پیش روی تروریست های داعش ادامه دارد

برخلاف اتهاماتی که از سوی دستگاه تبلیغات  رژیم ولایت فقیه نامشروع  که اشغال گر واقعی عراق است چون مهره ی دست نشانده ومزدورش نوری مالکی عراق را به نابودی کشانیده وناامن وبی ثبات کرده است و مردم عراق را می کشد و ناراضی کرده استبه مخالفان عراقی زده می شود . ولی پیش روی مخالفان عراقی در شهرهای عراق بدلیل تنفر شدید مردم عراق از سیاست فرقه گرایانه  و عملکرد تبعیض آمیز نوری مالکی مزدور  و مداخله گری حاکمان تهران وسپاه قدس در امور داخلی عراق است .
فرارو- درگیری های شدید در عراق از ساعاتی پیش وارد فاز جدیدی شده است، درخواست نماینده آیت الله سیستانی در کربلا برای دفاع از عراق، پیشروی داعش به جنوب و شرق عراق از مهمترین اتفاقات میدانی در صحنه نبرد عراق است. برخی اخبار نیز حضور نوری مالکی در سامرا حکایت می کندبه گزارش فرارو، اخبار ضدو نقیضی درباره رسیدن تروریست های داعش به 50 کیلومتری خاک ایران منتشر شده است. در حالیکه برخی رسانه ها از پیشروی این نیروهای در استان دیاله خبر می دهند، خبرهای دیگری حاکی از آن است که این پیشروی توسط پیشمرگه های کرد متوقف شده استظهر امروز اعلام شد که تروریست های تکفیری داعش توانستند دو شهر در استان دیاله را تصرف کنند. خبرگزاری رویترز به نقل از نیروهای امنیتی عراق نوشت که شهرهای جلولا و السعدیه به علاوه چندین روستای اطراف کوهستان حمرین به دست مسلمان نماهای افراطی داعش افتاده و نیروهای نظامی نیز پست‌های خود را رها کرده‌اند.داعش نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که السعدیه و جلولا را تحت تصرف خود درآورده استشهر جلولا در مجاورت استان کرمانشاه ایران و در فاصله ۴۲ کیلومتری مرز خسروی قرار دارد و این در حالی‌ است که ایران گروه داعش را گروهی تکفیری و تروریستی می‌داند و هشدار داده که آماده مقابله با تهدیدات این گروه است.اما برخی رسانه های نزدیک به دولت عراق به نقل از مقام های امنیتی استان دیاله اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه کنترل دو شهر جلولاء و السعدیه را بعد از پاکسازی عناصر داعش به دست ارتش عراق، به دست گرفته‌اند
نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در روزهای اخیر توانسته‌اند شهر موصل، یکی از بزرگترین شهرهای عراق، را تصرف کنند، امری که امکان پیشروی سریع آنها به سمت بغداد را فراهم آورده است.در همین حال سخنگوی وزارت کشور عراق از تدوین طرح امنیتی جدیدی برای حفاظت از بغداد در مقابل حملات احتمالی داعش خبر داد. در همین حال امروز شیخ مهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا پس از نماز جمعه از کسانی که قادر به حمل اسلحه هستند درخواست کرد برای دفاع از کشور سلاح به دست گیرند و به ارتش بپیوندند. این درخواست نماینده آیت الله سیستانی "جهاد کفایی" تعبیر شده است. گفته می شود پس از انتشار سخنان نماینده آیت الله سیستانی شیعیان زیادی برای دفاع از عراق داوطلب شده اند. فرمانده عملیات سامرا اعلام کرد که یک میلیون و نیم نیروی داوطلب از سراسر عراق برای نبرد با داعش اعلام آمادگی کردند. العربیه نیز خبر داده است که عصر امروز نوری مالکی نخست وزیر عراق همراه با هیات نظامی وارد سامرا شده است و استاندار عراق این خبر را تائید کرده است. پیش از این اخباری از احتمال حمله دوباره داعش به سامرا منتشر شده بود.در روزهای اخیر بسیاری از کشورها از اتباع خود خواسته اند که عراق را ترک کنند و به شهروندان خود درباره سفر به این کشور هشدار داده‌اند.در همین حال دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا درباره بحران عراق با آنرس فو راسموسن، دبیرکل ناتو گفت و گو کرد. دفتر نخست‌وزیری بریتانیا تاکید کرده است که مکالمه دیوید کامرون با آقای راسموسن به هیچگونه استقرار نظامی ناتو مربوط نمی‌شود بلکه گفت‌وگو بر این موضوع متمرکز بود که ناتو چگونه می‌تواند توان کشورهای در معرض تهدید افراطی‌گرایی را برای مقابله با این مسئله تقویت کند.
ایران و آمریکا اعلام کرده اند که حاضرند به دولت عراق برای حل بحران کمک کنند. برخی رسانه ها مدعی شده اند که تعدادی از نیروهای سپاه پاسدارن در عراق حال نبرد با گروه داعش هستند. اما امروز حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که ورود نیروهای نظامی ایران به عراق صحت ندارد.به گفته معاون وزیر امور خارجه ایران، نیروهای مسلح عراق با قدرت با تروریست‌ها به مبارزه برخواسته‌‌‌اند.جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است برای کمک به دولت عراق در مقابله با جنگجویان داعش، چندین گزینه از جمله اقدام نظامی در دست بررسی است.در گیرها در عراق باعث شده است گمانه زنی ها درباره احتمال تجزیه این کشور منتشر شود. حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر حسن روحانی رئیس جمهور، در صفحه توئیتر خود نوشته است که "تسخیربخش هایی از شمال عراق می تواند سرآغازتجزیه عراق به سه کشور کرد، سنی و شیعه باشد."به عقیده ابوطالبی اگر عراق تجزیه شود، ترکیب سرزمینی منطقه تغییر خواهد کرد و جامعه مدنی و مردم سنی عراق خسارات فراوانی خواهند دید و در این زمان کردها هم باید بیش از این حساس باشند.

