2 گزارش خبری محور مرام جشن 4 شنبه سوری


2 گزارش خبری محور مرام جشن 4 شنبه سوری . 30 اسفند- 91
فرمانده انتظامی تهران: حوادث چهارشنبه آخر سال در مقایسه با قبل کاهش یافت
این اعتراف فرمانده انتظامی تهران تداعی کننده ی قمار باز همه چیز باخته است که اگر نگوید بدرک که باختم از غصه سکته می کند ومی میرد؟فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: خوشبختانه تاکنون در مقایسه با سال‌های قبل شاهد حوادث کمتری بوده‌ایم.حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب افزود: وضعیت امشب تهران نسبت به سال‌های قبل بهتر ارزیابی شده است.وی افزود: با بالا رفتن بینش خانواده‌ها نسبت به شب چهارشنبه آخر سال نظارت خانواده‌ها و توصیه‌های انجام شده شاهد کاهش حوادث بوده‌ایم. ساجدی‌نیا تصریح کرد: خوشبختانه شهروندان امسال از مواد محترقه کم خطر در کنار نظارت خانواده‌ها استفاده کرده‌اند.وی گفت: همین امر باعث شده تا شاهد کاهش تلفات در شهر تهران باشیم و به معنای دیگر شبی آرام را تا به این لحظه سپری کرده‌ایم.
این گزارش خلاف ادعای  گزارش قبلی فرمانده ی نیروی انتظامی تهران است . زیرا که در این گزارش گفته شده که میانگین سنی مصدومان حوادث امروز بین 18 تا 20 سال بوده که اغلب آنها دچار سوختگی شده اند. گرچه هدف وانمود کردن اثرات جوانبی مراسم جشن 4 شنبه سوری است و همسو شدن با صدا وسیما می باشد که کلی تبلیغات کرد تا مانع از حضور جوانان در این جشن شود ولی بر خلاف سانسور شدید در برنامه شبکه ی خبر پراکنی "با شما" بی بی سی  در تماس  خط مستقیم از داخل کشور   تماس گیرندگان گزارش  از شروع مراسم 4 شنبه سوری با پخش صدای ترقه ها از  شهرهای ایران می دادند .مهمتر اینکه جوانان ناراضی وشرکت کننده درمراسم جشن ملی وسنتی وباستانی 4 شنبه سوری نشان از شکست جذب جوانان رژیم عوامفریب ودین فروش وضریب بالای نارضایتی شان است . چون این حضور در جشن 4 شنبه سوری نوعی دهان کجی آشکار و اقدام اعتراضی نسبت به وضع موجود ورژیم ضد بشری وقرون وسطایی می باشد.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: تاکنون حوادث چهارشنبه سوری در پایتخت 34 مصدوم برجای گذاشته است.حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته و تا ساعت 21 و 15 دقیقه امشب 34 نفر در حوادث تهران مصدوم شدند.وی افزود: میانگین سنی مصدومان حوادث امروز بین 18 تا 20 سال بوده که اغلب آنها دچار سوختگی شده اند.عباسی خاطر نشان کرد؛ خوشبختانه تا این لحظه مورد فوتی یا مصدوم بدحال نداشته ایم.