گزیده ها 9 آذر -96

یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس با اظهار تعجب از اینکه هیچ یک از نمایندگان در جلسه امروز مجلس واکنشی به سخنان محمود
یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس با اظهار تعجب از اینکه هیچ یک از نمایندگان در جلسه امروز مجلس واکنشی به سخنان محمود احمدینژاد نداشته است، گفت: خوشبختانه ما اصلاح طلبان، تکلیفمان با او روشن است، تعجب من از سکوت اصولگراهاست.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان نماینده تهران در تذکری در پایان وقت جلسه علنی امروز با اشاره به نامه شب گذشته احمدی
نژاد به رهبری، گفت: او به زمین و زمان توهین کرده، از جمله به نمایندگان خانه ملت، اما عجیب است که کسی پاسخی به او نمیدهد. البته ممکن است بگویند که او ارزش جواب دادن ندارد!

وی با بیان اینکه خوشبختانه تکلیف اصلاح طلبان از مجلس هشتم با او مشخص بوده، ادامه داد: از اصولگراها متعجبم که برخی از آنها پیش از این می‌گفتند که امام زمان(عج) به او نظر دارد، اما الان در قبال سخنان وی سکوت می کنند! قوه قضاییه هم که می گوید بعدا می فهمید چرا سکوت کردیم.

کواکبیان افزود: اما من می
خواهم از شان مجلس و نمایندگان مردم در قبال سخنان او دفاع کنم. برای همین هم به آقای احمدینژاد میگویم که قیافه شما به دموکراسی و آزادی و مقابله با تخلفات و قانون اساسی نمی خورد! دیگر به مجلس توهین نکن!
شیء بیگانه در معده او وجود دارد. به گزارش اسپوتنیک، با یک عمل سه ساعته دیگر، حوله اروپایی از معده این بیمار بیرون کشیده شد.
پس از حرکت فوق العاده علیرضا کریمی کشتی گیر البرزی در رقابت های جهانی امیدها و باخت عمدی به حریف روس خود به خاطر رو در رو نشدن با نماینده رژیم اشغالگر قدس فدراسیون کشتی در بیانیه ای از این کشتی گیر تقدیر و تشکر کرد
فدراسیون کشتی در بیانیه ای به تمجید از علیرضا کریمی پرداخت.

به گزارش ایلنا، پس از حرکت فوق العاده علیرضا کریمی کشتی گیر البرزی در رقابت های جهانی امیدها و باخت عمدی به حریف روس خود به خاطر رو در رو نشدن با نماینده رژیم اشغالگر قدس فدراسیون کشتی در بیانیه ای از این کشتی گیر تقدیر و تشکر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

به پهلوان علیرضا کریمی عزیز

این دومین باریست که تو با گذشتن از حق خودت ، در مظلومیت تمام، از مظلومیت مردم فلسطین دفاع می کنی .....

مردمی که شاید هیچ گاه در جریان این فداکاری تو نباشند.......

بار اول در مسابقات جهانی جوانان در کشور بلغارستان در سال 2013، با از خود گذشتگی تو، تیم کشتی ایران از سکوی دوم به سکوی سوم افتاد و این بار در مسابقات جهانی امید در کشور لهستان، از سکوی سوم به جایگاه هشتم سقوط کرد.... هیچ کس، حتی یادآور این نشد، که تو و کشتی ایران ، برای احترام به مردم فلسطین، با گذشتن از جایگاه واقعی خود، نتیجه زحمات خود را از دست دادید،...

آنهایی که ورزش قهرمانی را می شناسند، می دانند برای یک قهرمان و برای تیم ملی هر کشوری، کسب نتیجه در مسابقات اصلی یعنی همه چیز .... یعنی همه عمری که گذاشته ای ... یعنی همه گذشته ات و حتی همه آنچه که در آینده می خواهی به آن برسی...

علیرضا عزیز، شاید امروز کسانی که به عنوان مسئول، می باید بیش از همه سپاسگزار ایثار و پهلوانی تو باشند، در کنارت نیستند...

اما مردمی که باید تورا ببینند و فداکاریت را درک کنند و قدر دان صبر و گذشت تو باشند، تورا می بینند و در کنار تو هستند......

پهلوان علیرضا کریمی

مظلومیت تو ، برای خانواده بزرگ کشتی ایران فراموش نشدنی است .....
معاون اقتصادی رییس جمهور اعلام کرد که نگرانی و دغدغه جمع زیادی از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تا حدی برطرف شده است.

به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده در زمینه بازپرداخت بدهی مردم از موسسات مالی غیرمجاز گفت: همانطور که دو هفته پیش در جلسه هیئت منتخب سران سه قوه مقرر شده بود، گفتم که ظرف هفته آینده برای این موسسه ها تعیین تکلیف می شود که خوشبختانه انجام شد و پرداخت ها در همین زمان که با شما صحبت می کنم آغاز شده و نگرانی و دغدغه جمع زیادی از مردم تا حدی برطرف شده است.

