گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم 10 اسفند-94
وزیر جهاد کشاورزی:
متاسفانه نان عده‌ای قدرتمند در واردات محصولات کشاورزی است
بخش خبری: متاسفانه در کشور ما نان و ثروت عده‌ای قدرتمند در واردات محصولات کشاورزی است؛ افرادی که با امکاناتی هم که دارند صدای خود را از ما بلند‌تر می‌کنند. این افراد نباید اجازه داشته باشند منافع خود را بر منافع ملی و منافع تولید کنندگان زحمتکش ترجیح دهند.
مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دیروز در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به تلاش عده‌ای از واردکنندگان برای واردات میوه و حتی گندم، افزود: این عده در پی واردات محصولاتی هستند که در داخل به میزان کافی تولید می‌شود در حالی که تولیدکنندگان نیز برای تولید و عرضه این محصولات هیچ مشکلی ندارند.
وی افزود: به عنوان مثال نیاز سالانه مصرفی گندم کشور برای مصارف خوراک انسانی، صنعتی و صنف بین 13 تا 13.5 میلیون تن است، و برای تامین این مقدار علاوه بر خرید تضمینی هشت میلیون و 70 هزار تن گندم در سال جاری از کشاورزان تاکنون چهار و نیم میلیون تن گندم ثبت سفارش شده که 2 میلیون و 500 هزار تن گندم وارد شده است؛ بنابراین برای حمایت از تولید داخل دیگر نیازی به واردات اضافی نداریم.
حجتی پیش‌بینی کرد که برای سال آینده 9 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود، و با این میزان خرید دیگر هیچ نیازی به واردات نخواهیم داشت.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نیازی به واردات شکر هم نداریم، گفت: با توجه به افزایش تولید چغندرقند نیازی به واردات شکر نیست.میزان تولید چغندرقند امسال به پنج میلیون و 700 هزار تن رسید که در مقایسه با پارسال 300 هزار تن افزایش داشت.
به گفته وی، بنابراین در چارچوب برنامه ریزی‌های اقتصادی و ضوابط کشور باید از تولیدکنندگان داخل حمایت شود؛ حمایت منطقی نیز به معنای جلوگیری از واردات است بلکه این اجازه داده می‌شود تا برای صادرات مجدد هر میزان که خواستند گندم وارد کنند وآن را به آرد و نشاسته تبدیل و صادر نمایند.
وی درباره میوه شب عید هم گفت:ذخیره میوه شب عید به حدی است که ما نگران باقی ماندن سیب و پرتغال در دست تولیدکننده‌ها هستیم.
حجتی درباره درباره گوشت و مرغ هم گفت: هیچ کمبودی در زمینه هیچ کالایی وجود ندارد.
وی در مورد قاچاق میوه هم اظهارداشت: ما تولیدکننده هستیم و در مورد قاچاق میوه مسوولیت نداریم.علت قاچاق میوه نابسامانی در مرزها است و باید مدیریت شود.
بارش برف و باران در غرب کشور 
شمال کشور سرد می‌شود
سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و هوای شمال و شمال شرق کشور از اواخر وقت امروز سرد می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگویی افزود:‌ بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و سبب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهد شد که بارش در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.
"
احد وظیفه" گفت: به تدریج در جنوب غرب و غرب از ناپایداری کاسته می‌شود و با نفوذ جریان‌های شمالی بارش بر سواحل غربی خزر تشدید می‌شود و گستره بارش‌ها نواحی مرکزی و تا اواخر وقت شمال شرق کشور را نیز فرامی گیرد.
به گفته وی، سامانه بارشی در شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی و سواحل دریای خزر فعال بوده و سبب بارش باران و برف، وزش باد، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود. امروز بارش در سواحل مرکزی و شرقی خزر و شمال شرق کشور شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه روز سه شنبه (فردا) در جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور سبب بارش شده و به تدریج روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: نفوذ جریان‌های شمالی سبب کاهش دما در نوار شمالی کشور می‌شود که افت دما اواخر وقت امروز و طی روز سه شنبه در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود.
امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس به ویژه شرق آن و تنگه هرمز مواج خواهند بود و همچنین برای امروز در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور و روز سه شنبه برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
هوای تهران سالم شد
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به کاهش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون گفت: کیفیت هوای تهران پس از یک روز آلودگی، در شرایط سالم قرار گرفت.
