گزارش خبري تحليلي اوین نامه كيهان: دروغ بزرگ ! 111 بيشتر از 153

اوین نامه ی کیهان 10 اسفند -94
گزارش خبري تحليلي اوین نامه كيهان: دروغ بزرگ ! 111 بيشتر از 153
باوجود اینکه خامنه ای براساس تجربه ی تقلبات انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 88 دارد که حمایت وی منجر به واکنش های اعتراضی ضد حکومتی با شعار مرگ بر دیکتاتور شد که منظور از دیکتاتور خودش بود . بنابراین برای اینکه این اشتباه دوباره تکرار نشود . بنابراین قبل از اینکه شورای خبرگان آلت دستش واکنش تخلفات انتخاباتی برای ابطال آرای حوزه ها  نشان دهد تا مصباح یزدی وشیخ محمد یزدی وارد خبرگان وحداد عادل وارد مجلس ارتجاع دهم شود . پیام داد و روابط عمومی  پاسداران هم مجبورشد تا کپی پیام خامنه ای را بازتولید و رله کند و سخنی در مور تقلبات و تخلفات گفته نشود .ولی سربازجو شریعت نداری با متهم کردن رقیب به دروغ گفتن بزرگ که 111 بیشتر از 153 است ادعای پیروزی مدعیان اصول گرایان یا دلواپسان نگران کرده است .چون می خواهد ثابت کند در بر همان پاشنه ی سابق می چرخد وچیزی تغییر نکرده است .

سرويس سياسي -با روشن شدن تدريجي نتيجه انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم، اصلاح طلبان با تکيه بر نتايج به دست آمده تهران خبر از پيروزي بزرگ مي دهند با وجود اين و با نگاهي به نتايج سراسري انتخابات به خوبي مشخص مي شود که اصولگرايان در سراسر کشور پيروزي قاطعي را به دست آورده و مدعيان اين بار نيز با چشم بستن بر واقعيات و آمار حقيقي انتخابات، دروغ را پيشه خود ساخته اند. 
    با گذشت دو روز از انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري ديروز آخرين نتايج به دست آمده از صندوق هاي راي منتشر شد. 

    به گزارش جدول منتشر شده در خبرگزاري فارس آن چه که از آمار نهايي انتخابات و نامزدهايي که به صورت قطعي جواز ورود به بهارستان را کسب کرده اند يا به دور دوم رسيد ه اند نشان از آن دارد که در مقابل 111 اصلاح طلب پيروز انتخابات در سراسر کشور 153 اصولگرا به مجلس راه يافته اند. 

    روزنامه هاي زنجيره اي ديروز بر پيروزي قاطع اصلاح طلبان متمرکز شدند تا نشان دهند که اصلاح طلبان رياضيات جديدي را کشف کرده و معيار عمل خود قرار داده اند.

    به عنوان نمونه روزنامه اعتماد در گزارش يک ديروز خود از خانه تکاني در پارلمان خبر داد و روزنامه شرق نيز با تکيه بر آمار اوليه تهران و ادعاي پيروزي ليست اصلاح طلبان در اين شهر از پيروزي قاطع در کل کشور سخن گفت!

    روزنامه آرمان نيز با تکيه بر نتايج اوليه انتخابات خبرگان فرياد پيروزي سر داد تا براي مخاطبان خود اين را اثبات کند که در سراسر کشور مردم به اصلاح طلبان راي داده اند. 

    بر اين اساس و براي اصلاح طلبان 111 بزرگ تر از 153 بوده و اقليت مجلس مي تواند لباس اکثريت پوشيده و پز دهد!

        
آخرين خبرها از نتايج انتخابات خبرگان
    در انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه تهران نيز از مجموع ۵۹۴۶ صندوق و ۴۰۳۷۶۲۸ آراء ماخوذه شمارش شده اکبر هاشمي رفسنجاني، محمد آقاامامي، حسن روحاني، محسن قمي، محمدعلي موحدي، قربانعلي دري نجف آبادي، سيد ابوالفضل ميرمحمدي، محمد محمدي نيک، ابراهيم حاج اميني نجف آبادي، سيد محمود علوي، نصراله شاه آبادي، محمدعلي تسخيري، محسن اسماعيلي، محمدحسن زالي، احمد جنتي و سيدهاشم بطحائي توانستند اکثريت آرا را به خود اختصاص دهند. 

    خبر ديگر اينکه به رغم تبليغات سنگين و مسمومي که طي هفته هاي اخير و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان از سوي رسانه هاي بيگانه و نيز برخي جريان هاي خاص سياسي در داخل کشور عليه آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به راه افتاده بود، مردم مازندران با راي قاطع خود، وي را به عنوان منتخب اول روانه مجلس خبرگان کردند.

    آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران و عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان فعلي نيز در حالي که طي هفته هاي اخير و در آستانه انتخابات در معرض سنگين ترين هجمه هاي تخريبي رسانه ها و شبکه هاي ماهواره اي خارجي و نيز برخي رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي داخلي منتسب به جريان اصلاحات قرار داشت، با راي قاطع بيش از 700هزار نفري مردم استان کرمان، کرسي اول مجلس خبرگان در اين استان را کسب کرد.

