محیط زیست در لیست پنج ابرچالش کشور

 پیشکسوت رسانه تاکید کرد؛

محیط زیست در لیست پنج ابرچالش کشور13مرداد-1401

محیط زیست در لیست پنج ابرچالش کشور

ایسنا/قم مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم گفت: یکی از پنج ابر چالش تمام مدیران کشور مسئله محیط زیست است.

احسان محمدی ظهر امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه در کارگاه آموزشی «محیط زیست و رسانه» که با مشارکت اداره‌کل حفاظت محیط زیست و خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دیگر محیط زیست شوخی گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: درگذشته مردم به محیط زیست یک نگاه فانتزی داشتند اما امروز این نگاه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: امروز مشکلات محیط زیستی به حدی اثرگذار شده‌اند که می‌توانند یک شهر را تعطیل کنند.

این پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اشاره به اینکه محیط زیست مشکل یک اداره نیست بلکه مشکل تمام مردم جامعه است، عنوان کرد: یکی از پنج ابر چالش تمام مدیران کشور محیط زیست است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مدرن دنیا درگیری‌های زیست محیطی دارند، مطرح کرد: عوامل خطرناک زیستی کشورهای بزرگی چون فرانسه و آمریکا هستند.

محمدی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در معرفی اشخاص و فعالیت‌هایشان به جامعه اثرگذاری بالایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این ظرفیت رسانه‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلفی چه خوب و چه بد مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز مردم به کلید واژه محیط زیست حساس شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در کشور وجود دارد مردم استقبال بالایی از سرگرمی دارند ولی اصحاب رسانه باید توجه داشته باشند این سرگرمی‌ها بر مشکلات مردم غلبه نکنند.

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم با اشاره به اینکه سگ‌ها درحال نابودسازی محیط زیست هستند، یادآور شد: جفت گیری سگ‌ها با گرگ‌ها و تولد گرگاس ازدیگر تهدیدهای جامعه است که هنوز آن‌طور که باید به آن پرداخته نمی‌شود.