"
محمد رستگاری" در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت دیروز در شرایط سالم قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با 22 عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد 103 قرار دارد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به ثابت ماندن غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون گفت: غلظت آلاینده ذرات منواکسیدکربن در این مدت از 36 به 41 افزایش یافته است.
"
رستگاری" خاطرنشان کرد که ایستگاه‌های شادآباد (منطقه 18) با 114، صدر (منطقه سه) با 103، بوستان رازی (منطقه 11) با 108 آلوده‌ترین مناطق تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
وی افزود: برهمین اساس ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه یک) با 53، شهرداری منطقه 2 با 55 و گلبرگ (منطقه هشت) با 56 نیز پاک‌ترین مناطق تهران در این مدت بودند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم (زرد)، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
بارش باران در 7 استان و مه گرفتگی در محور هراز
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از وجود ترافیک صبحگاهی در باند جنوبی آزاد راه تهران کرج و بارش باران در 7 استان خبر داد.
سرهنگ "نادر رحمانی" رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور درباره وضعیت جاده‌های کشور اظهار کرد: برابر گزارش‌های دریافتی در استان‌های لرستان، گلستان، کرمانشاه(اکثر محورها)، استان آذربایجان شرقی (محورهای جلفا- مرند و مرند - تبریز)، استان آذربایجان غربی (محورهای ارومیه،خوی،ماکو)، استان کردستان (محورهای بانه-سقز،مریوان- سنندج)، استان چهارمحال و بختیاری (محور شهرکرد- سامان)بارش پراکنده باران اعلام شد.
وی در ادامه به وضعیت ترافیکی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: ترافیک در استان البرز باند جنوبی آزادراه کرج- قزوین (محدوده پل استاندارد تا پل فردیس) و باند جنوبی آزادراه تهران-کرج (محدوده پل فردیس تا پل کلاک) نیمه سنگین گزارش شد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در خاتمه با بیان این مطلب که در استان مازندران (محور هراز محدوده سنگچال) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید بوده، گفت:سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.
تعقیب و گریز پلیس با مردان خلافکار
سه مرد جوان که با راه اندازی یک باند تبهکاری اقدام به زورگیری و ربودن دختران می‌کردند، در تعقیب و گریز ماموران گشت پلیس آگاهی، شناسایی و دستگیر شدند.
ساعت یک بامداد 7 بهمن ماه، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت به عنف خودرو به کلانتری 118 ستارخان اعلام شد. با حضور مامورین کلانتری، خانم جوانی به مامورین اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو ماکسیما سفید رنگ مورد ربایش قرار گرفته و نهایتا سارقین پس از سرقت خودرو و دیگر اموال مالباخته متواری شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف همراه با آدم ربایی و به دستور قاضی شاهنگیان، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*
اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به منزل یکی از دوستانم در بلوار فردوس - نبش خیابان ابراهیمی شمالی رفته و خودرو تویوتا لندکروز مشکی خود را در داخل کوچه پارک کرده بودم. قصد سوار شدن به ماشین را داشتم که ناگهان فرد ناشناسی از پشت سر، سوار ماشین شد و دهان مرا گرفت. نفر دوم، از سمت در راننده سوار ماشین شد و چاقو را زیر گلویم گذاشت؛ با جیغ و فریاد تلاش کردم تا در ماشین را باز نگه دارم اما نفر سومی با قدی بلند، کنار ماشین آمد و در را بست؛ همان لحظه دیدم که ماکسیمای سفید رنگی کنار ماشین من ایستاده است.
زن جوان در ادامه اظهارات به کارآگاهان گفت: با تهدید چاقو و ضرب و شتم شدید مرا به صندلی عقب برده و پارچه‌ای مشکی روی سرم کشیدند؛ دستهایم را بستند و فرد دیگری پشت فرمان نشست و شروع به حرکت کرد. به همراه خود مقداری طلا داشتم که قصد داشتم برای تعمیر به طلاسازی ببرم اما سارقین آنها را به همراه مدارک شناسایی، دو عدد گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی 12 میلیون تومان، پول و چندین فقره چک حامل به مبلغ 60 میلیون تومان از من گرفتند؛ نهایتا در داخل کوچه فرعی در منطقه ستارخان مرا از ماشین پیاده کرده و خودشان با تویوتا از محل متواری شدند. همان لحظه دوان دوان خودم را به خانه‌ای رساندم که آقایی داشت وارد آن می‌شد؛ این آقا و خانواده‌اش پس از اطلاع از موضوع سرقت، به من کمک کرده و به خانواده‌ام و همچنین 110 زنگ زده و موضوع را به آنها اطلاع دادند.
