برآورد خسارت سیل جیرفت ادامه دارد

 فرماندار جیرفت:

برآورد خسارت سیل جیرفت ادامه دارد/ بیشترین خسارت مربوط به نخلداران10-مرداد-1401

برآورد خسارت سیل جیرفت ادامه دارد/ بیشترین خسارت مربوط به نخلداران

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت برآورد اولیه خسارت سیل اخیر را تا هشتم مردادماه ۱۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کارشناسان در حال برآورد آخرین خسارت هستند.

احمدبلندنظر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بارش های روز گذشته در منطقه دلفارد، جبالبارز، اسفندقه، بخش اسماعیلی و فرودگاه جیرفت افزود: ستاد مدیریت بحران با تامین زیرساخت های مورد نیاز از جمله ماشین آلات، مسیرهای منتهی به مزارع، باغات و منازل مسکونی را مستحکم سازی کرده که خسارت به حداقل برسد.

وی همچنین از بازگشایی محورهای روستایی خبرداد و گفت: به همراه مشاور استاندار در جنوب و مسوولان محلی از محور هیشین که در اثر سیل مسدود شده بود بازدید بعمل آمده و راه دسترسی به این روستا نیز بازگشایی شده است.

فرماندار جیرفت میزان خسارت سیل اخیر را تا هشتم مردادماه ۱۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین خسارت به نخلداران وارد شده که کارشناسان در حال برآورد قطعی خسارت به بخش های متخلف و زیرساخت ها هستند.

بلندنظر شرایط جوی را در حال حاضر مساعد اعلام کرد و گفت: اگر چه بارش های ناشی از فعالیت سامانه مونسون غیرمترقبه هستند اما در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد.

وی از آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران و بخش خصوصی نیز خبر داد و اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت های محلی و بخش خصوصی جلسات ستاد بحران به صورت جداگانه در بخش های تابعه برگزار شده و همه همچنان در حالت آماده باش هستند.

وی با یادآوری تاکید استاندار نسبت به حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران راه و شهرسازی و ... در مناطقی که تحت تاثیر سیل قرار گرفته اان، گفت: همه مدیران به همراه تجهیزات و امکانات در محل های سیل خیز حضور دارند و در حال بررسی خسارات و همچنین تمهیدات لازم جهت به حداقل رساندن خسارت ناشی از بارش های احتمالی هستند.