خامنه ای راه آینده تعالیم عالیه اسلام را در کشور و جهان طلاب جوان می گشایند

 رئیس دفتر خامنه ای :
راه آینده تعالیم عالیه اسلام را در کشور و جهان طلاب جوان می گشایند  9 آذر – 96
 رژیم ولایت فقیه  که به شدن منفور در داخل کشور است  و ذر متطقه و جهان به انزوا کشیده شده است  ولی خامنه ای رهبر انتصابی همیشه نشئه وهذیان گوی گویا امر به وی مشتبه شده  و  باورش شده است که راستی راستی رهبر ام القرای جهان اسلام است که درمیان مفتخوران وساندیس خوران گردآوری شده از آفریقا و منطقه وتوی حوزه قم چپانیده شده فتوا داده است که راه آینده تعالیم عالیه اسلام را در کشور و جهان طلاب جوان می گشایند  .هدف سیاه کردن شان است که نکند دچارر یزش شوند.
مشهد - ایرنا- رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز و در زمان ما یک فرصت استثنایی برای معرفی اسلام ایجاد شده، بنابراین حوزه ها باید انقلابی باشند و راه آینده تعالیم عالیه اسلام در کشور و جهان را طلاب جوان می گشایند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از افراد ممتاز حوزه علمیه خراسان در مشهد افزود: میلیونها دلار هر روز و هر شب برای ایجاد شبهات دینی و کوبیدن اسلام هزینه می شود لذا روحانیت باید به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) برای پاسخ دادن به این شبهات همیشه مجهز باشند.
وی ادامه داد: شرایط امروز با دیروز متفاوت است و این دامهای شیطانی به پستوی خانه ها هم نفوذ کرده است، امام خمینی(ره) به همه ما به ویژه روحانیت شخصیت و هویت داد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام راحل با اخلاصی که داشت بنای کاخ ستم را از بن برکند و پس از حضرت امام(ره) جانشین ایشان همان راه را با صلابت ادامه می دهند و هیچ تصمیمی در منطقه و جهان گرفته نمی شود که یک فاکتورش جمهوری اسلامی نباشد.
وی افزود: برخی ملاحظه وحدت اسلامی را نمی کنند اما اساس نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا مستحکم است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران اسلام را از حبس مساجد و حسینیه ها و چهار دیواریها خارج کرد و معادلات جهانی را بر هم زد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: پیش از این استکبار با اسلام تشریفاتی و غیرمنافی با حاکمیتش قانع بود اما امروز با همینها هم قانع نیست بلکه اسلام مطلوب آنها در عصر حاضر اسلام داعش است. استکبار با انسان کشی همه انسانها از طفل و بزرگ، زن و مرد توسط اسلام داعشی می خواست جهان رانسبت به اسلام متنفر کند.
وی ادامه داد: روحانیت به عنوان پرچمدار جریان رسالت الهی نمی تواند در برابر این قضیه بی تفاوت باشد و‌ مانند 50 سال پیش در حجره تنها به خواندن دروس جاری و عادی اکتفا کند، این گونه نمی توان پاسدار اسلام بود، کسی که در گوشه حوزه علمیه عبای خود را به سر کشیده و به انقلاب رو نمی کند در حقیقت به اسلام رو‌نکرده است، بدون توجه به موقعیت جهانی اسلام نمی توان حوزه انقلابی داشت.
امام جمعه مشهد گفت: توسعه رسالت دینی در جامعه باید منطبق با توسعه علمی و اجتماعی در جامعه باشد. رسالت دینی در جامعه ای که توسعه نیافته با جامعه توسعه یافته متفاوت است. انقلاب صرف نظر از به وجود آوردن یک نظام دینی تحولی در جریان زندگی امت ایجاد کرد بگونه ای که اکنون رابطه مردم با مسائل دینی در همه شئون اجتماعی با گذشته تفاوت کرده و به هیچوجه قابل مقایسه نیست.
وی افزود: انقلاب ما اسلامی است و اما پسوند اسلامی به عنوان واژه ای که دنیا را متوجه خصوصیت این انقلاب کند نیست بلکه این انقلاب خود اسلام را از نظر موقعیت جهانی دگرگون و متحول کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم گفت: حوزه انقلابی یک حقیقت اجتناب ناپذیر در مقطع فعلی است و فعالیتهای این حوزه مبتنی براصول انقلاب اسلامی شامل ولایتمداری، عدالت محوری، عمل جهادی و‌ پاسخگویی است. هدف حوزه احیاگری، نظام سازی و حاکمیت دستورات زندگی ساز اسلامی در همه شئون فردی و اجتماعی بشر است.
آیت الله سیدعلی مصباح عاملی افزود: نقشه راه ما رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و بهره گیری از نظرات راهگشای علمای بزرگوار، اساتید و حتی طلاب جوان و انقلابی است که با انگیزه در این مجموعه حاضر شده و‌ دغدغه یک حرکت سازنده و‌ تاریخی را دارند.
وی رسیدن به نتیجه مطلوب را نیازمند حرکت جهادی ذکر و بیان کرد: تابستان امسال در طرح توانمندسازی چهار هزار و 937 نفر زیرپوشش برنامه تربیت مدرس قرار گرفتند که در خروجی این برنامه ارتقای سطح توانایی مدرسان به لحاظ روش و محتوا، همگرایی در اندیشه و عمل مد نظر بود. امیدواریم با اجرای این طرح مدرس مورد نیاز برای مدارس علمیه خراسانهای شمالی و جنوبی و شهرستانهای دیگر تامین شود و دیگر هیچ مدرسه ای بدون استاد نباشد.
مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین به استقبال پرشور جوانان انقلابی برای حضور در حوزه اشاره و بیان کرد: امسال 15 هزار نفر داوطلب حضور در حوزه خراسان شدند که پنج هزار و 600 نفر از آنها در آزمونها پذیرفته و وارد حوزه شده اند.
طی این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی 18 نفر از طلاب علوم دینی ممتاز حوزه خراسان مورد تجلیل قرار گرفتند.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و 35 هزار طلبه در حال تحصیل در 152 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.
هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است. 45 مدرسه علمیه در حوزه خراسان متعلق به خواهران است و 30 درصد کل طلاب را خواهران طلبه تشکیل می دهند. 90 درصد استادان حوزه های علمیه خراسان نیز بومی هستند.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده