گزیده خبرهای 10 اسفند – 94 . قسمت -3

 گزیده خبرهای 10 اسفند – 94 . قسمت -3
خبر ويژه 
نمره مردودي روزنامه اصلاح طلب به عملكرد اقتصادي دولت
يک روزنامه اصلاح طلب معتقد است: سياست هاي اقتصادي دولت، امسال نمره قبولي نگرفتند.    روزنامه اعتماد با بيان اينکه «معضل رکود همچنان گريبانگير دولت است» نوشت: دولت در سال جاري در شرايطي که توقع داشت رشد اقتصادي مانند سال گذشته مثبت شود، غافلگير شده و با کاهش رشد اقتصادي و منفي شدن دوباره آن روبه رو شد.    اعتماد با بيان اينکه دولت زمان کافي را روي سياست هاي اقتصادي کشور اختصاص نداد، مي افزايد: با مراجعه به شاخص هاي مختلف، مانند نرخ تورم، بيکاري و رشد اقتصادي مي توان به ميزان توفيق دولت در عرصه اقتصادي و در يک سال گذشته پي برد. موضع گيري مسئولان دولتي در ابتداي سال جاري حاکي از اين است که آنها تصور مي کردند در سال جاري نيز رشد اقتصادي مثبت سال گذشته ادامه يابد و رونق به اقتصاد کشور بازگردد که آمارها حاکي از اين است که چنين امري در عمل رخ نداد.تيم اقتصادي دولت به هيچ عنوان عملکرد رضايت بخشي نداشت.    اين روزنامه خاطرنشان کرد: مردم در مقابل مشکلات اقتصادي به دولت نگاه مي کنند و انتظار دارند که دولت بتواند از کليه اختيارات و قدرت خود براي رفع مشکلات معيشتي استفاده کرده و گام هاي جدي براي اصلاحات ساختاري بردارد. دولت يازدهم هنوز از نزديک شدن به اصلاحات ساختاري خودداري مي کند چرا که چنين کاري بي هزينه نخواهد بود. دست زدن به اصلاحات ساختاري در ابتدا مشکلاتي ايجاد خواهد کرد و عملي دردناک محسوب مي شود وليکن جز اين چاره اي نيست و هر دولتي که قصد رفع مشکلات اقتصادي را داشته باشد بايد چنين هزينه اي را متقبل شود. براي رشد و توسعه اقتصاد کشور در بلندمدت و افزايش سطح رفاه بخش هاي مختلف مردم، چاره اي جز اين عمل دردناک نيست و به همين خاطر انجام اين کار نيازمند شجاعت و جنگندگي است. در يک کلام، مشکلات ساختاري اقتصاد کماکان پابرجاست و امسال هم گامي مهمي در رفع اين مسائل برداشته نشد. بايد منتظر ماند و ديد که دولت در سال 1395چه گام مهمي را در اقتصاد برمي دارد. در سال 1394 هيچ اقدام موثري توسط دولت در حوزه اقتصاد انجام نشد و نمي توان ادعا کرد که دولت امسال در حوزه اقتصاد توانسته موفقيت خاصي داشته باشد. سياست هاي اقتصادي دولت، امسال نمره قبولي نگرفتند.
خبر ويژه 
شيرزاد: نتايج انتخابات متفاوت از خوش بيني ماست
يک روزنامه اصلاح طلب تاکيد کرد نتايج انتخابات مجلس با فضاي خوش بيني اي که اصلاح طلبان داشتند، متفاوت است.    به گزارش «شفاف»، در حالي که عمده روزنامه هاي اصلاح طلب و حاميان دولت از پيش بيني خود در خصوص نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي و القاي پيروزي خود سخن به ميان مي آورند، روزنامه همدلي متعلق به اردوگاه اصلاح طلبان تاکيد کرد که وضعيت موجود با فضاي خوش بيني اي که اصلاح طلبان داشتند، متفاوت است.    اين روزنامه در يادداشتي به قلم احمد شيرزاد نوشت: مجموعه اصلاح طلبان در مدت کوتاهي که براي تبليغات داشتند، تلاش خودشان را انجام دادند و فضايي از اميدواري در بين آنها ايجاد شد اما به هر حال نتايج مقداري با آن فضاي خوشبيني قبلي که بوجود آمده بود، متفاوت است. در شهرهاي کوچک مسئله راي گيري يا گرفتن راي از مردم بسيار پيچيده است.
    سانحه رانندگي 2 قرباني گرفت
    سمنان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس راه استان گفت: ساعت 12 روز شنبه در کيلومتر 3 جاده نظامي سمنان يک دستگاه سواري پرايد به رانندگي جواني 22 ساله و سرنشيني فردي 52 ساله با کاميون بنز تصادف کرد و هر دو شخص در اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.    سرهنگ حسن خسرو جردي علت اين سانحه را تخطي از سرعت مطمئنه از سوي راننده پرايد اعلام کرد.     
    رانش زمين در سردشت
    مهاباد- ايرنا: فرماندار سردشت در جنوب آذربايجان غربي از رانش زمين در اين شهرستان خبر داد.    عزيزحسني افزود: اين حادثه عصر روز شنبه در نزديکي شهرک صنعتي شهر ربط از توابع شهرستان سردشت اتفاق افتاد و در اثر آن، خط لوله انتقال گاز به شهر سردشت دچار انفجار و آتش سوزي شد. وي تصريح کرد: اين حادثه خسارت جاني نداشت.        
    قطار به کاروان شتر زد
    طبس- خبرگزاري صدا و سيما: برخورد 5 نفر شتر با قطار باري طبس تربت حيدريه در محدوده راه آهن طبس حادثه ساز شد.    در اثر اين حادثه که شب يک شنبه در کيلومتر 50 شهر طبس رخ داد 2 نفر شتر به شدت مصدوم و تلف شدند.    
    سارق جاعل به دام افتاد
    آستارا- خبرگزاري صدا و سيما: فرمانده انتظامي آستارا گفت: ماموران انتظامي آستارا ديروز يک مرد 32 ساله اردبيلي را به جرم سرقت و جعل اسناد دولتي در خانه اي در شهر آستارا دستگير کردند.    سرهنگ مهدي زاده افزود: وي به 12 فقره سرقت از منازل و 300 فقره جعل اسناد پزشکي اعتراف کرد.