رتبه ایران در شاخص های کسب و کار هشدار دهنده است


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

رتبه ایران در شاخص های کسب و کار هشدار دهنده است 9اذر-96

 رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه در  عملکرد کدام بخش ونهاد 3 اخطاره نشده وکارت قرمز نگرفته ورفوزه نشده است؟

کسب و کار/ اقتصادی
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران گفت: رتبه ایران در شاخص های کسب و کار هشدار دهنده است زیرا متاسفانه تعداد بخشنامه‌های زیاد باعث می‌شود که میل به سرمایه‌گذاری کم شود و نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاران خارجی به رتبه ایران و فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاری توجه دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالوهاب سهل آبادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده قم گفت: خوشبختانه در کشور گرایش به موضوع صادرات افزایش یافته است، ما در ادبیات سیاسی و اقتصادی در حوزه صادرات به این بلوغ رسیده‌ایم که اگر قصد ایجاد تحول در اقتصاد کشور وجود دارد، باید صادرات به‌عنوان یک محور مهم جای خود را نشان دهد و این در اسناد بالادستی نیز بیان شده است.

وی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز و در سیاست‌های تدوین شده و همچنین در محورهای اقتصاد مقاومتی، توجه به صادرات بسیار ضروری است. صادرات را باید ساماندهی کرد و در برنامه ششم توسعه نیز می‌بایست این بخش لحاظ شود البته در این رابطه مشکلی در اسناد بالادستی وجود ندارد. همچنین باید صادرکنندگان این سربازان جبهه اقتصادی بیش از گذشته مورد حمایت قرارگیرند.

سهل آبادی اظهار کرد: مشکلات ساختاری و میراث گذشته درخصوص اقتصاد باعث بروز معضلاتی شده است، البته بخشی از این مشکلات در حال رفع شدن است و وفاق بین نخبگان اقتصادی و سیاسی کمک می‌کند معضلات رفع گردد. توجه به دغدغه های صنعتگران و تولید کنندگان امری ضروری است و باید بخش خصوصی را برای حضور فعال‌تر حمایت کرد.
محمود سیجانی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  عنوان کرد: در 8 ماهه نخست امسال 136 میلیون دلار صادرات از قم صورت گرفته است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که به میزان 105 میلیون دلار بود افزایش 30 درصدی را نشان می دهد. در استان قم اقلام مهمی در صادرات از جایگاه خوبی برخوردار هستند که شامل صنایع پلاستیک، سرب و مصنوعات آن، محصولات پایه نفتی، اسنک و فرآورده های غلات، کفش و فرش می باشد.

وی یادآور شد: نخستین بازار های هدف صادراتی استان قم، افغانستان، امارات، ترکیه، آذربایجان و پاکستان هستند. با توجه به اینکه بخشی از کالاهای تولیدی استان از گمرک‌های دیگر کشور صادر می‌شود، میزان صادرات واقعی استان قم بیشتر از میزان صادرات ثبت شده از طریق گمرک این استان است.

 
ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی استان قم نیز عنوان کرد: اتاق بازرگانی استان قم به عنوان بزرگ ترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی در استان قم در جهت حل مشکلات فعالان اقتصادی قم فعال است. این نهاد در سال 95 در حدود 40 جلسه را در این زمینه با مدیران کشور، نمایندگان مجلس، سفرای ایران و نیز علما برگزار کرد.

وی  بیان کرد: مهم ترین دستاورد علاوه بر توسعه روابط تجاری با کشورهای هدف، رویکرد جدیدی در حوزه سلامت و طب سنتی بود که در نهایت اعزام و پذیرش دوهیات علمی متخصص در حوزه طب به همایش بین المللی طب سنتی چین (TCM) و منجربه عقد تفاهم نامه مشترک  و همکاری علمی بین بیمارستان طب سنتی استان گنسو  و سلامتکده بوعلی استان قم شد.

 
حسن آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: در توسعه صادرات باید به صادرکنندگان در کشور جوایز صادراتی پرداخت شود. یکی از مشکلات صادرکنندگان این است که قیمت خدمات در ایران به صورت مستمر بالا می‌رود و هزینه‌های متفرقه زیادی از صادرکنندگان دریافت می‌شود.

در پایان این مراسم با حضور رئیس مجلس از صادرکنندگان برتر استان تجلیل شد.