رئیس جمهوری عراق و استاندار نجف اشرف تحولات این شهر را بررسی کردند


عوامل نفوذی عراقی رژیم ولایت فقیه ونزدیک به سپاه قدس اجازه نمی دهند تاگزارش واقعی از حادثه نجف تهیه و بازتاب داده شود.
رئیس جمهوری عراق و استاندار نجف اشرف تحولات این شهر را بررسی کردند
تهران - ایرنا - لؤی الیاسری استاندار نجف اشرف شامگاه شنبه در گفت وگوی تلفنی با برهم صالح رئیس جمهوری عراق رویدادهای تاسف بار این شهر را بررسی کردند.
الیاسری در این باره گفت: در گفت وگوی تلفنی با صالح، وی را در جریان آخرین تحولات و تلاش‌های گسترده دولت محلی، دستگاه های امنیتی و همه اقشار جامعه نجف اشرف برای جلوگیری از فتنه قرار داده است.
رئیس جمهوری عراق نیز به نوبه خود ضمن تاکید بر این که برای آن چه در نجف اشرف در جریان است، راه‌حل های فعالی در کار خواهد بود، خاطر نشان ساخت که این مسئله را در عالی ترین سطح پیگیری می کند.
مرحله نخست اعتراضات در عراق روز اول اکتبر (۹ مهر ماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد، اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد به طوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی این کشور شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.
اعتراضات در عراق بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) آغاز شد و دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادات برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌های اقتصادی و صدور دستورالعمل‌های مختلف، نتوانسته آرامش را به طور کامل به کشور بازگرداند.
عادل عبدالمهدی روز گذشته (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی نامه رسمی خود مبنی بر درخواست استعفا از پست نخست وزیری را به پارلمان ارائه خواهد کرد.
جلسه فوق العاده کابینه عراق نیز امروز (شنبه) با موضوع تقدیم استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور به پارلمان تشکیل شد.
نخست وزیر عراق استعفای خود را برای برون رفت از بحران موجود در کشورش مهم برشمرد و گفت: استعفا برای خنثی کردن بحران و ایجاد آرامش در کشور مهم است.
عبدالمهدی که نامه استعفای خود را به پارلمان این کشور تحویل داده است، از پارلمان خواست هرچه سریع تر جایگزین وی را تعیین کند.