*
کشف خودرو تویوتا
با ثبت مشخصات خودرو تویوتا لندکروز در سیستم جامع پلیس، ماموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر روز 20 بهمن، در حین گشت زنی در محدوده پاسگاه نعمت آباد - کوی باقری به یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز مشکی پارک شده در محل مشکوک شدند. در بررسی ارکان هویتی خودرو (مشخصات خودرو) مامورین اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و دستور توقیف آن از سوی اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شده است.
*
دستگیری اولین متهم
با اعلام خبر کشف خودرو مسروقه، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به محل کشف خودرو مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یک شعبه بانک خصوصی و چند واحد تجاری در محدوده کشف خودرو شدند.
با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته این مراکز، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو ماکسیما سفید رنگ به شماره انتظامی... شدند که راننده تویوتا لندکروز پس از پارک خودرو در خیابان، سوار آن شده و محل را ترک کرده بود.
سرانجام با اقدامات پلیسی، جوانی 23 ساله بنام "سعید " در خیابان سپاه شناسایی و 6 اسفند ماه دستگیر شد. متهم تلاش کرده بود تا با ایجاد درگیری فیزیکی از محل متواری شود که توسط کارآگاهان دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
*
اعترافات سعید
سعید پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با شاکی پرونده، به عنوان یکی از سارقان مورد شناسایی قرار گرفت؛ سعید که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به مشارکت در سرقت اعتراف و عنوان کرد که سرقت را به بهمراه یکی از دوستانش بنام حمید و یکی از دوستان حمید انجام داده است.
سعید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز سرقت در حوالی میدان صنعت در حال پرسه زنی و چرخیدن بودیم که یک دستگاه تویوتا لندکروز مشکی با یک راننده خانم جوان را شناسایی کردیم؛پشت سر ماشین بودیم که راننده تویوتا در بلوار فردوس توقف کرد و داخل یک مجتمع مسکونی شد؛حدود دو ساعت منتظر ماندیم تا مجددا زن جوان از مجتمع مسکونی خارج و به سمت تویوتا مراجعه کرد؛ همان زمان بود که به سراغ زن جوان و ماشین وی رفتیم [و با تهدید چاقو اقدام به سوار کردن او کرده و از محل متواری شدیم ].
*
دستگیری دو متهم دیگر پرونده
با شناسایی مخفیگاه حمید در خیابان منوچهری، کارآگاهان اداره یازدهم 6 اسفندماه در یک عملیات ویژه به مخفیگاه حمید مراجعه کردند؛در زمان ورود به مخفیگاه حمید، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم سوم پرونده بنام مهران نیز در همان محل حضور دارد.
هر دو متهم اقدام به ایجاد درگیری شدید با کارآگاهان کردند؛ در حین درگیری، حمید در همان محل دستگیر اما مهران موفق به فرار شد؛تیمی از کارآگاهان برای دستگیری مهران، به تعقیب او رفته اما ناگهان متهم اقدام به شلیک تیر به سمت آنها می‌کند.
با توجه به مسلح بودن متهم به اسلحه کمری و استفاده از آن، کارآگاهان نیز اقدام به استفاده از سلاح می‌کنند؛ در حین درگیری مسلحانه، مهران تلاش می‌کند تا ضمن متوقف کردن یک دستگاه خودرو پراید عبوری و گروگان گرفتن راننده پراید از محل متواری شود که کارآگاهان با شلیک گلوله به سمت لاستیک‌های خودرو مانع از حرکت پراید شده و همزمان متهم را نیز مورد اصابت چندین گلوله قرار می‌دهند و ضمن نجات جان راننده پراید، مهران را دستگیر و جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل می‌کنند؛در بازرسی از خشاب اسلحه کمری بدست آمده از متهم چند ین فشنگ جنگی نیز کشف شد.
*
اعتراف به سرقت به شیوه تصادف ساختگی
همزمان با انتقال مهران به بیمارستان، حمیدرضا. ت (25 ساله) به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت تویوتا لندکروز اعتراف کرد؛ وی در اعترافاتش عنوان کرد که حدود دو ماه پیش نیز در یک تصادف ساختگی و با همدستی دوستانش (مهران و سعید) یک دستگاه خودرو سوناتا را در خیابان ستاری از یک راننده خانم سرقت کرده‌اند.
