گزیده خبرهای 9 آذر -96 قسمت -3

گزیده خبرهای 9 آذر -96 قسمت -3
 
من در جریان تصمیمات جدید شورای امنیت ملی نیستم.دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی اعلام مصوبات و تصمیمات شورا در مقاطعی که نیاز به اطلاع رسانی در مورد این پرونده وجود داشته باشد به صورت مقتضی در این خصوص اقدام خواهد کرد. در حالی که خبری مبنی بر «عدم تصویب رفع حصر در آخرین جلسه شورای امنیت» از قول عزت الله ضرغامی در خروجی‌های رسانه‌های رسمی قرار گرفته است، ضرغامی در گفت‌وگو با امتداد می‌گوید: این مربوط به خبر قدیمی‌تر از جلسات شورای امنیت ملی است مربوط به روزهای اخیر نیست. بارها در این باره گفته شده است و آقای محسنی اژهای نیز در یکی از سخنانشان این را اعلام کردند. این خبر در واقع مربوط به دو سه ماه قبل بوده که رفع حصر تصویب نشده است. همان بحثی که قبلا انجام گرفته بوده توسط بعضی مسوولین گفته شده است و بحث جدیدی در میان نیست. من در جریان تصمیمات جدید شورای امنیت ملی نیستم. کیوان خسروی مسوول دبیرخانه شورای امنیت ملی درباره جلسه چندماه گذشته شورای امنیت ملی درباره حصر در پاسخ به محسنی اژه ای گفته بود: در این جلسه موضوع حصر که در دستور جلسه شورا نیز نبوده و در قالب اطلاع رسانی پیرامون گشایش‌های ایجاد شده در وضعیت محصورین مطرح گردیده هیچگونه تصمیم جدیدی در خصوص اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است. وی همچنین در باره بحث اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات شورای امنیت ملی گفته بود: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی اعلام مصوبات و تصمیمات شورا در مقاطعی که نیاز به اطلاع رسانی در مورد این پرونده وجود داشته باشد به صورت مقتضی در این خصوص اقدام خواهد کرد.
با گذشت چند روز از بست نشینی یاران احمدینژاد در شاهعبدالعظیم و هجمههای آنان به دستگاه قضا، علی مطهری پیشنهاد کرد که رئیس سابق دولت را علنی محاکمه کنند. این نماینده تهران در گفت و گو با خبرآنلاین، با بیان اینکه تمایلی ندارم در مورد احمدی نژاد و رفتارهای او صحبت کنم، گفت: بهترین راه این بود که همان ابتدا، وقتی اتهامات آقای احمدی نژاد مطرح شد، قوه قضاییه ایشان را به صورت علنی محاکمه می کرد تا هم قوه قضاییه حرف هایش را بزند هم ایشان. وی افزود: امروز هم دیر نشده است و می توانند دادگاهی علنی تشکیل دهند و به اظهارات احمدینژاد پاسخ دهند و مردم هم به داوری بنشینند. لازم است به جای اینکه در فضای مجازی به هم پاسخ دهند، دادگاهی علنی برگزار شود و همه حرف هایشان را بزنند. 
فرزند مهدی کروبی توضیحاتی را در خصوص دیدارهای اخیر برخی شخصیت ها با پدرش بیان کرد. به گزارش جماران، حسین کروبی درباره دیدار اخیر حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عباسی فرد با مهدی کروبی گفت: دیشب که مهمان حاج آقا بودم ایشان تائید کردند که ظهر دیروز دیداری با آقای عباسی فرد داشتند و صحبت های دوستانه ای میان آنها رد و بدل شده است. این دیدار در راستای همان دیدارهایی انجام شده است که شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده بود. وی با بیان اینکه به تدریج قرار است تعدادی از افراد با آقایان موسوی و کروبی دیدار کنند، افزود: این دیدارها هم به گونه ای است که حرفی پیشتر از آن مطرح نمی شود و تنها 20 دقیقه قبل از دیدار با افراد هماهنگ می کنند و هیچگونه هماهنگی از روزهای قبل یا حتی چند ساعت قبل با افراد صورت نمی گیرد. وی در پایان گفت: این امیدواری وجود دارد که فضا در جهت گشایش این موضوع پیش رود، هرچند که نشانه های رفع حصر مشاهده نمی شود و این گشایش ها صرفا در حدّ دیدارهای خانواده و دوستان است، زیرا اگر زمان «رفع حصر» رسیده بود آقای رئیس جمهور حداقل در اظهارات خود از واژه حصر استفاده می کرد و صراحت بیشتری به کار می برد. 
معاون فرهنگی رییس جمهور در یادداشتی کنایه آمیز به مرور رفتار جریان اصول‌گرایی با محمود احمدی‌نژاد در مقاطع مختلف پرداخت. در یاددداشت حسام‌الدین آشنا آمده است: یکی از تفاوت های «ما» و »آنها» در این است که برخی از «ما» ، «او» را در 82، بسیاری در 84 و همه در 88 شناختیم و نفی کردیم ، ولی هیچ یک از «آنها» ، «او» را در 84، 86، 88 نشناختند یا نفی نکردند؛ بسیاری از «آنها» از 92 نقد «او» را قدح نظام و برخی هم تا 96 «او» را ابزاری برای ایجاد توازن می دانستند.
هوندا آکورد و تویوتا کمری سدان های خانوادگی محبوبی هستند که برای مدل سال 2018 نسل جدید آن‌ها عرضه شده است.
از سال‌های دور تاکنون دو سدان ژاپنی رقابت سختی با یکدیگر داشته‌اند. تویوتا کمری و هوندا آکورد همواره فروش بالایی داشته و البته همانند مقایسه بتمن و سوپرمن هستند. به گزارش پدال، هوندا آکورد و تویوتا کمری سدان های خانوادگی محبوبی هستند که برای مدل سال 2018 نسل جدید آن‌ها عرضه شده است. هر دو خودرو در آمریکای شمالی پرفروش بوده و دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد: هر دو سدان ژاپنی برای قابلیت اعتماد مثال‌زدنی، لیست تجهیزات مناسب و دوستدار خانواده بودن شناخته شده‌اند. مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد موضوع جالب اینکه هوندا در نسل جدید آکورد استفاده از پیشرانه 6 سیلندر را کنار گذاشته اما نسل جدید تویوتا کمری هنوز هم گزینه پیشرانه 6 سیلندر را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. آکورد جدید گیربکس 10 سرعته اتوماتیک داشته و این گیربکس همراه با یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو انجام وظیفه می‌کند. پیشرانه یاد شده قدرت 252 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتون متری دارد. نسخه پایه آکورد جدید از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با خروجی 192 اسبی و یک گیربکس CVT استفاده می‌کند. اما از طرف دیگر برای مقایسه‌ای بهتر نسخه‌ای از تویوتا کمری را در برابر آکورد جدید قرار داده‌ایم که از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 203 اسب و گشتاور 249 نیوتون متر استفاده می‌کنیم. البته همان‌گونه که گفتیم می‌توان پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری را نیز در کمری انتخاب کرد. هر دو پیشرانه کمری به یک گیربکس 8 سرعته متصل می‌شوند. خب هر دو سدان محبوب ژاپنی وارد نسل جدید خود شده‌اند و رقابت این خودروها سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است. کمری پرفروش‌تر از آکورد است اما این فاصله خیلی زیاد نیست و هر دو خودرو ویژگی‌های ممتازی دارند. انتخاب شما کدام است: کمری متحول شده یا آکورد بهبود یافته؟!