دوخبر مرتبط به تصادف سفیر عربستان در تهران ومتهم و تهدید کردن وی

دوخبر مرتبط به  تصادف سفیر عربستان در تهران ومتهم وتهدید کردن وی که منجر به فوت یک شهروند تهرانی شد. 29 اسفند-91
گفته می شود کور از خدا چه می خواهد دو چشم بینا . برای اینکه رابطه رژیم فاشیستی مذهبی ایران با عربستان محور عراق ولبنان و  سوریه و بحرین  متضاد و تنش زا می باشد. زیرا که عربستان مخالف مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی این کشور ها می باشد. به خصوص اینکه عربستان از مخالفان سوریه حمایت می کند .از سوی  دیگر رابطه دو کشوربدلیل تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای حاکمان ایران، مزید بر علت شده است تا رابطه  خصمانه تر شود . البته داستان فاش وخنثی شده   ی طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن فراموش نشده است .بنابراین  اکنون که سفیر عربستان در تهران بر اثر تصادف  منتهی به فوت راننده خودروی ایرانی در تهران شده است.  بهانه ای  مناسب برای ر جز خوانی وتهدید کردن عربستان شده است . برای همین با اتهام مست بودن  سفیر عربستان در تهران   که با سرعت غیر مجاز رانندگی می کرده است .پس مترسک وزارت وزیر  و جاسوسی امور خارجه مهران  مهمان پرست اعتراض به سفارت عربستان برای پیگیری دیپلماتیک و قضایی موضوع سانحه رانندگی کرده است که  منجر به فوت شهروند ایرانی توسط یک دیپلمات سعودی در تهران شده است .بعلاوه  آخوند پاسدار ذوالنور بی ترمز و دنده هم خواهان محاکمه ی سفیر عربستان شده است .یعنی گرو کشی وتهدید وچانه زنی برای باج گیری شروع شده است.
حجت‌الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با فارس:دستگاه قضایی باید کارمند مست عربستانی را طبق قانون مجازات کند.خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور گفت: دستگاه قضایی ما امروز باید یک برخورد منطبق با قانون و جدی با تخلف کارمند مست عربستانی داشته باشد و در خصوص این فرد ضوابط و مر قانون بدون هیچ گونه تغییر باید اجرا شود.
  
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، با اشاره به تصادف مرگبار کارمند مست عربستانی در شمال تهران گفت: حادثه تصادفی که در اثر برخورد خودروی یکی از کارمندان سفارت عربستان با یک خودروی پراید در شمال غرب تهران منجربه یک شهروند تهرانی شد و بنابر تشخیص پلیس، خودروی عربستانی مقصر بوده است.وی با بیان اینکه بر اساس گزارش پلیس، کارمند عربستانی هم حامل مشروبات الکلی و هم در حال مستی رانندگی کرده است، اظهار داشت: دستگاه قضایی ما امروز باید یک برخورد منطبق با قانون و جدی با این تخلف داشته باشد و در خصوص این کارمند عربستانی ضوابط و مر قانون بدون هیچ گونه تغییر باید اجرا شود.ذوالنور تاکید کرد: از مردم و مسئولین ما کسی درخواست برخوردی فراتر از قانون ندارد حتی با توجه به اینکه در سالیان متمادی عملکرد حکام آل سعود، عملکرد مغرضانه و برخورد کینه ورزانه با زوار و اتباع ایرانی در عربستان بوده است. آنها حتی از اجرای مناسک ‌شرعی زوار ایرانی جلوگیری می‌کند و حقوق و حدود آنها را نقض می‌کنند و خدمات لازم را ارائه نمی‌دهند.وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مقابله به مثل کنیم طبیعتا ما هم باید این برخورد را داشته باشیم ولی ما گناه آل سعود و وهابیت را گردن اتباع عربستانی نمی‌اندازیم. برای مجازات آل سعود اتباع عربستانی را مجازات نمی‌کنیم و کار آنها را غیرانسانی و غیرشرعی می‌دانیم.ذوالنور ادامه داد: قانون باید مو به مو و با قاطعیت در مورد این فرد اجرا شود، چه از حیث تخلف و عدول از مقررات رانندگی و چه از حیث مست بودن باید حد شرعی بر او اجرا شود و حمل مشروبات الکلی هم جرم است و باید مجازات آن اعمال شود.وی خاطرنشان کرد: توقع این است که دستگاه دیپلماسی ما با ملاحظات سیاسی مانع اجرای عدالت در خصوص این فرد خاطی نشود تا قانون اجرا شود در غیر این صورت جفا به مردم و عزیزانی است که حکام آل سعود فراتر از قانون با آنها برخورد می‌کند.ذوالنور تاکید کرد: در دنیا و عرف دیپلماتیک دنیا هم پذیرفته شده که برخورد لازم را متناسب و ضوابط خودمان داشته باشیم چون جرم در داخل کشور ما اتفاق افتاده است. اگر کسانی بخواهند با طرح مسائل دیپلماتیک بگویند که باید آن فرد را به عربستان تحویل دهیم این می‌شود کاپیتولاسیون که قبل از انقلاب شاه آن را اجرا کرد و بعد از انقلاب از بین رفت.
مهمانپرست در خصوص سانحه منجر به فوت شهروند ایرانی توسط دیپلمات سعودی خبر دادابلاغ اعتراض ایران به سفارت عربستان/ پیگیری قضایی و دیپلماتیک.سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از پیگیری دیپلماتیک و قضایی موضوع سانحه رانندگی منجر به فوت شهروند ایرانی توسط یک دیپلمات سعودی خبر داد و گفت: مراتب اعتراض شدید ایران نسبت به وقوع این حادثه به سفارت آن کشور قویا ابلاغ گردید.
به گزارش خبرگزاری فارس، «رامین مهمانپرست»، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درخصوص سانحه رانندگی منجر به فوت یک شهروند ایرانی از سوی یک دیپلمات سعودی گفت: متاسفانه روز پنجشنبه 24 اسفند ماه یک دیپلمات سعودی حین رانندگی به دلیل سرعت غیر متعارف و عدم تعادل در مسیر شرق به غرب اتوبان ارتش با یک دستگاه پراید تصادف نموده که منجر به فوت این شهروند ایرانی گردیده است. وزارت امور خارجه بلافاصله پس از اطلاع موضوع را از مجاری دیپلماتیک و قضایی پیگیری نموده و برخورد لازم را در این خصوص انجام داده است.وی افزود: بر این اساس مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به وقوع این حادثه که در اثر عدم رعایت قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران و تجاوز از سرعت مجاز و عدم تعادل راننده منجر به فوت یک هموطن گردیده است به سفارت آن کشور قویا ابلاغ گردید.