سرهنگ کارآگاه «آریا حاجی زاده» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر، گفت: تحقیقات از دو متهم پرونده (سعید و حمید) در مراحل اولیه قرار داشته و متهم سوم پرونده نیز به محض پایان اقدامات درمانی، جهت تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
وی ادامه داد: از سوی بازپرس پرونده قرار قانونی برای هر سه متهم پرونده صادر و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است؛لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد، بویژه توسط سرنشیان یک دستکاه خودرو ماکسیما سفید رنگ مورد سرقت، تهدید و... قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
دانستنی‌‌ها
«
قاصدک»؛ گیاهی برای درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا  10 اسفند -94

سنگ کلیه و کیسه صفرا معمولاً از نمک‏های معدنی موجود در ادرار ساخته می‏شوند. دلیل تشکیل این سنگ‏ها هم معمولاً ناشناخته است.
عبور سنگ‏های بزرگ از مجاری ادراری، درد خیلی زیادی دارد.
متاسفانه این سنگ‏ها اغلب برای مدت طولانی و به ‏طور مزمن وجود دارند، بنابراین تنها راه خلاصی از این مشکل، پیشگیری از بروز آن است.
یک روش طبیعی برای جلوگیری از تشکیل مجدد این سنگ‌ها، استفاده از گیاه قاصدک (Dandelion) است.
حال به شما می‌گوییم که چگونه از گیاه قاصدک استفاده کنید:
1-
نزد پزشک متخصص کلیه و مجاری ادرار بروید. هنگامی که علت بروز سنگ مشخص نیست، برای جلوگیری از تشکیل سنگ‏های بیشتر، باید تحت درمان و معاینات پزشکی قرار بگیرید.
2-
بطور منظم دم کرده‏ گیاه قاصدک را بنوشید. قاصدک یک ماده‏ّ ادرار‏آور طبیعی است که تولید ادرار را تحریک می‏کند و مجاری ادراری را با فشار می‏شوید و باز می‏کند.
مواد ادرارآور (دیورتیک) با شستشوی مجاری ادراری از تشکیل سنگ‏های کلیه و کیسه صفرا جلوگیری می‏کنند.
3-
به جای داروهای آبی(دیورتیک) از کپسول‏های قاصدک استفاده کنید. داروهای دیورتیک، اغلب باعث کاهش پتاسیم بدن می‏شوند. قاصدک دارای مقدار زیادی نمک‏های پتاسیم است که این عوارض جانبی را بی‌اثر می‏کند. بنابراین استفاده از قاصدک، بهتر است.
4-
برای جلوگیری از عود سنگ کلیه و کیسه صفرا از تنتور قاصدک استفاده کنید. تنتور، از تغلیظ قاصدک به دست می‏آید، لذا به مقدار کم مورد نیاز است.
5-
برگ‏های خام قاصدک را می‏توانید خرد کرده و به سالاد خود اضافه کنید، یا آنها را بپزید و در کنار غذا استفاده کنید. برای پختن برگ گیاه قاصدک مقداری آب‏جوش به آن اضافه کنید و مدت 5 دقیقه درب آن را بگذارید. سپس کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید.
*
تذکرات
1-
ریشه‏های گیاه قاصدک می‏توانند به عنوان قهوه بدون کافئین مورد استفاده قرار گیرند. برای این‏کار باید آنها را خشک کنید، سپس آنها را آسیاب کرده و مثل قهوه از آن استفاده کنید.
2-
سنگ‏های بزرگ ممکن است به طور طبیعی نتوانند دفع شوند. بعضی اوقات که سنگ‏ها خیلی بزرگ می‏شوند، مجرای ادراری را مسدود می‏کنند و باعث ایجاد مسمومیت(شرایط سمی) در بدن می‏شوند. در این مواقع، تنها راه چاره، انجام عمل جراحی توسط پزشک متخصص است.
3-
عارضه جانبی ناشی از مصرف گیاه قاصدک، ادرار کردن پی در پی است. با اینکه این اثر برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ‏ها مفید است، اما می‏تواند آزاردهنده باشد، لذا هنگام مسافرت یا وقتی که به دستشویی دسترسی ندارید، از مصرف قاصدک خودداری کنید.