        
اکثريت مجلس دهم منتقد دولت 
    حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به راي مردم به منتقدان دولت در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم در انتخابات به افرادي راي دادند که اکثريت آنها در واقع همسو با دولت نبودند.

    وي افزود: اکثريت قاطع کساني که در انتخابات مجلس دهم راي آوردند همسو با دولت نيست و چه اصولگرايان و چه حتي اصلاح طلباني که به مجلس راه پيدا کرده اند منتقد دولت هستند.

    منتخب مردم مشهد در مجلس دهم اظهار داشت: بعضي ها درصدد هستند تا اين مسئله را القاء کنند که نگاه مردم در انتخابات اخير تغيير کرده که اين موضوع کاملاغلط است و مي توان آن را در راي مردم به نمايندگان مشاهده کرد.

        
اولين دولتي که نتوانست مجلس همسو تشکيل دهد 
    پرويز سروري عضو شوراي مرکزي رهپويان انقلاب اسلامي نيز اظهار داشت: اين اولين دولت در جمهوري اسلامي است که نمي تواند در دوره اول 4 ساله خود مجلسي همسو با خود داشته باشد و اين نشاندهنده اين است که مردم از عملکرد دولت رضايت چنداني ندارند.

    وي با بيان اينکه مردم در اين انتخابات هر دو خواسته رهبري را جامه عمل پوشاندند، گفت: اول حضور حداکثري بود که شاهد رکورد مشارکتي در دنيا هستيم که افتخار بزرگي براي نظام مردمسالاري ديني است که نشان داد عليرغم نقدهاي جدي که به دولت وارد است، مردم به نظام عشق مي ورزند و بين نظام و دولت تفاوت قائل هستند.

    عضو شوراي مرکزي رهپويان انقلاب اسلامي در همين زمينه افزود: مردم با تمام قدرت براي لبيک به نداي رهبري حضوري پرشور داشتند و ولايتمداري خود را با راي خود به اثبات رساندند. همچنين قدرت و مقبوليت نظام اسلامي را باري ديگر به رخ دنيا کشيدند.

        
نتيجه انتخابات در هر حالتي مورد احترام است
    عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در خصوص نتيجه انتخابات دهمين دوره از مجلس با توصيه بر تمکين از قانون، اظهار داشت: نتيجه انتخابات هر چه بود پس از تاييد مجاري قانوني حتماً خير و برکتي براي جامعه خواهد داشت و بايد مورد احترام واقع شود.

    وي مردم سالاري ديني را يکي از ويژگي هاي ممتاز نظام اسلامي دانست که فارغ از الگوهاي دروغين غربي و دموکراسي القايي غرب، راي مردم را محترم مي داند و به عنوان حق الناس از آن صيانت و دفاع خواهند کرد.

    نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين تصريح کرد: اصولگرايان با رعايت اخلاق انتخاباتي منعکس در تمکين از قانون و ارج نهادن به راي مردم و کمک به منتخبان مردم براي خدمت شايسته براساس منافع ملي و مصالح انقلابي، آن را مکلف مي دانند، از همه کساني که راي دادند (چه کساني که به ما راي دادند يا عزيزاني که به رقباي ما راي دادند) تشکر مي کنم و اذعان بدارم که راي مردم ارزشمند بوده و مجاري قانوني فصل الخطاب خواهد بود.

    زاکاني در ادامه فرق اصولگرايان به عنوان عناصر قانونمدار با کساني که تمکين از راي مردم و قانون در فتنه 88 نکردند را در معتبر دانستن راي مردم و تمکين از قانون دانست.

    وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما راي مردم را به خوب و بد تقسيم نمي کنيم و قانون را نيز به نفع خود تفسير نمي کنيم و معتقديم آنچه مهم است، حرکت جامعه به سمت خير و صلاح، آبادي معنوي و مادي و همچنين رفع موانع رشد و پيشرفت آن است، لذا اميدواريم مجلس دهم رسالت خود را در گره گشايي از زندگي مردم و تسريع در ساخت ايران اسلامي و اهداف انقلاب بنمايد و رسالت خود را انجام دهد.

        
نمايندگان مجلس فردا جلسه علني دارند
    نمايندگان مجلس دهم اسفندماه پس از 3 هفته تعطيلات، نشست علني خواهند داشت. آخرين جلسه علني وکلاي ملت 13 بهمن ماه برگزار شد.

    بررسي لوايح بودجه سال 1395 کل کشور و همچنين برنامه ششم پنجساله توسعه جمهوري اسلامي ايران مهمترين دستورکار پارلمان تا پايان سال خواهد بود.

    مجلس شوراي اسلامي از امروز تا 26 اسفندماه نشست علني خواهد داشت.

    مجلس اين هفته روزهاي دوشنبه و سه شنبه نشست علني دارد و از هفته آينده به روال سابق بازگشته و روزهاي يکشنبه، دوشنبه و سه شنبه جلسات علني خود را برگزار خواهد کرد. مخاطبان گرامي مي توانند جدول مربوط به آخرين نتايج انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي براساس آمار رسمي اعلام شده تا لحظه تنظيم اين گزارش را در زير مشاهده کنند