فاصله ۵۰ برابری پرداختی به پزشک و پرستار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد
فاصله ۵۰ برابری پرداختی به پزشک و پرستار/ ناتوانی دولت از پرداخت بودجه سیستم سلامت25 بهمن - 94
خبرگزاری فارس: فاصله ۵۰ برابری پرداختی به پزشک و پرستار/ ناتوانی دولت از پرداخت بودجه سیستم سلامت
آیا  از سال 58  تا تاحال فاصله پرداختی بین پزشک و پرستار وجودنداشته است که اعتراف شده درهیچ جای دنیا چنین اختلاف فاحش 50برابری وجودندارد؟ چرا اولاً تاحال در این مورد سکوت شده  است ؟ دوماً چرا زمان تبلیغات انتخاباتی مجلس ارتجاع مطرح شده است؟  سوماً :مگر اختلاف فقط در این بهداشت و درمان وپرستار وپزشک  وجوددارد؟ بالاخره اینکه  چرا به علت وریشه اختلاف اشاره نشده است؟
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در هیچ جای دنیا فاصله پرداختی بین پزشک و پرستار به اندازه ایران نیست، اظهار داشت: چرا یک پزشک در بخش دولتی ۱۵۰ میلیون و پرستار ۲ میلیون می‌گیرد.
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ مسعود پزشکیان در همایش روز پرستار که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دو کار در حوزه سلامت انجام داد که اجرای درست آن‌ها می‌تواند به ارتقا نظام سلامت منجر شود.
وی از اختصاص 10 درصد قانون هدفمندی برای سلامت فقرا و محرومان و همچنین یک درصد ارزش‌افزوده برای بهداشت و درمان روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر به‌عنوان دو اقدام مجلس شورای اسلامی نام برد و گفت: متأسفانه در دولت گذشته، این 10 درصد را ندادند.
پزشکیان با اشاره به اینکه دولت یازدهم به‌سلامت نگاه ویژه‌ای دارد، تأکید کرد: دولت آقای روحانی برای سلامت پول گذاشت اما در اجرا، کاری انجام دادند که این پول به‌طرف کسانی سرازیر شد که نباید سرازیر می‌شد.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه مجری قانون باید قانون را اجرا کند، افزود: در جامعه‌ای که مجری قانون نخواهد قانون را اجرا کند، چه انتظاری می‌توان از اجراشدن قوانین داشت؟وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا فاصله درآمد بین پزشک و سایر کادر درمانی به‌اندازه ایران نیست، گفت: کجای دنیا پزشک 50 برابر سایر گروه‌های غیرپزشک درآمد دارد؟
پزشکیان با اعلام اینکه پزشکان در بخش دولتی 150 میلیون درآمد ماهانه دارند، افزود: این در حالی است که پرستار در همان بخش دولتی 2 میلیون دریافت دارد.
وی به کشور فرانسه اشاره کرد و گفت: در فرانسه یک پزشک در بخش دولتی 120 تا 140 هزار یورو درآمد دارد و پرستار همان بخش 60 تا 70 هزار یورو دریافتی دارد.
وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: ازنظر علمی ادامه این روند دولت را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد به‌طوری‌که در حال حاضر نیز 6 ماه است که پول سیستم سلامت را نتوانسته‌اند پرداخت کنند.
پزشکیان افزود: اگر همه پول دولت به سیستم سلامت واریز شود، با این شرایط باز کم می‌آورد.

وی گفت: بی‌عدالتی نمی‌تواند نظم ایجاد کند و من ضد پزشک نیستم بلکه مخالف بی‌عدالتی هستم.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه من طرفدار دولت هستم، تصریح کرد: اما این اعتدال نیست که دو نفر با دو سواد برابر یکی 100 میلیون و دیگری 2 میلیون درآمد داشته باشد.پزشکیان بابیان این مطلب که کار پرستاری قابل قیمت‌گذاری نیست، اظهار داشت: من می‌دانم که جامعه پرستاری برای پول دعوا نمی‌کند بلکه این دعوا برای بی‌عدالتی است که باید این بی‌عدالتی حذف شود.وزیر اسبق بهداشت در پایان گفت: ما به دنبال اجرای پرداخت عادلانه در نظام سلامت هستیم و در قبال آن با کسی هم معامله نخواهیم کرد.