گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم 7 شهریور -96
طرح بولتون به ترامپ برای خروج از برجام
سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه طرحی که می‌گوید برای مشخص کردن نحوه خروج آمریکا از برجام تهیه کرده و قصد داشته آن را به رئیس‌جمهور کشورش ارائه دهد را منتشر کرده است.

 به گزارش فارس، «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه طرحی که می‌گوید برای مشخص کردن نحوه خروج آمریکا از برجام تهیه کرده و قصد داشته آن را به رئیس‌جمهور کشورش ارائه دهد را منتشر کرده است.

  «بولتون» در مقدمه‌ای که برای این طرح نوشته با لحنی گلایه‌آمیز از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای تأیید پایبندی ایران به برجام در دو گزارش به کنگره انتقاد کرده است.

او همچنین اخراج برخی از مشاوران ارشد ترامپ از کاخ سفید در روزهای گذشته را با موضوع سیاست رئیس‌جمهور در قبال برجام مرتبط دانسته و  نوشته که با مشاوران باقی‌مانده احتمالاً رساندن طرح به دست ترامپ غیرممکن خواهد بود.

 بولتون نوشته است: «من این شبه‌مقاله درباره ایران را برای استفاده عمومی در اختیار قرار می‌دهم، چرا که با تغییرات کارکنان کاخ سفید، ارائه آن به تیم ترامپ غیرممکن خواهد بود. اگرچه ترامپ زمانی آنقدر لطف داشت که به من می‌گفت 'هر موقع خواستی بیا اینجا و من را ببین'، اما فکر کنم آن روزها تمام شده‌اند.»

وی سپس طرح خود که به ترسیم نقشه‌راه خروج آمریکا پرداخته را منتشر کرده است. بولتون، پیشنهاد کرده که دولت آمریکا به طور مرتب خطرات ناشی از برجام را برای متحدان این کشور به ویژه اسرائیل توضیح دهد.

بولتون نوشته است: «واژه‌پردازی‌های مبهم و غیرشفاف برجام، سنگینی آشکار وزنه آن به سمت ایران، تخلفات عمده ایران و رفتارهای غیرقبول ایران در عرصه بین‌المللی، به نحو آشکار و متقاعدکننده نشان می‌دهند که برجام در راستای منافع امنیت ملی آمریکا نیست.»

او می‌افزاید: «ما می‌توانیم با ارائه اطلاعات جدید و از طبقه‌بندی خارج شده درباره رفتارهای غیرقابل ایران در سراسر جهان، دلایل مربوط به لغو این توافق را برجسته‌تر کنیم.»

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، به علاوه خواستار راه‌اندازی کمپینی هماهنگ برای باطل کردن توافق هسته‌ای شده است. او، رایزنی‌های بی‌سر و صدا با بازیگران اصلی نظیر «انگلیس، فرانسه آلمان، اسرائیل و عربستان سعودی» را اولین محور چنین کمپینی خوانده و نوشته است که واشنگتن باید این طرف‌ها را از برنامه خود برای خروج از برجام مطلع کند.

بولتون، ارائه اطلاعات محرمانه درباره مضر بودن برجام برای منافع آمریکا، رایزنی‌های دیپلماتیک در منطقه و اقدامات دیپلماسی عمومی توسط کنگره را بخش‌های دیگر این کمپین توصیف کرده و نوشته است: «ما باید اقدام کرده و دیگران را هم به انجام مسئولیت‌هایشان ترغیب کنیم.»
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در واکنش به موشکی که کره شمالی بامداد سه شنبه به سمت این کشور شلیک کرد، گفت: این موشک تهدیدی جدی و بی‌سابقه بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، افزود: ما همه تلاش‌مان را برای حراست از جان مردم خواهیم کرد.

موشکی که کره شمالی صبح امروز شلیک کرد، از فراز خاک ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

پرتاب این موشک موجب ایجاد هراس در مردم ساکن مناطق شمالی ژاپن شد و دولت این کشور از مردم خواست که به مکان‌های ایمن و پناه‌‌گاه‌های زیرزمینی بروند.

نکته قابل توجه اینکه ارتش ژاپن تلاشی برای ساقط نمودن این موشک نکرد.

کره جنوبی اعلام کرد که موشک همسایه شمالی پیش از ساعت شش بامداد به وقت محلی از منطقه سونان در نزدیکی پیونگ یانگ پایتخت شلیک شد و توانست مسیری به طول دو هزار و 700 کیلومتر را طی کند و به ارتفاع 550 کیلومتری برسد.

«یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن هم در همین خصوص گغت که این موشک در یکهزار و 180 کیلومتری منطقه مسکونی اریمو در جزیره هوکایدو فرود آمده است.
آخرین باری که یک موشک کره شمالی بر فراز ژاپن به پرواز درآمد، سال 2009 بود.
خبری امروز منتشر شد با این تیتر "آستان قدس بانک می‌زند" مخاطبان فرارو نظرات جالبی زیر مطلب درج کردند مثل "بانک قرض الحسنه و بدون سود اصلا امکان نداره اموراتش بگذره باید سود بیست و خورده ای درصد بگیرند و دیرکرد ۱۲درصد. یک نهاد مذهبی چرا باید به عرصه سود و نزول وارد شود این همه جای دیگه برای سرمایه گذاری وجود دارد چرا چسپیدن به بانک"
  
در ادامه برخی از نظرات مردم در رابطه با این مطلب را بخوانید:
واقعا به عواقب وحشتناک استفاده ابزاری ومالی از اعتبار امام رضا که بخشی از فرهنگ این کشور هست آگاه هستن حضرات؟!!!!! هیچ متوجه هستن دارن چه خسارت وحشتناکی ببار میارن دراین کشور چرا خودشون رو فریب میدن این سالهای اخیر میل گریز ازدین که اینقدر زیاد شده رو نمیبینن ؟! اصلا گاهی برام سواله که خودشون به اینها اعتقاد دارن یا نه؟!!! نکنین اینکارو چون با اسم امامان و مذهب کسب دنیا کردن درنهایت بدنامی و دلزدگی از مذهب رو ببار میاره
 نکن آقا تجربه نشون داده این کارا به اسم خدمت به خلق میاد و به فساد منتهی میشه. آنچه که همه باید دنبال کنیم اجرای قانونه حاج آقا.
سوال اساسی این است که بانک آستان قدس بر اساس قوانین بانکداری کشور عمل خواهد کرد یا مانند دیگر مسائل در حوزه مشهد همچون برگزاری کنسرت جزیره ای عمل می کند؟ سوال دیگر این است که آیا قرار است این بانک نفعش به عموم مردم برسد یا همچون ورزشگاه مدرنی که استان قدس ساخته است درهایش به روی مردم بسته باشد؟
واقعا روتونو ، قرض الحسنه زیان ده ولی وام با سود ۴۰ درصد که دمار از روزگار مردم در میاره خوبه
 بانک قرض الحسنه و بدون سود اصلا امکان نداره اموراتش بگذره باید سود بیست و خورده ای درصد بگیرند و دیرکرد ۱۲درصد. یک نهاد مذهبی چرا باید به عرصه سود و نزول وارد شود این همه جای دیگه برای سرمایه گذاری وجود دارد چرا چسپیدن به بانک
 سیف خوب باج می دهد.

 ادامه واکنش و نظرات کاربران را اینجا بخوانید.
اخبار ذیل از نظر کاربران فرارو جالب بوده و بحث های زیادی را به همراه داشته است.تعدادی از اخبار پربحث امروز فرارو را مشاهده می‌کنید.



شما نیز می‌توانید نظرات خود را نسبت به این خبرها برای ما ارسال کنید.

برای ارسال نظرات خود به انتهای صفحه خبر مورد نظر قسمت ارسال نظرات مراجعه کنید.  
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از ارسال شکایتی از قوه‌قضائیه ناظر به استفاده یکی از نمایندگان از امکانات دولتی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوی خبر داد و درباره شکایت از نماینده بیجار نیز گفت که قرار است این نماینده توضیحاتش را به دادگاه ارائه کند.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شکایتی از قوه‌قضائیه درباره یکی از نمایندگان مربوط به دوران تبلیغات ریاست جمهوری رسیده است مبنی بر اینکه آن نماینده از امکانات دولتی استفاده کرده که هیئت نظارت بررسی این شکایت را در دستور کار قرار داده است.

وی درباره آخرین اخبار در خصوص شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی نماینده بیجار اظهار کرد: نیروی انتظامی شکایت خود را به هیئت رئیسه داده که هنوز این شکایت به هیئت نظارت ارجاع داده نشده است. به نظر می رسد قوه‌قضائیه می خواهد که این نماینده توضیحاتش را در آنجا مطرح کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین با بیان اینکه پورابراهیمی نماینده کرمان شکایتی از محجوب نماینده تهران به هیئت رئیسه داده است، گفت: ظاهرا در جریان بررسی رای اعتماد آقای محجوب مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها داشته که در آنجا مطالبی راجع به وزارت کار و شستا مطرح کرده و از آقای پورابراهیمی نام برده است. استنباط آقای پورابراهیمی این است که در این مطالب به او توهین شده است.

وی افزود: بر این اساس هیئت نظارت در جلسه‌ای به این موضوع رسیدگی کرده و نظر خود را اعلام می کند.

جمالی در پایان درباره شکایت قوه‌قضائیه از مسعود صادقی نماینده تهران نیز گفت: قوه‌قضائیه شکایتی از آقای صادقی به دلیل نطقش در مجلس مطرح کرده است که احتمالا این شکایت و سایر پرونده‌ها در جلسه فردا صبح هیئت نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد.