فعالیت سامانه مونسون در شمال، شرق و غرب هرمزگان همچنان ادامه دارد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

فعالیت سامانه مونسون در شمال، شرق و غرب هرمزگان همچنان ادامه دارد12-مرداد-1401

فعالیت سامانه مونسون در شمال، شرق و غرب هرمزگان همچنان ادامه دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تردد های دریایی بویژه در بنادر غرب و تنگه هرمز  با رعایت هشدار و ایمنی کامل قابل انجام است.

مهرداد حسن‌زاده در تشریح این خبر با بیان اینکه ادامه فعالیت سامانه مونسون و ناپایدار جوی، استان را همچنان در وضعیت هشدار قرار داده است، تصریح کرد: مناطق شمال، شرق و غرب هرمزگان محدوده تاثیرگذاری سامانه است و طبق پیش بینی هواشناسی از ساعات اولیه ظهر امروز  انتظار بارندگی شدید همراه با رعدوبرق و تندباد در این مناطق وجوددارد.

وی درباره مخاطره ورود سیلاب و آب روانها از مسیل های بالادست هم اظهار کرد: در شهرها و روستاهای همجوار استان های دیگر حتا درصورت ه ای آفتابی یا نیمه ابری خطر ورود سیلاب ها تهدید جدی است و مردم استان در همه مناطق لازم است نکات ایمنی را  رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به افزایش  ابرناکی و سرعت باد در اویل شب ادامه داد: تردد های دریایی بویژه در بنادر غرب و تنگه هرمز  با رعایت هشدار و ایمنی کامل قابل انجام است.

حسن‌زاده تاکید کرد: بارش‌ها در استان ممکن است پراکنده یا متمرکز باشد و همچنان قرارگرفتن در مسیر یا حاشیه رودخانه های فصلی، مراتع و ارتفاعات همچنین تردد در راه های روستایی، شهری به دلیل آبگرفتگی های احتمالی خطرناک است که توصیه می کنیم مردم با هوشیاری کامل در زمان مشاهده نور صاعقه در محل امن به دور از درختان، پنجره ها، وسایل برقی و گازی قرار بگیرند.

 وی در پایان یادآورشد: بحسب دستور استاندار هرمزگان تا عادی شدن وضعیت جوی استان و استان های همجوار تمام نیروهای امدادی، راهداری، تیم های فنی و خدماتی، مدیران استانی، فرمانداران،بخشداران و دهیاران همچنان در حال آماده باش کامل هستند.