لاریجانی: باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی سوق داد

 

منظور علی لار یجانی از سوی دادن شرایط سیاسی کشور به سوی همگرایی این است که در راه برگزیده شدن وی به ریاست مجلس ارتجاع دهم آخوند پاسدار مجتبی ذوالنورر قیب وی از قم که مورد حمایت شدید پاسداران و جبهه پایداری مصباح یزدی می باشد وبا کمک اینان نفر اول نمایش انتخابات قم شد . همچنین محمدرضاعارف رقیب یا مو دماغ رقابت علی لاریجانی برای کسب کرسی ریاست مجلس دهم ارتجاع نشوند.

انتخابات به جهان نشان داد نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات هفتم اسفند به جهان نشان داد نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است.
لاریجانی گفت: پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی سوق داد باید به ملت ایران تبریک گفت که به درستی و دقت شرایط کشور را در نظر گرفت و راه آینده کشور را  ترسیم کرد.
رئیس مجلس افزود: بی تردید راهنمایی های مکرر رهبر انقلاب در این همایش ملی اقتدار و ایستادگی سهم بی‌بدیل داشته است‎‎.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که ایران از معدود کشورهای منطقه است که از مردم‌سالاری برخوردار است، لذا میزان مشارکت، نقطه تعیین‌کننده مراودات بین‌المللی با ایران است.لاریجانی افزود: هفتم اسفند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی  و خبرگان رهبری با حضور چشمگیر ملت عزیز، صفحه جدیدی برای کشور گشوده شد که حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: در صحنه بین الملل نوع مواجهه مردم ایران با موضوع انتخابات،‌ سنجش جدیدی برای مراودات بین‌المللی با ایران ایجاد کرد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با سپاسگزاری از رهبر معظم انقلاب، وزارت کشور و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات هفتم اسفند گفت: از همه کاندیداها که به رونق انتخابات کمک کردند نیز تشکر می کنم.
وی افزود: از آنجا که دسایس برخی کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه در میدان انتخابات تعیین تکلیف می شد، لذا حضور یکپارچه ملت در انتخابات، وزن ایران را در صحنه بین المللی بالا برد و تلقی جدیدی درباره جایگاه ایران ایجاد کرد.
رئیس مجلس با اشاره به بحران های امنیتی فراگیر در منطقه و به هم ریختگی شگفت‌آور در این کشورها و ماجراجویی های تروریستی گفت: بی تردید نقش آفرینی مبتکرانه ملت ایران در انتخابات نشان دهنده ثبات و استقرار امنیت در کشور و بالا رفتن ضریب امنیتی ایران شده است.
لاریجانی تاکید کرد: از طرفی پشتوانه قوی مردمی نظام نقش ثبات بخش و امنیت ساز ایران اسلامی در منطقه را افزایش داده است.
وی در ادامه نطق قبل از دستور خود اظهار داشت: پس از توافق هسته ای، حضور فراگیر ملت در انتخابات به همه کشورها این پیام را رساند که نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و ملت آماده حرکت نوین در ساخت ایرانی آباد است و ایرانی مستقل و آباد را هدف گیری کرده است.
رئیس مجلس گفت: قدردانی از همت ملی مردم در انتخابات بر این نکته تمرکز می یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی صحنه گردانان سیاسی دریافت کنند.