پدر و پسري در كوه

كوتاه و خواندني
پدر و پسري در كوه
25 خرداد -93
روزی نامه ی  خکومتی جمهوری اسلامی چون تلاش می کند پیام به رقبای ر وحانی ورفسنجانی ومنتقدان دولت دهد نقل گاهی قول هایی می کندکه بادیدگاه ارتجاعی وخرافاتی رژیم نامشروع ولایت فقیه سازگاری ندارد.
پدر و پسري مشغول قدم زدن در كوه بودند كه ناگهان پاي پسر به سنگي گير كرد، به زمين افتاد و ناخودآگاه فرياد كشيد: آآآي‌ي‌ي !!
صدايي از دوردست آمد: آآآي‌ي ي!! 
پسرك با كنجكاوي فرياد زد: كي هستي؟
پاسخ شنيد: كي هستي؟
پسرك خشمگين شد و فرياد زد: ترسو!
باز پاسخ شنيد: ترسو!
پسرك با تعجب از پدرش پرسيد: چه خبر است؟
پدر لبخندي زد و گفت: پسرم، توجه كن و بعد با صداي بلند فرياد زد: تو يك قهرمان هستي!
صدا پاسخ داد: تو يك قهرمان هستي! 
پسرك باز بيشتر تعجب كرد. پدر توضيح داد: مردم مي‌گويند اين انعكاس كوه است ولي اين در حقيقت انعكاس زندگي است. هر چيزي كه بگويي يا انجام دهي، زندگي عيناً به تو جواب ميدهد. 
اگر عشق را بخواهي، عشق بيشتري در قلبت به وجود مي‌آيد و اگر به دنبال موفقيت باشي، آن را حتماً به دست خواهي آورد. هر چيزي را كه بخواهي، زندگي همان را به تو خواهد داد. 
بله ! خواستن تمام چيزهايي كه ما انتظارش را داريم به يك تصوير ذهني ايده آل بستگي دارد. اين تصوير ذهني شماست كه به شما شادي يا غم‌، موفقيت‌، يا شكست‌، خوشبختي و يا درد و رنج را هديه مي‌دهد. تصوير ذهني شما مي‌تواند به شما كمك كند تا آنچه را براي رسيدن به شادي و رضايت لازم داريد انجام دهيد، مي‌تواند به شما كمك كند تا از زندگي خود لذت ببريد، مي‌تواند اسباب اعتماد به نفس و اطمينان به كار و فعاليت‌هايي باشد كه شما براي زمان فراغت خود انتخاب مي‌كنيد، مصمم بر شاد زيستن شويد، از روي خيرخواهي به ارزيابي خودتان بپردازيد، بهترين و طلايي‌ترين لحظات زندگي را در ذهن مجسم كنيد و با توجه به واقعيت‌ها، نه خيالات واهي‌، بلكه براساس تصوير مثبت كه از واقعيات زندگي داريد، اين تصوير خوشايند از خويش را تقويت كنيد. 

مراقب باشيد تا تصوير ذهني خود را جايي گم نكنيد تا بهمراه آن انگيزه خوشبخت شدن را از دست دهيد‌. مواظب خودتان و روحتان و انديشه‌هاي قشنگتان باشيد‌. نگذاريد كه هيچ باد مخالفي ابرهاي سياه را روبه‌روي پنجره? رو به اقبال ذهنتان بياورد تا موفقيت و خوشبختي در زندگي را آنطور كه مي‌پسنديد تجربه كنيد!