در قبال سفر ۵۴۰ هزار ایرانی به استان وان ترکیه گردشگری از این کشور به ایران سفر نکرد

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه:

در قبال سفر ۵۴۰ هزار ایرانی به استان وان ترکیه گردشگری از این کشور به ایران سفر نکرد 9آذر-96

برای چه شهروندان ایرانی به ترکیه سفر می کنند تا هم  به ساحل دریا بروند وهم خرید کنند تا کمک به صنعت گردشگری واقتصاد ترکیه کنند .درحالی که اقتصاد رژیم وارونه ولایت فقیه بحرانی وورشکسته است و سواحل دریا هم زباله دانی شده وزنانه مردانه شده  و حجاب هم اجباریست.

حسن انتظار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: ۵۴۰ هزار نفر از ایران در سال ۹۶ به استان وان ترکیه سفر کرده‌اند در حالی که متقابلا گردشگری از ترکیه نیز برای دیدار از قسمت‌های توریستی و تاریخی به ایران و آذربایجان غربی سفر نکرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حسن انتظار صبح امروز در جلسه مشترک هیئت اتاق بازرگانی ارومیه و اعضا هیئت اقتصادی دیاربکر ترکیه اظهار داشت: ظرفیت صنعت، کشاورزی و بازرگانی ایران و به خصوص آذربایجان غربی بسیار بالاست و هیچ مشکلی در این زمینه‌ها برای همکاری بین دو کشور و استان‌های دیاربکر و آذربایجان غربی وجود ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه بیان کرد: امنیت اقتصادی و سیاسی دو کشور بسیار مطلوب است و دو رئیس جمهور ایران و ترکیه یک هدف اقتصادی 30 میلیارد دلاری را بین دو کشور منعقد کرده‌اند که باید بدان رسید.
وی افزود: 85 میلیون نفر جمعیت ایران است و مجموعاً با جمعیت ترکیه چیزی حدود 180 میلیون نفر جمعیت در دو کشور وجود دارد که رسیدن به هدف تجارت 30 میلیارد دلاری به ازای هر نفر، تجارتی به میزان حدود 160 دلار می‌رسد پس رسیدن به این هدف زیاد مشکل نیست و به این هدف باید رسید.
انتظار گفت: با توجه به اینکه هدف از این نشست مسئله اقتصادی است بنابراین اتاق‌های بازرگانی دو کشور باید تلاش کنند که سهمی از این تجارت 30 میلیارد دلاری را محقق کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه بیان کرد: در بحث سرمایه گذاری و امنیت سرمایه گذاری دولت ایران کاملاً آمادگی دارد و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی گفت: ما دو کشور همسایه باید تلاش کنیم که معاملات تجاری خود را به نحو احسن انجام دهیم و وظیفه ما کارشناس‌ها و اتاق‌های بازرگانی دو کشور این است که این راه را هموار کرده و از مسئولین بخواهیم که در کنار ما باشند تا به اهداف خود برسیم.
انتظار افزود: البته تجارت و اقتصاد باید دو طرفه باشد برای مثال 540 هزار نفر از ایران در 7ماهه گذشته سال 96 به استان وان ترکیه سفر کرده و از آن جا خرید انجام داده‌اند بنابراین انتظار داریم از ترکیه نیز برای دیدار از قسمت‌های توریستی و تاریخی به ایران و آذربایجان غربی سفر کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه اظهار داشت: هیئت تجاری اتاق بازرگانی ارومیه نیز می‌خواهد در اواسط بهار سال آینده به دیاربکر سفر کرده و در زمینه‌های گسترش روابط با مقامات این منطقه دیدار کند.