نامههاو صداي شما1 تیر -93
* از اهالي محل: به مسئولان نيروي
انتظامي بگوييد برخي از كوچههاي خيابان جانبازان غربي به محل خريد و فروش مواد
مخدر توسط جوانان تبديل شده است. * ملكلو از رشت: چرا وقتي قيمت يك
پرايد به گفته كارشناسان خودروسازي در كارخانه خودمان بين 4 تا 5 ميليون تمام ميشود،
اين خودرو به دست مشتري به قيمت بالاي 18 ميليون تومان ميرسد؟ * يكي از اهالي پونك: چرا در منطقه پونك،
شهرداري منطقه زبالهها را به درستي جمعآوري نميكند و اين منطقه متأسفانه هميشه
كثيف است؟ ضرورت اطلاعرساني .گراني و مشكلات
اقتصادي مردم بيشتر خود را به رخ ميكشد و تعداد صندوقهاي صدقات و قلكهاي
پلاستيكي با اسامي و عناوين مختلف، با تعداد زياد، در اقصي نقاط شهرها نصب و توزيع
ميشود. بسياري عقيده دارند صدقه، رفع بلاست و مزاياي فراواني دارد، اما وجود
اينهمه صندوق و قلك و متكدياني كه براي دريافت پول التماس و درخواست ميكنند و
بيماري، مستأجري و اجاره خانه را بهانهاي براي به دست آوردن پول قرار ميدهند تا
توجه رهگذران يا مسافران وسايل نقليه عمومي را به خود جلب كنند، تعجّببرانگيز
است. با اين حال مردم در تصميمگيري براي صدقه دادن، نميدانند كدام گزينه را
انتخاب كنند، گدايان حاضر يا صندوقها و قلكها را؟ ضرورت دارد سازمانها و هيأتهايي
كه براي كمك به محرومان يا بيماران كارهاي عامالمنفعه انجام ميدهند، در اين باره
كه پولهاي جمعآوري شده صرف چه اموري ميشود، شفافسازي و اطلاعرساني كنند تا
مردم درجريان فعاليتهاي خيرخواهانه اينگونه مراكز قرار گيرند و بتوانند براي كمك
به محرومان جامعه، تصميم عاقلانهاي بگيرند. علي اكبر فرقاني ـ تهران
صداي شما
*جوكار از تهران: گلايههايي كه برخيها
از شهرداري مناطق ميكنند ديدم شما در اين ستون چاپ ميكنيد خواستم من هم تأكيد
كنم كه آنها (شهرداري) ميخواهند بگويند ما چيزي ساختيم. مثلاً بيشتر پله برقيها
برق ندارد و افرادسالمند و مريض نميتوانند از پلهها بالا و پايين كنند. سرويس
بهداشتي هم كه در ايستگاه متروها نيست. در ايستگاه تجريش هم حدود نيمساعت طول ميكشد
تا به واگنها برسيم! مگر مجبور بودند با اين شرايط بسازند؟!
* يك وامگيرنده تهراني: بنده مبلغ دو ميليون
تومان وام از يكي از شعب بانك مسكن گرفته بودم كه به دليل مشكلاتي كه براي بنده و
مادرم پيش آمد مجبور شدم 3 يا 4 قسط از اين وام، آن هم براي ماه آخر را پرداخت
نكنم، اين بانك سريعاً با ضامن بنده تماس گرفته و حتي با خودم نيز تماس گرفت كه
چرا پرداخت قسط دير شده است.البته به اين اقدام بانك اصلاً و ابداً اشكالي وارد
نيست. ولي ايكاش اين پيگيريها در مورد كساني كه وامهاي ميلياردي گرفتهاند نيز
اعمال ميشد تا ما شاهد اين همه معوقات بانكي نبوديم؟!
* از اهالي محل: به مسئولان نيروي
انتظامي بگوييد برخي از كوچههاي خيابان جانبازان غربي به محل خريد و فروش مواد
مخدر توسط جوانان تبديل شده است.
* ملكلو از رشت: چرا وقتي قيمت يك
پرايد به گفته كارشناسان خودروسازي در كارخانه خودمان بين 4 تا 5 ميليون تمام ميشود،
اين خودرو به دست مشتري به قيمت بالاي 18 ميليون تومان ميرسد؟
* يكي از اهالي پونك: چرا در منطقه پونك،
شهرداري منطقه زبالهها را به درستي جمعآوري نميكند و اين منطقه متأسفانه هميشه
كثيف است؟
نامههاي شما
ضرورت اطلاعرساني
گراني و مشكلات اقتصادي مردم بيشتر خود
را به رخ ميكشد و تعداد صندوقهاي صدقات و قلكهاي پلاستيكي با اسامي و عناوين
مختلف، با تعداد زياد، در اقصي نقاط شهرها نصب و توزيع ميشود. بسياري عقيده دارند
صدقه، رفع بلاست و مزاياي فراواني دارد، اما وجود اينهمه صندوق و قلك و متكدياني
كه براي دريافت پول التماس و درخواست ميكنند و بيماري، مستأجري و اجاره خانه را
بهانهاي براي به دست آوردن پول قرار ميدهند تا توجه رهگذران يا مسافران وسايل
نقليه عمومي را به خود جلب كنند، تعجّببرانگيز است. با اين حال مردم در تصميمگيري
براي صدقه دادن، نميدانند كدام گزينه را انتخاب كنند، گدايان حاضر يا صندوقها و
قلكها را؟ ضرورت دارد سازمانها و هيأتهايي كه براي كمك به محرومان يا بيماران
كارهاي عامالمنفعه انجام ميدهند، در اين باره كه پولهاي جمعآوري شده صرف چه
اموري ميشود، شفافسازي و اطلاعرساني كنند تا مردم درجريان فعاليتهاي
خيرخواهانه اينگونه مراكز قرار گيرند و بتوانند براي كمك به محرومان جامعه، تصميم
عاقلانهاي بگيرند. علي اكبر فرقاني ـ تهران
شهربازي و ايجاد اشتغال
سالهاي گذشته در بزرگراه شهيد چمران، رو
به روي زندان اوين، شهربازي فعاليت داشت و خانوادهها براي پُركردن اوقات فراغت به
اين محل ميرفتند و درآمد خوبي هم براي شهرداري داشت. پيشنهاد ميشود شهرداري با
ساخت شهربازي با فناوريهاي پيشرفته و استانداردهاي لازم در نقاط مختلف تهران، اين
كمبود را رفع كند. به خصوص آن كه ساخت شهربازي، زمينهاي را براي اشتغال جوانان
ايجاد خواهد كرد. سبحان ميرزا خاني ـ تهران
بيتوجهي به سنگفرش خيابانها
چهارراه حسنآباد و خيابان ناصرخسرو به
جاي آسفالت، سنگفرش است و اين موضوع از بين رفتن لاستيك خودروها را به همراه دارد
و سنگفرشها نيز پس از مدتي شل ميشوند و از جاهايشان بيرون ميآيند كه مرمت آنها
هم هزينههايي دارد. از اينرو ضرورت دارد تدبيري انديشيده شود تا سنگفرش خيابانها،
عمر و دوام بيشتري داشته باشند. مجتبي كريمي ـ تهران