گزیده ها 9 آذر -98


گزیده ها 9 آذر -98
 پلیس متروی پایتخت از دستگیری 4 نوجوان جیب بر حرفه‌ای در مترو خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید عطاء اللهی رئیس پلیس متروی پایتخت بیان داشت: اواسط آبان ماه امسال خانمی به پلیس متروی خط یک پایتخت مراجعه و اظهار کرد مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد همراهم بوده و تا زمانی که داخل واگن شدم این مبلغ همراهم بود، ولی زمانی که از واگن خارج شدم متوجه شدم که در کیفم باز شده و علاوه بر کیف پول، کل مبلغ 4 میلیون تومان به سرقت رفته است.
این مقام انتظامی گفت: شاکی در ادامه اظهارات خود بیان کرد: در طول مسیر مراقبت‌های لازم را از وجه نقد انجام داده ام، ولی در زمانی که روی صندلی داخل واگن قطار نشسته بودم 4 نوجوان دستفروش به من نزدیک و قصد فروش اجناس را داشتند.
وی گفت: تحقیقات پلیسی در خصوص شناسایی متهمان ادامه داشت تا اینکه ماموران پلیس مترو هنگام گشت زنی‌های هدفمند 4 نوجوان را که قصد داشتند از مسافری سرقت کنند، مشاهده کردند و موفق شدند با کنترل صحنه جرم، هر 4 سارق نوجوان را قبل از متواری شدن، دستگیر کنند.
عطاءاللهی با بیان اینکه متهمان پرونده 9 الی 12 ساله بوده و پیش‌تر سابقه بازپروری دارند، افزود: هر 4 متهم در دفتر پلیس به جرم ارتکابی مبنی بر سرقت 4 میلیون تومان وجه نقد از کیف شاکی اعتراف کردند.
رئیس پلیس مترو پایتخت اضافه کرد: متهمان پرونده برای تحقیقات تکمیلی به عوامل پلیس پیشگیری تحویل داده شد
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت هشت نفر در حادثه انفجار یک لوله گاز در پاکدشت خبر داد.
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: حادثه انفجار لوله گاز بدلیل برخورد بیل مکانیکی سازمان آب (درحال حفاری) در پاکدشت در ساعت 11:48جمعه به سامانه اورژانس اعلام و بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.
به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور این حادثه سبب مصدومیت هفت کارگر و یکی از اهالی محل شده است.
خالدی با اشاره به مصدومیت هشت تن در این حادثه، گفت: دو مصدوم بدحال هستند و بقیه نیز با مصدومیت کمتر به بیمارستان شهدای پاکدشت منتقل شدند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه خبر داد که سبب بارش باران و برف و کاهش نسبی دما می‌شود.
صادق ضیاییان در گفت‌وگو‌یی با اشاره به اینکه امروز و فردا در غالب مناطق کشور جو پایدار و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت همراه با غبار پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روز دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و سبب بارش باران و برف و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غربی، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی می‌شود.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در روز سه شنبه سامانه بارشی به غیر از شمال غرب همچنان در مناطق ذکر شده در روز قبل فعال بوده و بخش‌های شمال شرق و شرق کشور را در بر می‌گیرد.
ضیاییان با اشاره به وضعیت هوای پایتخت طی امروز تصریح کرد: هوای تهران امروز کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و اواسط روز وزش باد با حداکثر دمای 15 و حداقل دمای 6 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 دلیل افزایش آلایندگی هوا مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس استان تهران در تمامی مقاطع بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر و همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهر تهران امروز تعطیل اعلام شد.
معاون عمرانی استاندار تهران عصر جمعه در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران که با حضور مدیران مرتبط در استانداری تهران برگزار شد همچنین از اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران در روز شنبه خبر داد.
محمد تقی زاده اعلام کرد: تردد کامیون‌ها در سطح استان تهران ممنوع است و در این خصوص نیز پلیس راهور با جدیت در ورودی وخروجی‌های شهر حضور دارند.
وی گفت: با توجه به میزان آلایندگی هوا از شهروندان تقاضا می‌شود که از سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنند.
معاون عمرانی استاندار تهران یادآور شد: پلیس راهور به شدت با خودروهای دودزا در سطح شهر نیز برخورد خواهد کرد.
همچنین براساس تصمیم کمیته اضطرار کلیه فعالیت‌های ورزشی تهران نیز ملغی اعلام می‌گردد.
کیفیت هوای تهران روز جمعه با قرار گرفتن روی شاخص لحظه‌ای 122 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و زنان باردار قرار گرفت درحالیکه در 24 گذشته این شاخص بر روی عدد 156 یعنی ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است و این شرایط در روزهای گذشته نیز به علت پایداری جوی ادامه داشته است.
رئیس مرکز اورژانس تهران نیز با بیان اینکه در بیشتر مناطق شهر تهران شاخص کیفیت هوا ناسالم و در مرز هشدار قرار گرفته است، گفت: شهروندان به ویژه افراد سالمند و کودکان از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند.
پیمان صابریان با بیان اینکه به کلیه شهروندان توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند افزود: به ورزشکاران نیز توصیه می‌کنیم که از ورزش کردن در فضای باز خودداری و افرادی که دارای بیماری قلبی و تنفسی هستند؛ در منازل استراحت کنند.
 امیری سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ساعت 22:25 شب پس از اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر مصدومیت دو خانم در خیابان جوانمرد محله ابوسعید، ماموران کلانتری 112 ابوسعید برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: پس از بررسی موضوع مشخص شد که مادری 43 ساله به همراه دختر 19 ساله‌اش حین عبور از خیابان بودند که یک ساختمان خالی از سکنه قدیمی؛ به علت نامعلومی دچار حریق شده و ریزش می‌کند.
سرهنگ امیری اظهار کرد: پس از ریزش ساختمان دچار حریق، آوار بر روی این دو عابر پیاده ریزش کرده و هر دو نفر از ناحیه دست، سر و صورت دچار مصدومیت شدند.
به گفته سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت، مصدومان به مرکز درمانی منتقل و علت آتش‌سوزی ساختمان درحال بررسی است.