سرمقاله : جمهوری "پیروزی‌های مقاومت در سوریه ورشکستگی سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا"

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 17 بهمن ماه سال 1394
واقعاً خیلی وقاحت وبی شرمی مدل ولایت وقیح گونه می خواهد که این چنین آشکار کتمان حقیقت شود وهذیان و وارونه گویی محور حضور پاسداران در سوریه شود .زیرا درد فاع از سیاست صدور تروریسم وبنیادگرایی وجنگ افروزی و بحران به برون مرز رژیم وارونه ی ولایت فقیه نه موجب شده است تا عراق ولبنان ویمن شخم زده شوند که سوریه و شهرهای تاریخی اش  بطور دربست ویران شده وصدها هزار نفر شهروندان سوری کشته شده اند و میلیون ها نفر بی خانمان وآواره گشته اند .مهمتر اینکه روزانه اجساد گله های پاسدار وبسیجیان اعزام وکشته شدگان در سوریه بطور بی سر وصدا  تحویل گرفته و درشهرهای ایران دفن می شوند .حال بماند که هزینه ی کمک های مالی  بلاعوض وتسلیحاتی چندین میلیارددلاری ادامه دار به بشار اسد جنایتکار چقدر بوده است .ولی اکنون باکمال پررویی ادعای پیروزی نیروهای مقاومت یاپاسداران واعضای حزب الشیطان و روس ها در سوریه وورشکستگی سیاست آمریکا درخاورمیانه شده است !
پیروزی بزرگ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در آزادسازی دو شهرک شیعه‌نشین «نَُبل» و «الزهرا» ضربه بزرگی به تکفیریها و حامیان خارجی آنها وارد کرد و کمر آنها را شکست. شکستن حصر چهارساله این دو شهرک سوق‌الجیشی در حومه شمالی حلب و آزادسازی شیعیان مقاوم و محاصره شده را بی‌شک می‌توان مقدمه پاکسازی کامل منطقه حلب که قطب اقتصادی سوریه محسوب می‌شود و در مجاورت مرز ترکیه قرار دارد دانست.
بدون تردید این پیروزی بزرگ، تاثیر زیادی بر تحولات سیاسی سوریه گذاشته و می‌تواند سرنوشت نهایی بحران این کشور را به نفع دولت رقم بزند. این دستاورد بزرگ نظامی از حیث ارزش استراتژیک با پیروزی بزرگ آزادسازی شهر «القصیر» در غرب سوریه در سال 92 برابری می‌کند، با این تفاوت که آزادسازی القصیر، موازنه قوا میان گروههای تروریستی و ارتش سوریه را در اوج حمایتهای بین‌المللی غرب و ارتجاع عرب از این گروهها، برابر کرد اما آزادسازی «نبل» و «الزهرا» موازنه قوا میان طرفین درگیر را هم درعرصه میدانی و هم سیاسی به نفع جریان مقاومت تغییر داده است. همانگونه که آزادی القصیر گلوگاه ارتباطی تروریستها را با لبنان مسدود ساخت، عملیات اخیر نیز راههای کمک‌رسانی آنها از ترکیه را قطع کرد.
علاوه بر این، نبرد حیثیتی آزادسازی دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» از چند جهت دارای اهمیت و ابعاد گسترده‌ای می‌باشد.
1-
نخست آنکه این دو شهرک شیعه‌نشین در شمال غربی حلب قرار دارند که به مرکز اقتصادی سوریه معروف است و از اهمیت جغرافیایی و راهبردی بالایی برخوردار می‌باشند. این دو شهرک در منتهی‌الیه جاده بین‌المللی سوریه به ترکیه واقع شده‌اند و به عنوان گلوگاه ارسال کمک‌های تسلیحاتی از ترکیه و تامین نیازهای شورشیان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این پیروزی ضربه مهمی به روحیه گروههای تروریست و حامیان خارجی آنها وارد و خطوط ارتباطی و امدادی آنها را با ترکیه قطع کرده که منجر به فروپاشی مراکز فرماندهی و کنترل گروههای تروریستی در مرز ترکیه گردیده است.
2-
این دو شهرک به دلیل بافت جمعیتی، از مردمی بسیار مقاوم و سلحشور برخوردار است. به همین دلیل، تروریستها علیرغم 1277 روز محاصره و گلوله باران سنگین، نتوانستند سد مقاومت وپایداری مردم را بشکنند و آنها را وادار به تسلیم کنند. به خاطر همین مقاومت، مردم این دو شهر را باید علیرغم محاصره سخت و دردناک چهارساله و تحمل وضعیت دشوار دوران محاصره سمبل مقاومت در برابر تروریستهای تکفیری به حساب آورد. این مقاومت قهرمانانه در تاریخ ثبت خواهد شد و به نسل‌های آینده درس‌های بزرگ آزادمنشی خواهد داد.
3- آزادسازی دو شهرک «نبل» و «الزهرا» در نزدیکی مرز ترکیه این پیام قاطع را به ژنو رساند که این مردم سوریه هستند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند و هیچ نیروی خارجی قادر نیست سرنوشت آنان را در بیرون از مرزها برای آنها رقم بزند.
کارشناسان منطقه این عملیات را به منزله برگ برنده بزرگ دولت، ملت و ارتش سوریه در میدان نبرد و در پشت میز مذاکرات تلقی کردند به گونه‌ای که توانست زلزله‌ای در ارکان گروههای تروریستی و حامیان غربی و عربی آنها ایجاد کند. دستپاچگی عوامل داخلی و خارجی بحران سوریه در پی این عملیات به حدی بود که صدای شکستن استخوانهای آنها نه تنها در میادین نبرد بلکه در ژنو نیز به گوش رسیده و آنها به دلیل از دست دادن تمام برگ‌های برنده خود، میز مذاکره را ترک کرده و خواستار توقف عملیات نظامی ارتش سوریه شدند.
این عملیات ضربه شدید روحی و روانی بر تروریستهای سوریه و حامیان آنها وارد کرده به طوری که سران و رهبران سیاسی کشورهای غربی و عربی خواستار پایان دادن به عملیات پیروزمندانه ارتش سوریه شدند و عربستان نیز اعلام کرد اکنون که عمق استراتژیک مواضع تروریستها در مخاطره افتاده و نظام سوریه برتری راهبردی را در اختیار گرفته، به همراه ترکیه به عنوان بازندگان اصلی این جنگ اقدام به اعزام رسمی نیروهای نظامی به سوریه خواهد کرد. روشن است که این یک موضع انفعالی است و ارتش عربستان که در نبرد زمینی با مردم یمن زمین‌گیر شده، جرات حضور در سوریه را نخواهد داشت و اگر مرتکب چنین اشتباهی شود، در مدت بسیار کوتاهی توسط ارتش باتجربه سوریه و نیروهای مقاومت، نابود خواهد شد.
اکنون شرایط در سوریه بگونه‌ای در حال رقم خوردن است که به نظر می‌رسد عمر تروریست‌های تکفیری به مرحله پایانی خود رسیده است. پیش‌بینی‌ها اینست که بحران سوریه تا چند ماه دیگر به پایان می‌رسد و بدین ترتیب شکست دیگری در انتظار سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه است، شکستی که می‌تواند ورشکستگی کامل واشنگتن در این منطقه را رقم بزند.