گزیده خبرهای داخلی و خارجی مرتبط به مرگ و ناامنی اجتماعی

تصادف خودرو کامیون بنز و پیکان در محور نورآباد - مظفر آباد استان فارس منجر به کشته شدن چهار نفر شد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده پلیس راه شمالی فارس گفت: در پی تماس تلفنی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی، ماموران بلافاصله به محل حادثه واقع در جاده نورآباد - مظفر آباد عزیمت و مشاهده کردند یک دستگاه خودرو کامیون بنز که از سمت نور آباد به سمت قائمیه در حال حرکت بوده با یک دستگاه پیکان سواری برخورد کرده است.سرهنگ «کسری سیروسی» ادامه داد: بر اثر این تصادف، سه سرنشین خودرو پیکان در دم فوت و راننده این خودرو مصدوم و به بیمارستان شهرستان نور آباد منتقل شد.به گفته وی، مصدوم نیز در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.وی افزود: کارشناس پلیس راه با حضور در صحنه، علت تصادف را انحراف به چپ خودرو پیکان اعلام کرد.
یکی از ساکنان خانه تخریب شده در خیابان سنایی که موجب مرگ یک شهروند و سقوط دکل مخابراتی شد گفت: مهمترین علت این حادثه گودبرداری ناایمن در مجاورت این ساختمان بودبه گزارش مهر، روز سه شنبه ریزش یک ساختمان دو طبقه مسکونی در خیابان سنایی و افتادن یک دکل مخابراتی باعث مرگ یک شهروند شدیکی از ساکنان این ساختمان اظهار داشت: علت اصلی ریزش ساختمان گودبرداری ساختمان مجاور بود چرا که از دو روز قبل دیوار مغازه زیر ساختمان ترک برداشته و ساکنان اعتراضشان را به مالک زمین گودبرداری شده اعلام کردند که مالک نیز مدعی شد روز بعد موضوع را پیگیری می کند که متاسفانه این حادثه رخ دادوی در مورد نقش دکل مخابراتی در این حادثه گفت: 8 سال است که این دکل در این ساختمان نصب شده است و ما به صورت دوره ای میزان استقامت و پایداری آن را کنترل می کردیم. متاسفانه عده ای می خواهند در این رابطه رفع مسئولیت کنند و کار غیرقانونی گودبرداری مد نظر قرار نگیردوی ادامه داد: مرد جوانی که ساکن طبقه دوم ساختمان بوده است متاسفانه جانش را در این حادثه از دست داد و تمامی اهالی از مالک زمینی که گودبرداری شده است شکایت کرده و منتظر نظر کارشناس دادگستری هستیم. این در حالی است که مالک ساختمان مدعی است ساختمان بیمه بوده و در صورت مشخص شدن قصور تمامی خسارتها را می پردازدوی در پایان گفت: علاوه بر ساختمان تخریب شده خانه مجاور نیز چندین ترک بزرگ برداشته و امکان ریزش آن نیز وجود دارد.
جسد پسر بچه 5 ساله‌ای که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود در خرابه‌ای حوالی «بجستان» پیدا شد.به گزارش ایران، دعوای زوج جوان، همسایه‌ها را صبح روز چهارشنبه  28 خردادماه به کوچه کشاند. اهالی روستای «سردق» بجستان  بارها شاهد مشاجرات مهدی و همسرش بودند.
مرد 35 ساله به مواد مخدر اعتیاد داشت و این بگو مگوها دور از انتظار نبود، اما این بار فرق می‌کرد.
