، اجاره‌بها ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تورم ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، در مردادماه در میان خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه «نان و غلات» و همچنین سس‌های مایونز و گوجه فرنگی بوده است.

مرکز آمار یک نهاد دولتی و وابسته به سازمان برنامه و بودجه ایران است و سازمان دیگری به ویژه سازمان‌های غیردولتی گزارشی از وضعیت آمار در ایران ارائه نمی‌کند.