60 هکتار مرتع و جنگل سرپل‌ذهاب در آتش سوخت

60 هکتار مرتع و جنگل سرپل‌ذهاب در آتش سوخت 11 مرداد - 96
قصرشیرین - ایرنا - معاون فرماندار سرپل ذهاب از وقوع آتش سوزی در دهستان 'بشیوه' و 'پاطاق' از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: در این آتش سوزی 60 هکتار از مراتع و جنگل های ابن شهرستان در آتش سوخت.
عزیزمراد کرمی روز چهارشنبه زمان وقوع این آتش سوزی را ساعت 22 دیشب ذکر کرد و افزود: سه شنبه شب جنگل ها و مراتع ارتفاعات پاطاق دچار آتش سوزی شد و به علت شدت وزش باد گرم و سخت گذر بودن منطقه ، آتش به دیگر مناطق در حال سرایت است.
وی بیان کرد: بخشی از این آتش سوزی که از سه شنب آغاز شده بود با کمک نیروهای مردمی و نیروهای امدادی اعضای ستاد بحران شهرستان سرپل ذهاب مهار شد و تلاش برای مهار بخشی دیگر از این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.
معاون فرماندار سرپل ذهاب ابراز امیدواری کرد با مشارکت نیروهای مردمی و تلاش مستمر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با اطفای به موقع آتش، از ضرر و زیان بیشتر به عرصه های منابع طبیعی جلوگیری شود.
کرمی اضافه کرد که از ابتدای امسال تاکنون جنگل و مراتع بسیاری در شهرستان سرپل ذهاب دچار حریق شد که در این راستا از مردم طبیعت دوست درخواست می شود با توجه به فصل گرما، با رعایت نکات ایمنی از روشن کردن آتش در عرصه های منابع طبیعی خودداری کنند.
در تازه ترین آتش سوزی دراواخر خرداد امسال ، 30 هکتار از مراتع و جنگل های بلوط سرپل ذهاب در آتش سوخت.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر نوار مرزی با عراق، بیش از 88 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی جنگل و مرتع دارد.
7079/1354
خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده: پروانه امانی