برجام امنيت اسرائيل را تامين كرده است از آن خارج نشويد


برجام امنيت اسرائيل را تامين كرده است از آن خارج نشويد
نامه 26 مقام صهيونيست به ترامپ   8 اردیبهشت – 97
 امن یتا سراییل را شعارهای تبلیغاتی بدون پشتوانه نابودی اسراییل در نمازجمعه ها وتظاهرات روز قدس 40 ساله  ومحو اسراییل از روی کره زمین از طریق موشک های پاسداران تضمین کرده است .برای اینکه منطقه راناامن وبی ثبات وحمایت وهمکاری آمریکا ازاسراییل را افزایش داده است.
۲۶ مقام نظامي بلندپايه سابق رژيم صهيونيستي در بيانيه اي از آمريکا و دونالد ترامپ رئيس جمهوري آن کشور خواستند در توافق هسته اي با ايران بماند. در اين بيانيه تاکيد شده است که برجام امنيت اسرائيل را تامين کرده است و رئيس جمهوري آمريکا نبايد اين مسئله را اندک بشمرد.
    
    
سرويس سياسيپايگاه اينترنتي جي استريت نوشت ۲۶ مقام نظامي بلندپايه سابق (رژيم صهيونيستي) اسرائيل در بيانيه اي از آمريکا و دونالد ترامپ رئيس جمهوري آن کشور خواستند در توافق هسته اي با ايران بماند.
    
بر اساس اين گزارش، در اين بيانيه ضمن تصريح بر کارايي داشتن توافق هسته اي به دونالد ترامپ گفته شده با اين توافق اسرائيل امن تر شده است و رئيس جمهوري آمريکا نبايد اين مسئله را اندک بشمرد.
    
در بخشي از اين بيانيه آمده است: اجماع در ميان سازمان هاي نظامي و اطلاعاتي در سراسر جهان -از جمله جامعه دفاعي اسرائيل- اين است که برجام کارايي لازم را دارد و اگر آمريکا انتخاب کند در اين توافق بماند منافع امنيتي اسرائيل تامين خواهد شد و آمريکا بايد با همکاري با متحدان و ديگر طرف هاي توافق به ساير اقدامات سياسي ايران در خاورميانه بپردازد.
    
در اين بيانيه آمده است: يک دولت و يک رئيس جمهور که ادعا مي کند متحدي قوي براي اسرائيل است، بايد اين بيانيه را بسيار جدي بگيرد. ما از اعضاي کنگره و ديگر اشخاص با نفوذ خواهش مي کنيم استدلال هاي اين کهنه کاران نظامي اسرائيل را مد نظر داشته باشند و به هر روش ترامپ را متقاعد کنند در برجام بماند زيرا در غير اين صورت ممکن است عواقب وخيمي در انتظار امنيت اسرائيل، خاورميانه و متحدان ما باشد و هنوز براي جلوگيري از اين بحران دير نشده است.
    
    
رژيم صهيونيستي، حامي برجام
    
اين اولين بار نيست که رژيم صهيونيستي از برجام حمايت کرده است. مقامات رژيم صهيونيستي پيش از اين بارها و بارها از توافق هسته اي ايران و 1+5 دفاع کرده اند.
    
براي نمونه «گادي ايزنکوت» رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم صهيونيستي-فروردين 97- در مصاحبه با «هاآرتص» گفته بود: «توافق هسته اي با ايران با همه نواقصي که دارد، اثربخش بوده و تحقق چشم انداز هسته اي ايران را براي ۱۰ تا ۱۵ سال متوقف کرده است
    
ايزنکوت تلويحا نسبت به تبعات احتمالي خروج آمريکا از توافق هسته اي با ايران هشدار داد. وي درباره محدود کردن برنامه موشکي ايران گفت: فکر مي کنم اراده بين المللي بيشتر بر حل تهديد موشکي ايران است، نه بازگشايي توافق هسته اي.
    