وی افزود: همچنین سپرده های آنانی که تا سقف صد میلیون تومان بوده است با سود قانونی متعارف پانزده درصد به آنان پرداخت می شود و سایرین نیز که بیش از صد میلیون تومان سپرده داشته‌اند هم تا سقف صد میلیون تومان، مبالغ خود را دریافت می کنند که به این ترتیب بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر مشکل شان حل می شود، اما سایرین را هم نباید رها کرد و حتما برای آنانی که بیش از صد میلیون تومان سپرده داشتند هم تعیین تکلیف انجام می شود.

معاون اقتصادی رییس جمهوری اظهار کرد: با تصمیمی که گرفته شد، بانک مرکزی به میدان آمد و چون دارایی های این بنگاه ها باید نقد و پرداخت می شد، زمان بر بود ولی با خط اعتباری که بانک مرکزی تخصیص داد، سپرده های مردم با سود قانونی متعارف 15 درصد به این افراد پرداخت شد.

وی افزود: موسسات غیرمجاز برای مردم عبرت آموز است و مردم باید بدانند، ریسک نرخ های سود بالا زیاد است که نتیجه آن را در موضوع موسسات غیرمجاز می بینیم که موسسات در زمان فعالیت خود در نظام پولی کشور ایجاد اخلال کردند اما از زمان ساماندهی این موسسات، نرخ سود در بازار بین بانکی از 28 درصد به حدود 18 درصد کاهش یافته و حتی در نرخ سود اوراق منتشره از سوی دولت نیز اثر کرده است و آمار سپرده های بانکی در مهر ماه امسال نسبت به مهر ماه سال گذشته از افزایش 21 درصدی سپرده های مردم حکایت دارد که نشان می دهد مردم به نظام بانکی اعتماد دارند.

وی در پایان تاکید کرد: نتیجه این اعتماد به نظام بانکی این است که در این مدت تسهیلات دهی بانک ها به بخش تولید کشور نیز 20 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده چرخش مطلوب و امیدوارانه اقتصاد کشور است.

در دیدار امیر سرلشکر موسوی با سردار جعفری با تأکید بر توسعه هم افزایی بین ارتش و سپاه برای ارتقای تولید قدرت در عرصه های زمینی، دریایی، هوایی و موشکی تصریح شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با ایام گرامیداشت هفته بسیج و در پی پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین با ابراز خرسندی از پیروزی های شکوهمند و راهبردی جبهه مقاومت اسلامی بر تروریسم تکفیری و برچیده شدن بساط خلافت خودخوانده داعش، پیرامون ارتقای هم‌افزایی و هماهنگی های ارتش و سپاه در راستای راهبردهای دفاعی کشور تبادل نظر و بر توسعه قدرت در عرصه های زمینی، دریایی، هوایی و موشکی تأکید کردند.

سرلشکر موسوی با تبریک هفته بسیج و تجلیل از تلاش های صادقانه بسیجیان در خدمت به انقلاب اسلامی و ملت ایران گفت:گذر زمان و نقش آفرینی های راهبردی و سرنوشت ساز بسیج و بسیجیان سلحشور در صحنه‌های نیاز انقلاب و کشور به ویژه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و عرصه های مقابله با تهدیدات دشمن از جمله در هشت سال دفاع مقدس؛ روز به روز حکمت ابتکار معجزگون حضرت امام (ره) در تأسیس این نهاد را آشکارتر ساخته است.

فرمانده کل ارتش با ابراز خرسندی از سطح و عمق تعامل و همکاری بین دو سازمان، برکات همدلی بین فرماندهان در نیروهای ارتش و سپاه را پشتوانه بزرگی برای قدرت بازدارندگی کشور توصیف کرد.

سرلشکر جعفری هم با اشاره به همت و اراده مشترک ارتش و سپاه در توسعه قدرت مردمیاری خود گفت: نقش پذیری های ارتش و سپاه در حوزه مردمیاری و خدمت رسانی به مردم از جمله آنچه اخیراً در مناطق زلزله زده غرب کشور شاهد آن بودیم موضوعی لازم و ضروری است و به فضل الهی به طور جدی با هماهنگ سازی ظرفیت ها و همزمان با مأموریت های دفاعی، تداوم و توسعه می یابد.

فرمانده کل سپاه دور ساختن تهدیدات از کشور را از مؤلفه های دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: گزاره "قدرت، تضمین امنیت است" به عنوان یکی از اصول بنیادین در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی، مبنای برنامه ریزی نیروهای مسلح کشور است و همچنان باید تلاش کرد ظرفیت‌های خود را در راستای تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در زمینه "قدرت افزایی دفاعی" برای کشور فعال نگه داریم.