سرمقاله عدو شود سبب خير

روزی نامه ی  حکومتی جمهوری اسلامی 25  خرداد-93
سرمقاله عدو شود سبب خير 

گروه تروريستي داعش، خود را در عراق به تله انداخته است. هدف نهائي كساني كه پشت پرده نمايش عروسكي داعش حضور دارند، براندازي نظام جمهوري اسلامي است. آنها از عراق و سوريه شروع كردند تا به خيال خام خود بعد از تشكيل "دولت اسلامي عراق و شام" كه طبعاً دولت بزرگ و پرقدرت و پرثروتي خواهد بود، به سراغ ايران بيايند. حدود جغرافيائي ترسيم شده براي اين گروه تروريستي، كل آسياي غربي است كه سوريه، عراق و ايران بخشي از آنست.
در سوريه، داعش با شكست سختي مواجه شد و با اين محاسبه كه شايد بتواند اين شكست را در عراق جبران كند و سپس از موضع قدرت به سوريه باز گردد، تهاجم خام به عراق را تدارك ديد. اكنون، داعش در عراق با شرايط بسيار سختي مواجه است. نيروهاي ورزيده عراق كه براي چنين روزهائي ذخيره شده‌اند، نيروهاي سپاه بدر، نيروهاي جيش المهدي و از همه مهم‌تر بسيج مردمي كه به فرمان مراجع تقليد و فتواي صريح آيت‌الله سيستاني وارد ميدان شده‌اند، روزگار سختي را براي داعش تدارك ديده‌اند.
آنچه به ايران مربوط مي‌شود اينست كه ايران امروز بسيار قدرتمندتر از آنست كه امثال داعش را بتوان تهديدي براي آن به حساب آورد. ايران، طي 36 سال گذشته توانسته در برابر بزرگترين قدرت‌هاي جهاني و در رأس آنها آمريكا بايستد و تمام توطئه‌هاي آنها را خنثي كند. تحريم‌هاي اقتصادي، فشارهاي سياسي و حتي حمله نظامي عليه ايران، هيچيك نتوانستند مشكلي از آمريكا و قدرت‌هاي غربي حل كنند. همه مي‌دانند كه جمهوري اسلامي ايران در مصافي پيروز با بزرگ‌ترين قدرت‌هاي جهان و دست نشاندگان آنها در منطقه، اكنون به قدرتي بلامنازع در منطقه تبديل شده و بادهاي موسمي زودگذري همچون داعش كمترين تأثيري در آن نخواهند داشت. نه تنها داعش بلكه اربابان منطقه‌اي و بين‌المللي داعش نيز مي‌دانند كه اگر هوس حمله به ايران را در سر بپرورانند مردم انقلابي ايران، اين سرزمين را به گورستان آنها تبديل خواهند كرد.
اعتقاد ما بر اينست كه ايران بايد در قبال حمله داعش به عراق و جناياتي كه در اين كشور مرتكب شده است نيز احساس مسئوليت كند و به كمك دولت و ملت عراق بشتابد و اين گروه تروريستي را در عراق قلع و قمع كند. اين اقدام، نيازي به هيچ مقدماتي هم ندارد، زيرا مبارزه با تروريسم وظيفه قانوني دولت هاست و اكنون تمام دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي تاكيد مي‌كنند كه داعش يك گروه تروريستي است و آنچه در عراق و سوريه مرتكب شده از مصاديق بارز تروريسم است. كاري كه بايد عليه داعش صورت بگيرد، فقط سركوب اين گروه تروريستي در عراق نيست. اين غده چركين بايد بطور كامل خشك شود تا منطقه از هرگونه تهديدي از ناحيه آن در آينده نيز مصون بماند.
در عراق هم بايد براي مصون ماندن اين كشور از آفاتي همچون داعش اقداماتي صورت بگيرد و مهم‌ترين آنها پاكسازي كامل ارگان‌ها، نهادها و سرتاسر اين كشور از لوث وجود باقيمانده‌هاي حزب بعث است. با سقوط رژيم صدام، تعدادي از سران حزب بعث دستگير و اعدام شدند، تعدادي به كشورهاي ديگر از جمله اردن و شيخ نشين‌هاي خليج فارس گريختند و عده‌اي نيز در خود عراق ماندند و به شكل‌هاي مختلف در بدنه ارتش، نيروهاي پليس، ادارات دولتي و ساير دستگاه‌ها نفوذ كردند. اين مجموعه داخلي با بودجه‌اي كه از دلارهاي نفتي بعضي دولت‌هاي عربي در اختيارشان قرار گرفت، تشكل‌هائي ايجاد كردند و در مقاطع مختلف مزاحم ملت و دولت عراق شدند. ناامني‌ها، كشتارها، شورش‌ها و بسياري از مفاسدي كه در سال‌هاي گذشته در عراق رخ داد، محصول اقدامات همين تشكل‌هاي متعلق به بقاياي حزب بعث است. هفته گذشته نيز تباني بعثي‌ها با داعش، بحران اخير عراق را پديد آورد. بي‌ترديد، تدابير كارسازي براي خشكاندن ريشه گروه‌هاي تروريستي به مرحله عمل و اجرا خواهد رسيد و كليه كشورهاي منطقه دير يا زود با احساس خطر تروريسم، به ويژه از نوع تكفيري آن، به مقابله جدي با آن برخواهند خاست كما اينكه اكنون حتي كشورهاي اروپائي نيز مصمم به اين كار هستند.
بي عقلي بزرگي كه داعش و حاميان آن اين روزها در عراق مرتكب شدند، آنها را در معرض سقوط قرار داده و اساس تروريسم را به لب پرتگاه كشانده است. افكار عمومي منطقه و جهان اكنون از گروه‌هاي تكفيري بشدت متنفر و منزجر است. حتي اگر مردم عراق و نيروهاي نظامي كشورهاي مبتلا به شورش تكفيري‌ها عناصر اين گروه را ريشه كن نكنند، افكار عمومي آنها را پس خواهد زد و منزوي خواهد كرد. عمر گروه‌هاي تكفيري به ويژه داعش، به پايان رسيده و اين گروه‌ها نفس‌هاي آخر را مي‌كشند. حال كه داعش با پاي خود به قتلگاه آمده، چه خوب است كه در مرحله عمل و ارتكاب جنايت نيز به آنها مجال داده نشود و با مجازات اين آدم كش‌هاي حرفه‌اي، سرزمين عراق و سوريه از لوث وجود آنها پاك شود. اين، سرنوشتي است كه آنها خود براي خود رقم زده‌اند و با اين اقدام، ملت‌هاي منطقه را نيز از شر خود راحت مي‌كنند و كار آنها از مصاديق "عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد" شده است.