صالحی بازرس آژانس انرژی اتمی را به تلاش برای «خرابکاری صنعتی» متهم کرد


صالحی بازرس آژانس انرژی اتمی را به تلاش برای «خرابکاری صنعتی» متهم کرد10 آذر -98
صالحی نقش دکوری رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ولایت فقیه را یدک می کشد وکاره ای نیست چون زیر فرمان سپاه پاسداران انجام وظیفه می کند و خط وخطوط دریافتی شان را اعمال  می کند.
صالحی گفته در خیلی از وسایلی که برای صنعت هسته‌ای ایران خریده می‌‌شود، خرابکاری صورت می‌گیرد
کمتر از یک ماه پس از اخراج یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران، علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ایران، روز شنبه، ۹ آذرماه، این بازرس را متهم کرد که قصد «خرابکاری صنعتی» در تاسیسات هسته‌ای کشور را داشته است.
او که با باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگو می‌کرد گفت که این بازرس «مواد مشکوک» با خود حمل کرده است و اقدامات او در راستای خرابکاری‌های قبلی ارزیابی می‌شود که علیه صنعت هسته‌ای ایران رخ داده است.
مقام‌های سازمان انرژی هسته‌ای ایران اوایل آبان سال جاری یکی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای مدت کوتاهی بازداشت کرده و مدارک سفر وی را نیز گرفتند.
به ادعای ایران، دستگاه‌های امنیتی در نطنز درباره وجود مواد خطرناک همراه این بازرس آژانس هشدار داده بودند و آزمایش‌ها نیز نشان از مواد «منفجره نیترات» داشته است.
در واکنش به این اتهام، در همان زمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که روایت ایران در این زمینه را قبول ندارد.




اتحادیه اروپا و آمریکا نیز در واکنش‌های جداگانه از رفتار ایران انتقاد کردند.
در همین زمینه نماینده اتحادیه اروپا روز ۱۶ آبان در نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدام ایران در اخراج این بازرس اظهار «نگرانی عمیق» کرد.
نماینده اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه از حادثه‌ای که برای بازرس آژانس پیش آمده عمیقا نگران شده و با این که اکنون موضوع «حل شده است»، اما اروپا از ایران می‌خواهد اطمینان دهد که در آینده از وقوع دوباره این گونه رخدادها جلوگیری می‌کند.
علی‌اکبر صالحی روز شنبه همچنین در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به مشکلات تامین وسایل صنعت هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفت: «خیلی از وسایل را از خارج خریداری می‌کنیم، ولی آنها در این وسایل خرابکاری می‌کنند
او همچنین خبر داد «نمایشگاهی از خرابکاری‌های صنعتی در سازمان انرژی اتمی داریم»، ولی به زمان یا جزئیات این نمایشگاه اشاره نکرد.
منابع: باشگاه خبرنگاران، رادیوفردا/ ر. ح./ ف. دو.