جمعیت امام علی: اغتشاشگر خواندن معترضان زخم جامعه را ترمیم نمی‌کند


جمعیت امام علی: اغتشاشگر خواندن معترضان زخم جامعه را ترمیم نمی‌کند  10 آذر -98
دهان کچی افشاگرانه مقابل خامنه ای رمال که معترضان ناراضی محصول 32 سال رهبری اش را شورشی و اغتشاش گر عامل بیگانه متهم می کند.
جمعیت امام علی می‌گوید طبق گزارش‌های رسمی «از هر چهار ایرانی، یک نفر به حاشیه رانده شده» و حقوق ابتدایی‌اش فراموش شده است
«جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی» که از نهادهای فعال خیریه در ایران است، با اشاره به اعتراض‌های اخیر گفته است «یاغی خواندن، اغتشاشگر نامیدن و دست‌نشانده خطاب قرار دادن معترضان بی‌نان»، زخم ریشه‌دار موجود در جامعه را ترمیم نمی‌کند.
این نهاد خیریه همچنین مقامات ارشد جمهوری اسلامی را به «بی‌خبری مطلق» از مصیبت‌های زندگی مردم در جامعه متهم کرده است.
در بیانیه‌ این جمعیت که روز جمعه، هشتم آذر، منتشر شده، به هشدارهای قبلی درباره «شرایط غیرانسانی و بحرانی روبه رشد» در «سکونت‌های فقیرنشین» اشاره شده و آمده است در حال حاضر طبق گزارش‌های رسمی «از هر چهار ایرانی، یک نفر به حاشیه رانده شده» و حقوق ابتدایی‌اش فراموش شده است.
این جمعیت با انتقاد از تصمیم حکومت به گران‌ کردن بنزین نوشته است که این تصمیم اگر تعمدی نبوده، «قطعا نشان‌دهنده بی‌خبری مطلق مجریان تصمیم، از گرفتاری‌ها و مصائب معیشتی» مردم است.
این موسسه خیریه از «سفره‌های خالی، بیکاری، ناتوانی خانواده‌ها از پرداخت هزینه‌ تحصیل فرزندان، عدم امکان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، کودکانی که از داشتن اوراق هویتی نیز محروم می‌باشند و افزایش روزافزون کودکان کار» به عنوان نمونه‌هایی از این مشکلات نام برده است.
در بخش دیگر از این بیانیه، با انتقاد از سرکوب معترضان آمده است که «هزینه هنگفت» عملیات برخورد با معترضان می‌شد «صرف بهبود وضعیت زندگی طبقه فقیر» شود.
در جریان سرکوب اعتراض‌های ایران بر اساس گزارش وب‌سایت کلمه ۳۶۶ نفر کشته شده‌‌اند. مقام‌های حکومت نیز تاکنون بازداشت هفت هزار نفر را تایید کرده‌اند.
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی معترضان را «اشرار» خوانده است. مقام‌های حکومت ایران همچنین می‌گویند این اعتراض‌ها حاصل طراحی دشمنان جمهوری اسلامی بوده است.