زن ضجه می‌زد و سراغ پسر کوچولویش را می‌گرفت. لباس‌ها و کفش‌های خون‌آلود شوهرش  دلهره و نگرانی‌اش را بیشتر می‌کرد. با حساسیت همسایه‌ها، راز جنایتی هولناک کشف شد. ترس و وحشت عجیبی در بین اهالی روستا حکمفرما شده بود.پدر افیونی حرف‌های عجیب و غریبی می‌زد. هیچ کس باور نمی‌کرد چه سرنوشت شومی برای پسرکوچولوی همسایه که جلوی چشمان‌شان قد کشیده بود و او را مانند بچه خودشان دوست داشتند رقم خورده است.آنها با پلیس 110 تماس گرفتند. مأموران پلیس بخش یونسی بجستان و نیروهای امدادی بلافاصله به خرابه‌ای در اطراف  روستا رفتند. عقربه‌های ساعت 10:45 را نشان می‌داد که جسد پسر بچه در حالی که سر از تنش جدا شده بود کشف شد.پلیس مراتب را به مقام قضایی گزارش داد. «محولاتی» دادستان عمومی و انقلاب بجستان  شخصاً پیگیری موضوع را بر عهده گرفت و دستورات تخصصی را برای کارآگاهان مبارزه  با جرایم جنایی پلیس آگاهی صادر کرد.پس از گذشت 24 ساعت، مهدی - پدر کودک- به قتل رسیده در برابر قاضی محولاتی گفت: سال‌ها پیش معتاد شدم، دو بچه دارم. همسرم نیز به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است. از مدتی قبل دچار توهمات عجیبی می‌شدم، انگار غریبه‌ای در گوشم می‌گفت پسرت را بکش.  گاهی نیز او را به شکل‌های مختلف می‌دیدم. چهارشنبه گذشته محمد را با خودم به بازار بردم، برایم شیرین زبانی می‌کرد. خیلی خوشحال بود. برایش موز خریدم، بستنی هم خریدم.  او از خوشحالی در پوست خودش نمی‌گنجید. به خانه برگشتم. دوباره همان صدای غریب در گوشم فریاد می‌زد. پسرم را نگاه کردم. واقعاً به شکل دیگری وی را می‌دیدم. او را به بهانه‌ای از خانه بیرون آوردم. در مسیر می‌پرسید می‌خواهی برایم بستنی بخری؟ بچه را به خرابه‌ای در همان نزدیکی‌ها بردم. چاقو هم همراهم بود و ناگهان.... دیگر نفهمیدم چه شد. وقتی به خودم آمدم بچه غرق در خون بود و دیگر نفس نمی‌کشید. جسدش را همانجا دفن کردم. به خانه برگشتم. همسرم سراغ بچه را گرفت. نمی‌دانستم چه بگویم. ناگهان یادم آمد چه کار کرده‌ام. نمی‌دانم چرا... ؟
روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا در یک مطالعه جدید دریافتند که خطر خودکشی در برخی از ساعات شبانه‌روز افزایش می‌یابداین روانشناسان دریافته‌اند که خطر اقدام به خودکشی معمولا در نیمه شب‌ به اوج خود می‌رسد. «مایکل پرلیس»، سرپرست اصلی این مطالعه برای نخستین بار عوامل شبانه‌روزی را که بر خودکشی اثر می‌گذارند توصیف کرده است. در این مطالعه تاثیر بی‌خوابی به عنوان یکی از عوامل فکر کردن به خودکشی و یا حتی اقدام به آن مشخص شدنتایج این یافته‌ها نشان می‌دهد که نه تنها کابوس‌های شبانه و بی‌خوابی‌ عامل اصلی افزایش خطر فکر کردن و اقدام به خودکشی محسوب می‌شوند بلکه حتی بیدار ماندن‌های شبانه نیز می‌تواند خطر خودکشی را افزایش دهدبه گزارش  ساینس ورلد ریپورت، کارشناسان در این بررسی اطلاعات مربوط به «مرکز ملی گزارش مرگ‌های خشن در آمریکا» را مورد بررسی قرار دادند. در این منبع اطلاعاتی، مشخصات مربوط به زمان مرگ به همراه تعداد افراد بیدار در هر ساعت از شبانه روز وجود داشتندکارشناسان در مجموع 35 هزار و 332 مورد خودکشی را طبق ساعت‌های وقوع آنها دسته‌بندی کردند. آنها سپس تعداد خودکشی‌های افرادی را که در هر ساعت از شبانه‌روز بیدار بودند با هم مقایسه کردند. این کارشناسان دریافتند آمار خودکشی‌ها هرچه به ساعات پایانی شب نزدیک می‌شوند بالاتر می‌رود. این مساله کارشناسان را به این نتیجه رساند که حل مشکل بی‌خوابی می‌تواند اثر مثبتی بر کاهش میزان خودکشی‌ها داشته باشدمرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا (CDC) اعلام کرده که خودکشی دهمین عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا محسوب می‌شود و سالانه 40 هزار نفر را به کام مرگ می‌کشاند. نتایج این مطالعه در نشریه خواب (Sleep) منتشر شده است
یک سرباز کره‌جنوبی پس از آن که با شلیک گلوله پنج سرباز دیگر را کشت و پنج نفر را هم زخمی کرد متواری شد.بنابر گزارش مقام‌های نظامی کره جنوبی، این واقعه روز شنبه (۲۱ ژوئن - ۳۱ خرداد) در استان شرقی گانگوان روی داده است.ارتش کره‌جنوبی اعلام کرده از انگیزه این سرباز فراری هنوز اطلاع پیدا نکرده است.درگیری و تبادل آتش میان مرزبانان دو کره بارها روی داده است اما گمان نمی‌رود واقعه امروز به تنش‌های مرزی میان پیونگ‌یانگ و سئول ارتباطی داشته باشد. جستجوها برای یافتن این سرباز متواری آغاز شده است.هزاران سرباز در مرز میان کره‌جنوبی و کره‌شمالی حضور دارند و به لحاظ تراکم نظامی، مرز میان دو کشور یکی از نظامی‌ترین نقاط دنیا محسوب می‌شود.