گزیده خبرهای 10 اسفند – 94 . قسمت -6

گزیده خبرهای 10 اسفند – 94 . قسمت -6
نمایشنامه "مسخره‌بازی‌ها"ی تام استوپارد ترجمه حمید احیاء با حضور حمید امجد، محمد چرمشیر، محمد رحمانیان و شهرام زرگر بررسی می‌شود.به گزارش ایسنا، در این نشست که چهارشنبه دوازدهم اسفندماه از ساعت ١٧ تا ٢٠ در محل سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود، فیلم "روزنکرانتس و گیلدنسترن مرده اند" به کارگردانی تام استوپارد نیز نمایش داده می‌شود.در معرفی این نمایشنامه عنوان شده است: "مسخره‌بازی‌ها" نمایشنامه‌ای با هشت شخصیت است و در آن شخصیت‌هایی تاریخی همچون جیمز جویس، ولادیمیر لنین و تریستان تزارا در ترکیب با شخصیت‌های خیالی کاراکترهای اصلی را تشکیل می‌دهند. این نمایش که وقایعش در زوریخ سال ۱۹۱۷ در خلال جنگ اول جهانی اتفاق می‌افتد، یک کمدی دوپرده‌ای است با ساختاری که طنز و هجو را با مرور وقایع تاریخی، قالب‌های ادبی کلاسیک را با جریان سیال ذهن، نثر را با نظم و جدی را با مضحکه می‌آمیزد تا یک ساختمان منحصر به‌فرد پست‌مدرن بسازد.این نمایشنامه به تازگی از سوی نشر نیلا منتشر شده است.
برای بهبود تراز غذایی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی هم برنامه‌های خود را تدوینوتصویب کردیم
مهندس حجتی با اشاره به ضرورت توجه به منابع پایه آب و خاک گفت: برای حفظ و پایداری تولید در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است وما برای بهبود تراز غذایی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی هم برنامه‌های خود را تدوینوتصویب کردیم که قابلیت اجرایی هم دارد.وی افزود: در این راستا تراز غذایی کشور از منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به منفی 5.5 میلیارد دلار در سال 93 رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 94 به منفی 4 میلیارد دلار برسد.
بارها بنده و دوستان تذکر دادیم و گفتیم کسانی که بیش از سه دوره در مجلس بودند، نیایند
یکی از کاندیداهائی که از تهران به مجلس دهم راه یافته می‌گوید: بارها بنده و دوستان تذکر دادیم و گفتیم کسانی که بیش از سه دوره در مجلس بودند، نیایند و به جای چنین افرادی از چهره‌های جدید انقلابی استفاده کنیم ولی گوش کسی بدهکار نبود. حسن بیادی، در پاسخ به این سوال که علت رای‌آوری لیست امید به‌رغم اتهام به انگلیسی بودن را چه می‌داند، گفت: چنین مسائلی از زیبایی‌های انتخاباتی است. چنین موضوعاتی در همه ادوار انتخاباتی دنیا اتفاق می‌افتد. البته طرح چنین ادعاهایی از بداخلاقی‌های انتخاباتی است.
نتایج این انتخابات پس از تایید نهائی هرچه باشد مورد احترام است.
تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس نهم با اظهارنظر درباره نتایج انتخابات هفتم اسفند، این نتایج را پذیرفتند. آنها گفتند: نتایج این انتخابات پس از تایید نهائی هرچه باشد مورد احترام همه و موجب خیر و برکت جامعه است.  
دبیر انجمن صنایع لبنی از ارسال اولین محموله فرآورده‌های لبنی به کشور روسیه تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی خبر داد.رضا باکری در گفتگو با مهر درباره آغاز صادرات اولین محموله محصولات لبنی به کشور روسیه اظهار داشت: این محموله قبل از آغاز تعطیلات نوروزی به روسیه ارسال خواهد شد، ضمن اینکه این صادرات فعلا فقط شامل پنیر است.وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌شود چقدر محصول لبنی بتوانیم به روسیه صادر کنیم، افزود: تصور ما بر این است که بتوانیم سالانه حداقل ۵۰۰ میلیون دلار محصولات لبنی به روسیه صادر کنیم.دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه در حال حاضر کل میزان صادرات کشور سالانه ۶۴۰ میلیون دلار است، اضافه کرد: در صورت تحقق صادرات به روسیه این عدد تقریبا دو برابر خواهد شد.باکری همچنین رکود حاکم بر بازار محصولات لبنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تصور بنده این است که در شش‌ ماه نخست سال ۹۵ تغییرات محسوسی در قیمت لبنیات اتفاق نخواهد افتاد.وی با بیان اینکه همه چیز بستگی به نرخ تورم دارد، تصریح کرد: اگر دولت بتواند نرخ تورم را به کمتر از ۱۰ درصد در سال ۹۵ کاهش دهد، اثربخشی چنین تورمی بر روی قیمت تمام شده محصولات لبنی بیشتر از ۳.۵ درصد نخواهد بود، بنابراین اعداد و ارقام آن‌گونه نیست که ما تغییرات محسوس و اثرگذاری را در قیمت‌ها احساس کنیم.
    قاچاق سيگار
    زنجان - فارس: رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان زنجان از کشف 278 هزار نخ سيگار قاچاق به ارزش 556 ميليون ريال خبر داد. شهرام مقدم گفت: اين کالااز يک واحد مسکوني در شهر زنجان کشف شد.