علاوه بر اين در فروردين 97 چهار نظامي ارشد سابق رژيم صهيونيستي (از جمله دو وزير جنگ پيشين اين رژيم) مخالفت خود را با لغو برجام اعلام کردند. شائول موفاز، بني گانتز، دن هالوتز و موشه يعلون، در جريان يک پنل برگزار شده در کنفرانس روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، مخالفت خود را با لغو برجام ابراز داشتند. از اين چهار نفر، شائول موفاز و موشه يعلون سابقا سمت وزارت جنگ را در فلسطين اشغالي برعهده داشته اند.
    
همچنين- تيرماه 96- در دوسالگي برجام مقام ارشد امنيتي رژيم صهيونيستي (کارمي گيلون رئيس اسبق شين بت) در فارن پاليسي نوشت:«برجام براي اسرائيل يک موهبت بود».
    «
جان کري» وزير اسبق امور خارجه آمريکا نيز سال 95 در اجلاس سابان- متعلق به صهيونيست ها - گفت: «هيچ چيز بهتر از توافق هسته اي(برجام)، دوستي دولت اوباما با اسرائيل را نشان نمي دهد».
    
روزنامه جروزالم پست نيز- مهرماه 95- در گزارشي نوشت: «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل با «هيلاري کلينتون» نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا به طور جداگانه ديدار کرد و در اين ديدارها تاکيد شد که آمريکا در اجراي برجام با اسرائيل هماهنگ است. بسياري از کار شناسان اظهارات نتانياهو در طول مذاکرات و در مخالفت با توافق هسته اي را بخشي از سناريوي «پليس خوب- پليس بد» دانسته و تاکيد داشتند که اين سناريو در راستاي تکميل پروژه امتيازگيري حداکثري از ايران به اجرا درآمد.
    
    
روسياهي حاميان برجام
    
پس از امضاي برجام - تيرماه 94- برخي از مقامات ارشد دولت روحاني در کنار روزنامه هاي زنجيره اي و مدعيان اصلاحات با اجراي «عمليات رواني عليه منتقدين براي جا انداختن و تحميل توافقات پرخسارت» مدعي شدند که مخالفان برجام در داخل کشور با آل سعود و اسرائيل همنوا شده اند! و شعار مي دادند که «کيهان، اسرائيل، پيوندتان مبارک»! همچنين برخي دولتمردان تاکيد داشتند که برجام ميان دشمنان ايران تفرقه ايجاد کرده است.
    
چندي پس از اين ادعا - شهريور 94- «عادل الجبير» وزير خارجه آل سعود اعلام کرد که «رياض از ضمانت هايي که باراک اوباما، رئيس جمهور سابق آمريکا درباره نتايج پاياني مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 (برجام) داده خرسند است».
    «
ترکي الفيصل» رئيس اسبق دستگاه اطلاعاتي آل سعود نيز در انديشکده دولت هاي عربي خليج فارس در واشنگتن ضمن دفاع از برجام گفت:«تصور نمي کنم نيازي باشد ترامپ برجام را لغو کند؛ اگر توافق هسته اي را لغو کند، پيامدهايي درپي خواهد داشت».
    
    
تصويب طرح ضدايراني
    
مجلس نمايندگان آمريکا طرحي که ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي کند را به تصويب رساند.
    
طرح موسوم به «قانون مسئوليت پذيري ايران در زمينه گروگان گيري و حقوق بشر» با 410 راي موافق و تنها 2 راي مخالف به تصويب قانونگذاران در مجلس نمايندگان آمريکا رسيد
    
هدف طرح در نسخه اي از متن آنکه روي وب سايت کنگره آمريکا قرار گرفته «اعمال تحريم هاي اضافي عليه ايران در ارتباط با نقض حقوق بشر» عنوان شده است
    
اين طرح پيشتر در اسفندماه سال گذشته به تصويب کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا رسيده بود و اکنون بايستي براي طي مراحل قانونگذاري و تبديل شدن به قانون در مجلس سنا هم به تصويب رسيده و سپس به امضاي رئيس جمهور آمريکا برسد.
    
