سازمان هواشناسی: تداوم باران موسمی در ۱۴ استان، هشدار در مورد طغیان رودخانه‌ها

 سازمان هواشناسی: تداوم باران موسمی در ۱۴ استان، هشدار در مورد طغیان رودخانه‌ها۱۱-مرداد-۱۴۰۱

آب‌گرفتگی در یزد

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه به نقل از سازمان هواشناسی ایران از تداوم «مانسون» (باران موسمی) در ۱۴ استان کشور خبر داد.

این سازمان همچنین با اشاره به این که ایران از روز شنبه آینده شاهد سامانه بارشی جدید خواهد بود در مورد طغیان آب رودخانه‌ها هشدار داده است.

پیشتر، درپی درگیری مناطق زیادی از ایران با سیل طی چندین روز اخیر، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مخاطرات وضع هوا، از تداوم فعالیت سامانه موسمی در ۱۰ استان طی روز دوشنبه، دهم مرداد، خبر داده بود.

سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه، ۱۱ مردادماه، اعلام کرد: «شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید به کشور به تدریج در بخش‌هایی از شمال غرب،‌ غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل دریای خزر بارش باران،‌گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.»

این سازمان همچنین مردم را به «اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودرو‌ها کنار درختان فرسوده» توصیه کرده است.

نژاد جهانی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور، روز یک‌شنبه، ۹ مرداد، آخرین آمار کشوری کشته‌شدگان سیل اخیر را ۶۹ نفر و شمار مفقودان را ۴۵ نفر اعلام کرده بود. با این حال احتمال افزایش این آمار هم‌چنان وجود دارد.