میرحسین موسوی می‌گوید امروز ولی فقیه جایگاهی مشابه شاه در کشتار 'میدان ژاله' دارد

میرحسین موسوی می‌گوید امروز ولی فقیه جایگاهی مشابه شاه در کشتار 'میدان ژاله' دارد 9 آذر -98
که از واقعه 17 شهریور 57 کشتار معترضان میدان ژاله تهرانتا 22 بهمن 57 که سیستم شاه سقوط کرد زمان زیادی نبود . بنابراین موسوی به خامنه ای رمال و پاسداران و.... گوشزدکرده چنانچه به سیاست سرکوبگرانه خود ادامه دهید وبه مطالبات معترضان توجهی نکنید سرنوشت شاه درانتظارتان می باشد.
میرحسین موسوی
حق نشر عکسKALEME
میرحسین موسوی با انتشار پیامی سرکوب اعتراضات اخیر را "جنایت آشکار" خوانده و آن را با کشتار معترضان در میدان ژاله تهران در آستانه انقلاب ۵۷ مقایسه کرده است.
آقای موسوی در این پیام، که در وبسایت کلمه منتشر شده، آورده است: "آدمکشان سال ۵۷ نمایندگان یک رژیم غیر دینی بودند، و ماموران و تیراندازان آبان ۹۸ نمایندگان یک حکومت دینی. آنجا فرمانده کل قوا شاه بود و امروز اینجا ولی فقیه با اختیارات مطلقه."
او به خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات تسلیت گفته و خطاب به مقام‌های حکومت گفته: "کافی است نظام به عواقب کشتار میدان ژاله توجه کند."
میرحسین موسوی تصمیم سران سه قوه برای سه برابر کردن ناگهانی قیمت بنزین را "تصمیم غیرمعقول کاسبکارانه" خوانده است..
ویدیوهای پویا بختیاری از اعتراضات در روز ۲۵ آبان در کرج
آقای موسوی نخست وزیر سابق ایران است و پس از رهبری اعتراضات سال ۱۳۸۸ نزدیک به ۹ سال همراه همسرش زهرا رهنورد در حبس خانگی است.
مهدی کروبی، دیگر رهبر اعتراضات ۱۳۸۸ هم چند روز پیش در بیانیه‌ای از حبس خانگی سرکوب خشن معترضان را محکوم کرد.
میرحسین موسوی گفته "برخورد خونین با مردم خشمگین و... تأمل در گستردگی اعتراض‌ها در تهران و سایر نقاط کشور که نشان‌دهنده سرخوردگی همگانی در میان اقشار جان به لب رسیده از اوضاع کشور دارد، شباهت تام و تمام با کشتار بیرحمانه مردم در ۱۷ شهریور خونین ۵۷ دارد."






ویدیوهای پویا بختیاری از اعتراضات در روز ۲۵ آبان در کرج




اعتراض های ایران
Image captionعفو بین الملل در گزارش قبلی خود از ۱۴۳ نفری که در ۱۰ استان کشته شدند خبر داد

د