محور دو خبر مست بودن سفیر عربستان درتهران ودستگیری یک ایرانی در


  فراموش نشده  اوایل انقلاب چگونه در توجیه وتبلیغات علیه  مخالفین به خصوص مجاهدین از چه ترفندهای دروغین اتهاماتی استفاده می شد .از جمله مخالفین سیاسی به جرم اعتیاد و قاچاقچی بازداشت وتوی ملاء عام دار زده شدند. یاا تهام مشروب خوارگی شلاق زده شده اند . به خصوص اینکه زیر چتر 34 سال مبارزه با مشروبات الکلی  موازی آن اسکله های غیر مجاز پاسداران در سواحل جنوبی کشور مشغول تخلیه ی مواد مخدر و مشروبات الکی وکالای قاچاق وتوزیع آن در سراسر کشور بوده اند . لذا  مشخص است که اکنون  چرا ادعا  وگزارش شده است از خودروی  دیپلمات عربستانی  چند بطری مشروبات الکلی کشف شده است و مطابق گزارش پلیس وی در هنگام حادثه مست بوده است. ولی  وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنشی  اتهام دیپلمات سفارت سعودی در تهران  گفته که دیپلمات ما مست نبود . اکنون جای سئوال دارد که باور اینکه  دیپلمات کشور مذهبی عربستان در تهران پایتخت  کشور مدعی حکومت فاشیستی دینی و رهبر ام القرای جهان اسلام که ادعای رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه هم دارد .وی  هم مست بوده است  .هم با  سرعت غیر مجاز رانندگی  می کرده که موجب تصادف وقتل شده است  . مهمتر ینکه چند بطری مشروب بدون نام مارک از داخل خود رو سفیر کشف شده است؟ اگر چنانچه سابقه اتهام جاسوسی به شهر وندان آمریکایی و فرانسوی و آلمانی و ژاپونی و سوئدی  و... 15 ملوانان انگلیسی نبود. شاید کسی این ادعای مضحک سفیر عربستان پذیرفته می شد. به خصوص اینکه عربستان بشدت مخالف سیاست مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی سوریه و عراق وبحرین و یمن و حتی عربستان می باشد . از طرف دیگر بنا بر  گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرده  یک ایرانی، یک لبنانی و 16 شهروند سعودی به اتهام  جاسوسی برای یکی از کشورهای خارجی دستگیر شده اند. بنابراین  اکنون رژیم فاشیستی مذهبی ایران برای اینکه از سیاست تجربه شده آدم ربایی و اتهام زدن جاسوسی ومحاکمه تشریفاتی و محکوم به اعدام کردن سپس با باج گیری و زد وبندپشت پرده  معامله کردن  اتباع کشورهای خارجی اتهام مست بودن  باکشف مشروبات در خود روی سفیر عربستان زده است تا عربستان را وادار به باج دادن کند .
وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنشی عجیب به افتضاح دیپلمات سفارت سعودی در تهران مدعی شد که دیپلمات ما مست نبود!به گزارش "شفاف" به نقل از روزنامه الوطن چاپ ریاض، " اسامه نقلی " رئیس بخش اطلاع رسانی وزارت خارجه عربستان سعودی با تکذیب اظهارات مطرح شده در ایران در مورد مست بودن این دیپلمات سعودی گفت: وزارت خارجه عربستان سعودی مسئله حادثه رانندگی اخیر که دیپلمات سعودی عامل آن بود را پیگیری می کند.هفته گذشته در حادثه رانندگی در تهران ، براثر برخورد شدید یک دستگاه خودروی هیوندای یک دیپلمات سعودی با یک دستگاه پراید، راننده ایرانی پراید درگذشت.شماری از رسانه های ایرانی گفته بودند دیپلمات سعودی راننده هیوندای در هنگام حادثه مست بوده و در خودروی وی نیز بطری های مشروبات الکلی پیدا شده است. این موضوع از سوی هیچ یک از مقامات رسمی ایران تایید نشده است.این مقام ارشد وزارت خارجه عربستان سعودی افزود: اتفاق اخیر یک حادثه رانندگی معمولی و تاسف برانگیز میان یک دیپلمات و یک شهروند ایرانی بود که متاسفانه شهروند ایرانی درگذشت و فرد دیپلمات زخمی شد.وی توضیح داد: مطالب مطرح شده درباره مست بودن دیپلمات سعودی در این حادثه، نادرست است. این دیپلمات از بیمارستان مرخص شد و با وی براساس قوانین دیپلماتیک رفتار می شود.قبل از این رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، از اعتراض شدید تهران به سفارت عربستان سعودی درباره این حادثه خبر داده و گفته بود: این وزارتخانه برخورد لازم را در این خصوص از مجاری دیپلماتیک و قضایی انجام داده است.راننده خاطی سوار بر یک دستگاه خودروی هیوندا بوده که به دلیل سرعت بالا از پشت با یک خودروی پراید برخورد کرده‌، از مسیر منحرف شده و پس از برخورد با گاردریل و تابلو وسط بلوار متوقف شده بود. بر اثر این سانحه راننده پراید در دم جان باخته و یک عابر پیاده نیز از ناحیه پا مجروح شده است. از خودروی این دیپلمات چند بطری مشروبات الکلی کشف شد و مطابق گزارش پلیس وی در هنگانم حادثه مست بوده است. َ
وزارت کشور عربستان سعودی از بازداشت 18 نفر از جمله یک شهروند ایرانی به اتهام جاسوسی خبر داد.به گزارش عصر ایران، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت: منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی گفت: یک ایرانی، یک لبنانی و 16 شهروند سعودی به اتهام  جاسوسی برای یکی از کشورهای خارجی دستگیر شده اند.نام این کشور خارجی اعلام نشده است.مقامات سعودی دلیلی برای اثبات اتهام جاسوسی به یک شهروند ایرانی ارائه نکرده اند.به گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی، بازداشت این افراد پنج روز پیش صورت گرفت و آنها هم اکنون تحت بازجویی قرار دارند.این افراد به جمع آوری اطلاعات درباره برخی تاسیسات و مراکز در عربستان سعودی و انتقال آنها به سازمان های امنیتی کشور خارجی متهم شده اند. آنها در شهرهای مکه، مدینه، ریاض و منطقه الشرقیه دستگیر شده اند.هنوز هیچ یک از مقامات ایرانی در این باره واکنشی نشان نداده است.ایران و عربستان سعودی هم اکنون بر سر موضوعات مختلف از جمله دخالت نظامی ریاض در بحرین برای مقابله با اعتراضات داخلی این کشور اختلافات جدی دارند.

.