آخرین اخبار از تحولات عراق
کد خبر: ۱۹۳۹۸۲
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
فرارو- درگیری های شدید در عراق از ساعاتی پیش وارد فاز جدیدی شده است، درخواست نماینده آیت الله سیستانی در کربلا برای دفاع از عراق، پیشروی داعش به جنوب و شرق عراق از مهمترین اتفاقات میدانی در صحنه نبرد عراق است. برخی اخبار نیز حضور نوری مالکی در سامرا حکایت می کند.

به گزارش فرارو، اخبار ضدو نقیضی درباره رسیدن تروریست های داعش به 50 کیلومتری خاک ایران منتشر شده است. در حالیکه برخی رسانه ها از پیشروی این نیروهای در استان دیاله خبر می دهند، خبرهای دیگری حاکی از آن است که این پیشروی توسط پیشمرگه های کرد متوقف شده است.

ظهر امروز اعلام شد که تروریست های تکفیری داعش توانستند دو شهر در استان دیاله را تصرف کنند. خبرگزاری رویترز به نقل از نیروهای امنیتی عراق نوشت که شهرهای جلولا و السعدیه به علاوه چندین روستای اطراف کوهستان حمرین به دست مسلمان نماهای افراطی داعش افتاده و نیروهای نظامی نیز پست‌های خود را رها کرده‌اند.

داعش نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که السعدیه و جلولا را تحت تصرف خود درآورده است.

شهر جلولا در مجاورت استان کرمانشاه ایران و در فاصله ۴۲ کیلومتری مرز خسروی قرار دارد و این در حالی‌ است که ایران گروه داعش را گروهی تکفیری و تروریستی می‌داند و هشدار داده که آماده مقابله با تهدیدات این گروه است.

اما برخی رسانه های نزدیک به دولت عراق به نقل از مقام های امنیتی استان دیاله اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه کنترل دو شهر جلولاء و السعدیه را بعد از پاکسازی عناصر داعش به دست ارتش عراق، به دست گرفته‌اند.

نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در روزهای اخیر توانسته‌اند شهر موصل، یکی از بزرگترین شهرهای عراق، را تصرف کنند، امری که امکان پیشروی سریع آنها به سمت بغداد را فراهم آورده است.

در همین حال سخنگوی وزارت کشور عراق از تدوین طرح امنیتی جدیدی برای حفاظت از بغداد در مقابل حملات احتمالی داعش خبر داد.

در همین حال امروز شیخ مهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا پس از نماز جمعه از کسانی که قادر به حمل اسلحه هستند درخواست کرد برای دفاع از کشور سلاح به دست گیرند و به ارتش بپیوندند.

این درخواست نماینده آیت الله سیستانی "جهاد کفایی" تعبیر شده است. گفته می شود پس از انتشار سخنان نماینده آیت الله سیستانی شیعیان زیادی برای دفاع از عراق داوطلب شده اند.

فرمانده عملیات سامرا اعلام کرد که یک میلیون و نیم نیروی داوطلب از سراسر عراق برای نبرد با داعش اعلام آمادگی کردند.

العربیه نیز خبر داده است که عصر امروز نوری مالکی نخست وزیر عراق همراه با هیات نظامی وارد سامرا شده است و استاندار عراق این خبر را تائید کرده است. پیش از این اخباری از احتمال حمله دوباره داعش به سامرا منتشر شده بود.


مردانی که برای پیوستن به ارتش عراق داوطلب شده‌اند، با اتوبوس راهی شهر نجف هستند

در روزهای اخیر بسیاری از کشورها از اتباع خود خواسته اند که عراق را ترک کنند و به شهروندان خود درباره سفر به این کشور هشدار داده‌اند.

در همین حال دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا درباره بحران عراق با آنرس فو راسموسن، دبیرکل ناتو گفت و گو کرد. دفتر نخست‌وزیری بریتانیا تاکید کرده است که مکالمه دیوید کامرون با آقای راسموسن به هیچگونه استقرار نظامی ناتو مربوط نمی‌شود بلکه گفت‌وگو بر این موضوع متمرکز بود که ناتو چگونه می‌تواند توان کشورهای در معرض تهدید افراطی‌گرایی را برای مقابله با این مسئله تقویت کند.

ایران و آمریکا اعلام کرده اند که حاضرند به دولت عراق برای حل بحران کمک کنند. برخی رسانه ها مدعی شده اند که تعدادی از نیروهای سپاه پاسدارن در عراق حال نبرد با گروه داعش هستند.

اما امروز حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که ورود نیروهای نظامی ایران به عراق صحت ندارد.

به گفته معاون وزیر امور خارجه ایران، نیروهای مسلح عراق با قدرت با تروریست‌ها به مبارزه برخواسته‌‌‌اند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است برای کمک به دولت عراق در مقابله با جنگجویان داعش، چندین گزینه از جمله اقدام نظامی در دست بررسی است.

در گیرها در عراق باعث شده است گمانه زنی ها درباره احتمال تجزیه این کشور منتشر شود. حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر حسن روحانی رئیس جمهور، در صفحه توئیتر خود نوشته است که "تسخیربخش هایی از شمال عراق می تواند سرآغازتجزیه عراق به سه کشور کرد، سنی و شیعه باشد."

به عقیده ابوطالبی اگر عراق تجزیه شود، ترکیب سرزمینی منطقه تغییر خواهد کرد و جامعه مدنی و مردم سنی عراق خسارات فراوانی خواهند دید و در این زمان کردها هم باید بیش از این حساس باشند.