روحیه انقلابی و بسیجی باید در دستگاه قضا برجسته شود

نیاز امروز کشور به وجود روحیه بسیجی/ روحیه انقلابی و بسیجی باید در دستگاه قضا برجسته شود9آذر-98
این آخوندکله سیاه هم مأمور شده است تا برای بسیج زائده پاسداران تبلیغ کند.
رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر اینکه هرزمانی که می‌گذرد متوجه می‌شویم که چه میزان بسیج ارزشمند است افزود: امروز کشور ما از هرزمان دیگری بیشتر به وجود روحیه بسیجی نیازمند است.
نیاز امروز کشور به وجود روحیه بسیجی/ روحیه انقلابی و بسیجی باید در دستگاه قضا برجسته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم لحظاتی قبل در گردهمایی سالروز تصویب قانون اساسی و تشکیل بسیج حقوقدانان که در مسجد امیرچغماق یزد برگزار شد با اشاره به اینکه بسیج یک ظرفیت انقلابی برای کشور است گفت: بسیج با درایت و آینده‌نگری امام راحل تشکیل و هرروزی که می‌گذرد بر ضرورت وجود بسیج بیشتر آگاه می‌شویم.
رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر اینکه هرزمانی که می‌گذرد متوجه می‌شویم که چه میزان بسیج ارزشمند است افزود: امروز کشور ما از هرزمانی بیشتر به وجود بسیجی نیازمند است.
وی بابیان اینکه بسیجی یعنی شور و شعور، تصریح کرد: بسیج به معنای حرکت عاقلانه و مدبرانه، آگاهی و بصیرت، نشاط و تلاش، مبارزه و مقاومت است که جزا شاخصه‌های بسیج بوده و هر کس این شاخصه‌ها را در خود می‌بینید بسیجی است.
مرتضوی مقدم اظهار داشت: زمانی بسیج صحنه فعالیتش جبهه بود اما امروز جبهه جنگ نیست و صحنه خدمت بسیجی خدمت‌رسانی به مردم در هرکجای کشور است.
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه در هر گروهی بسیجی وجود دارد افزود: امروز فعالیت بسیج در تمام شئون کشور است و بسیجیانی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد یک ظرفیت‌های انقلابی هستند که در بحران‌ها، فتنه‌ها، کار و خدمت‌رسانی آماده کار هستند.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی توانسته در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن مقاومت و روی پای خود بایستد که این‌ها از برکت وجود بسیجی است که از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
مرتضوی مقدم با اشاره به تشکیل سازمان بسیج حقوقدانان، گفت: این قدم مبارکی که برای اطلاع‌رسانی مردم به حقوق، ارزش والایی دارد و باید تشکر ویژه‌ای از پایه‌گذاران بسیج حقوقدانان داشت.
رئیس دیوان عالی کشور یکی از ضعف‌های جامعه که سبب تشکیل پرونده‌های بی‌مورد و اضافی می‌شود را بی‌اطلاعی مردم از بسیاری از موارد حقوقی دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم نمی‌دانند که مسائل حقوقی به چه شکل است که این بی‌اطلاعی سبب تضییع حقوق بسیاری از مردم می‌شود.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی به مردم درزمینهٔ حقوقی ضروری است و جامعه حقوقدانان بسیجی همت گماردند تا بتوانند این کار را به بهترین شکل انجام دهند.
مرتضوی مقدم اضافه کرد: قضات، وکلا، حقوقدانان، اساتید دانشگاه‌ها و کسانی که در دستگاه قضایی نقش دارند در سازمان بسیج حقوقدانان عضو هستند و اگر انشا الله به همان شکلی که شروع‌شده، ادامه دهد حرکت مبارکی خواهد بود که برای دستگاه قضایی بسیار خوب است.
رئیس دیوان عالی کشور افزود: حقوقدانان بسیجی درجاهای مختلف حضور دارند که یکی از آن‌ها قاضیان بسیجی هستند و وظیفه این قاضی بسیجی این است که تلاش خود را به نحو احسن در جهت تشخیص حق و صدور حکم عادلانه به کار بگیرد و حق مظلوم را از ظالم گرفته و به مظلوم بدهد.
رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر اینکه روحیه انقلابی و بسیجی باید در دستگاه قضا برجسته شود گفت: این کار سبب می‌شود که مردم نسبت به دستگاه قضایی امیدوار شوند و متوجه خواهند شد که همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا برای مردم خدمت‌رسانی کنند.
وی در ادامه به نقش وکیل بسیجی واقعی اشاره و عنوان کرد: وکیل بسیجی کسی است که برای خدا از حق موکل خود دفاع می‌کند و هدف حق‌الوکاله نیست بلکه هدف اصلی دفاع از حق موکلش است.
مرتضوی مقدم خاطرنشان کرد: کسی در دستگاه قضا بسیجی است که تلاشش و هدفش برای رضای خدای متعال و خدمت صادقانه به مردم باشد.
رئیس دیوان عالی کشور بابیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان با حرکت و شوری که آغاز کرده انشا الله باهمت بسیجیان خود، قدم خیری را برای مردم بردارد.
وی دیوان عالی کشور را مرجع عالی قضایی کشور عنوان کرد و افزود: باید دانست که همه پرونده‌هایی که در کشور تشکیل و رأی صادر می‌شود، طبق قانون به دیوان نمی‌رود و قانون مشخص کرده که چه نوع جرائمی به دیوان داده شود و تلاش داریم که باهمت قضات قدیمی و برجسته‌ای که در دیوان عالی کشور هستند به وظیفه خود عمل کنیم.
مرتضوی مقدم نظارت بر احکام دادگاه‌ها را ازجمله وظایف دیوان عالی کشور دانست و تصریح کرد: وحدت رویه بین نظرات قضات سراسر کشور که رأی معارض هم می‌دهند از دیگر وظایف بسیار مهم دیوان عالی کشور است