طرح شماره 4744 در صورت تبديل شدن به قانون، رئيس جمهور آمريکا را ملزم مي کند ظرف حداکثر 270 روز بعد از اجرايي شدن، گزارشي را درباره آن دسته از مقام هاي ارشد حکومت ايران که مرتکب «نقض حقوق بشر» طبق شرايط مطروحه در قانون هاي قبلي آمريکا شده اند تهيه کرده و آن را به کميته هاي مقتضي کنگره ارائه کند.
    
بند ديگري از اين طرح، ايران را به «گروگان گيري» و «بازداشت خودسرانه» شهروندان ايالات متحده متهم کرده و از وزير خارجه آمريکا خواسته ظرف حداکثر 120 روز بعد از اجرايي شدن، گزارشي شامل راهبرد اين کشور براي جلوگيري از اقدام ادعايي مقام هاي ايران در اين زمينه ها ارائه کند.
    
طرح شماره 4744 همچنين با تغيير مفاد قوانين قبلي آمريکا از دولت اين کشور خواسته عليه اشخاص ايراني که مرتکب «برخي اقدامات خاص» عليه شهروندان آمريکا يا اشخاص ايراني مي شوند تحريم هايي اعمال کند.
    
اقدامات و افراد قابل تحريم که در اين طرح به آنها اشاره شده عبارتند از:
    -
افرادي که در ايران بنا به انگيزه هاي سياسي دستور ارعاب، آزار، اخاذي، بازداشت يا محاکمه شهروندان ايالات متحده يا ساکنان دائمي اين کشور را صادر کنند، سفارش به اين کار کنند، بر اين فرايندها نظارت کنند و يا در اين موارد مباشرت داشته باشند؛
    -
افرادي که بنا به انگيزه هاي سياسي دستور ارعاب، آزار، اخاذي، بازداشت يا محاکمه ايراني ها، ساکنان ايران يا افراد داراي اصالت ايراني در خارج از اين کشور را صادر کنند، سفارش به اين کار کنند، بر اين فرايندها نظارت کنند و يا در اين موارد مباشرت داشته باشند؛
    
براي نفراتي که مطابق ادعاها مرتکب اقدامات فوق الذکر تشخيص داده شوند تحريم هايي مانند منع صدور رواديد براي سفر به آمريکا و مصادره اموال و دارايي ها اعمال خواهد شد.
    
به گزارش فارس، جمهوري اسلامي ايران همواره اتهامات کشورهاي غربي درباره «نقض حقوق بشر» را رد کرده و درباره استفاده از آن به عنوان يک اهرم فشار عليه ساير ملت ها هشدار داده است.
    
    
هشدار به بوئينگ
    «
پيتر روسکام» نماينده جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريکا از شرکت «بوئينگ» خواست از فروش هواپيماهاي مسافربري به ايران خودداري کند.
    
روسکام در گفت وگو با واشنگتن اگزماينر گفت:وقت آن است که بوئينگ، ايرباس و تمامي شرکت هاي غربي که خواستار ورود به بازار ايران هستند اخلاقي و قاطع عمل کنند و از فروش هواپيما به ايران خودداري کنند.
    
در روزهاي گذشته، دنيس ميلينبرگ از مقام هاي شرکت بوئينگ در يک کنفرانس خبري گفت از سياست دولت آمريکا براي تحويل هواپيماي مسافربري تبعيت مي کند.
    
به گزارش خبرگزاري ها، دادستان هاي فدرال آمريکا يک زن اهل ايالت «نيوجرسي» را به عضويت در يک باند بين المللي براي انتقال بيش از ۲ ميليارد دلار قطعات هواپيما از ايالات متحده به ايران متهم کرده اند.
    
دادستان هاي آمريکايي ادعا کرده اند «الياباکوس» ۵۵ ساله با شبکه اي همکاري کرده که به طور مخفيانه از شرکت هاي آمريکايي قطعات هواپيما خريداري مي کرده و از طريق امارات و ترکيه به ايران منتقل مي کرده است.
    
    
همنوايي اروپا با ترامپ
    
واشنگتن پست در گزارشي نوشت: يک مقام اروپايي که نامش اعلام نشده، گفته که در صورت خروج واشنگتن از برجام، بدون توافق اتحاديه اروپا با خزانه داري آمريکا، شرکت هاي اروپايي با ايران تعامل نخواهند کرد.
    
علاوه بر اين، «ديويد ساليوان» سفير اتحاديه اروپا در آمريکا در مصاحبه با بلومبرگ از مواضع رئيس جمهور فرانسه که خواستار همکاري با دولت آمريکا عليه ايران در زمينه برنامه موشکي و حضور منطقه اي ايران شده بود حمايت کرد.
    
ساليوان گفت: همان طور که مي دانيم مشکلات ديگري با ايران وجود دارند که ما بسيار تمايل داريم با اين دولت (دولت ترامپ) و جامعه بين الملل براي مقابله با آنها همکاري کنيم.
    «
ينس استولتنبرگ» دبيرکل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) پنج شنبه هفته گذشته در موضعي همسو با مقام هاي آمريکايي و اروپايي، ايران را به ايجاد بي ثباتي در غرب آسيا متهم کرد و گفت ناتو از برنامه موشکي و منطقه اي ايران نگران است.
    
    
خروج از برجام
    «
جيمز متيس» وزير دفاع آمريکا در نشستي در کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا گفت ترامپ تصميمي براي خروج از برجام نگرفته است.
    
متيس افزود: مي توانم به شما اطمينان دهم که [هنوز] هيچ تصميمي درباره خروج از برجام اتخاذ نشده است. مباحث ميان اعضاي تيم امنيت ملي و ما که مسئول مشاوره دادن به رئيس جمهور هستيم، همچنان و همين حالا که داريم با هم صحبت مي کنيم، در جريان است.
    
وي در ادامه گفت: روشن است که جنبه هايي از توافقنامه برجام وجود دارد که مي توان آنها را ارتقا داد و داريم در اين مورد با متحدان اروپايي خود کار مي کنيم. اما هيچ تصميمي درباره اينکه آيا اين توافق به اندازه کافي اصلاح پذير هست که در آن بمانيم يا اينکه رئيس جمهور تصميم به خروج از آن مي گيرد، اتخاذ نشده است.
    
گفتني است عليرغم ديوانه بازي هاي نمايشي ترامپ، آمريکا به هيچ عنوان با اصل برجام مخالف نيست، بلکه اساسا موضع دولت ترامپ اين است که چرا امتيازگيري از ايران کم بوده و چرا محدوديت هاي برجام تاريخ انقضاء دارد و چرا صرفا مربوط به حوزه هسته اي است.
    
    
حفظ برجام، حذف موشک!
    
يک مقام آلماني گفت طرح پيشنهادي «امانوئل ماکرون» رئيس جمهور فرانسه درباره توافق هسته اي با ايران، مبتني بر افزودن عناصر تازه اي به اين توافق است.
    
پيش از اين، رئيس جمهور فرانسه هدف از اصلاح برجام را محدود کردن برنامه موشکي، فعاليت هاي منطقه اي و طولاني تر کردن محدوديت هاي هسته اي ايران عنوان کرده بود.
    
در روزهاي گذشته، «علي شمخاني» دبير شوراي عالي امنيت ملي در نهمين نشست مسئولان عالي امنيتي پنج قاره جهان در شهر سوچي روسيه ،با بيان اينکه هر توافقي بين اروپا و آمريکا در مورد آينده برجام و برنامه هسته اي از نظر ما بي اعتبار و فاقد ارزش است، تاکيد کرده بود:روياهاي آنها در مورد ايران تعبير نخواهد شد.
    
    
تغيير در برجام؛غيرممکن
    
ماريا زاخارووا، سخنگوي وزارت خارجه روسيه به اظهارات روساي جمهور آمريکا و فرانسه درباره توافق هسته اي برجام واکنش نشان داد
    «
زاخارووا» گفت: درخصوص برجام بايد بگويم عميقا در اين باره نگران هستيم. به طور خاص، درباره بيانيه هاي روساي جمهور آمريکا و فرانسه صحبت مي کنم. بارها اعلام کرده ايم هرگونه تغيير در اين سند، غيرممکن است.