دولت آمريكا دستگيري ايرانيان با اتهامات واهي را تمام كند

سخنگوي وزارت امور خارجه: دولت آمريكا دستگيري ايرانيان با اتهامات واهي را تمام كند 10 مرداد-96
منظور سخنگوی وارونه گوی ودر حال تکذیب کردن ولغزخوانی امور خارجه اطلاعات سپاه است. چون شهامت رک گویی ندارد .بنابراین با ترفند به درگفتن تا دیوار بشنود به جای اینکه بطور مستقیم پیام به اطلاعات سپاه وقوه فاسد قضاییه بدهد که چرا اتباع آمریکایی به خصوص دوتابعیتی را با اتهام واهی بازداشت ومتهم به نفوذی و جاسوسی می کنند چون هدف باج گیری ومخالفت با برجام است اما آمریکا را مورد خطاب قرار داده  وگفته است که دستگیری جاسوسان و قاچاقچیان .... وابسته به پاسداران را تمام کنید.

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: آمريکا بايد از تعقيب قضايي و دستگيري ايرانيان به دلايل واهي و به جرم وارد کردن کالا به ايران دست بردارد.
    بهرام قاسمي درگفت وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص ايرانياني که در زندان هاي آمريکا به سر مي برند اظهار داشت: تعداد اين زندانيان که به صورت ناعادلانه و بي دليل و به اتهامات واهي دستگير شده اند زياد است و ما با جديت سعي کرديم که اين موضوع را از کانال هاي مشخص دنبال کنيم.

    قاسمي با بيان اينکه ما هشدار هاي لازم را به دولت آمريکا داده ايم تاکيد کرد: دولت آمريکا بايد هر چه سريعتر نسبت به آزادي اين زندانيان اقدام کند.

    سخنگوي وزارت امور خارجه با تاکيد بر اينکه در موضع گيري هاي قبلي هم به اين موضوع اشاره کرده بودم گفت: اين مسئله براي ما يک موضوع اساسي است و حتما علاوه بر آزادي زندانياني که در زندان هاي آمريکا هستند، دولت آمريکا بايد از تعقيب قضايي و دستگيري برخي ايرانيان در ساير کشورهاي جهان به دلايل واهي و غير محکمه پسند و به جرم اينکه کالايي را به ايران صادر مي کنند و يا با ايران تجارت داشته اند دست بردارد و اين مسئله را تمام کند.

    وي با اظهار تاسف از اينکه چندي قبل يک ايراني در پي تعقيب و گريز نيروهاي آمريکايي پس از دستگيري جان خود را از دست داده بود تاکيد کرد: آمريکا هر چه سريع تر بايد نسبت به آزادي زندانيان و شهروندان ايراني که در آنجا زندگي مي کنند و يا در کشورهاي ديگر دستگير شده و يا تحويل آمريکا داده شده اند اقدام کند.