جزییات جدید از تعداد کشته‌شدگان اعتراضات‎؛ «پیکر ۱۵۶ نفر در بهشت زهرا دفن شد


جزییات جدید از تعداد کشته‌شدگان اعتراضات؛ «پیکر ۱۵۶ نفر در بهشت زهرا دفن شد»10 آذر -98
وقتی تاکنون مشخص شده که 154 جان باخته در بهشت زهرای تهران دفت شده اند توخودحدیث مفصل به خوان از این مجمل که آمار جانباختگان در سراسر کشور چقدر بوده است؟ و برای چه رژیم سانسورچی آدمکش ووحشت زده ومتزلزل شده ازاعلام آمار کشته شدگان آبان ماه  امتناع کرده است؟ همچنین بی جهت نیست که پس از 9 سال سکوت میرحسین موسوی درحصرخانگی  اخطار می کند که کشتار اخیرآبان که به دستور خامنه ای رمال بوده است یادآور کشتار معترضان در شهریور 57 میدان ژاله تهران زمان شاه است که 22 بهمن منجر به سقوط حکومت سلطنتی گردید.
وب‌سایت کلمه تعداد افراد کشته شده در جریان اعترضات آبان را ۳۶۶ نفر اعلام کرده است
وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی خبر داد که پیکر ۱۵۶ نفر از قربانیان اعتراضات اخیر ایران در بهشت زهرای تهران دفن شده و ۸۰ پیکر دیگر نیز به شهرستان‌های ایران فرستاده شده است.
این وبسایت روز شنبه ۹ آذر نوشت که «منابع موثق به نقل از مسئولین بهشت زهرا به کلمه گفته‌اند که پیکر ۱۵۶ نفر از هموطنان به غسال خانه این آرامستان انتقال داده شده و ۸۰ پیکر به شهرستان‌ها فرستاده شده است».
این وبسایت همچنین جزئیات دیگری از تعداد افراد کشته شده در شهرهای استان تهران را منتشر کرده است.
براساس این گزارش، در شهر شهریار حداقل ۵ نفر، در بخش کهنز ۱۷ یا ۲۰ نفر، بخش‌های فردوسیه امیریه و وحیدیه ۱۰ یا ۱۳نفر، بخش ملارد ۸ نفر، قلعه حسن خان ۸ یا ۱۰ نفر، یوسف آباد صیرفی ۶ نفر، جاده ساوه ۱۰ یا ۱۲ نفر، اسلام شهر ۸ یا ۱۰ نفر، حدفاصل ملارد و شهریار شامل روستاهای لم آباد، اسفند آباد و بکه حدود ۱۲ یا ۱۴ نفر، اکبرآباد و وجیه آباد بیش از ۲۰ نفر و در رودهن ۱۶ نفر کشته شده‌اند.
وب‌سایت کلمه تعداد افراد کشته شده در جریان اعترضات آبان را ۳۶۶ نفر اعلام کرده است.
عفو بین‌الملل نیز در آخرین آمار خود قربانیان را «دست‌کم ۱۶۱ نفر» تخمین زده است.
با این حال دادستان کل کشور آمار منتشر شده درباره شمار کشته‌ها و بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران را رد کرد. وی اما در عین حال هیچ آماری ارائه نداد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور روز شنبه درباره تعداد افراد کشته و بازداشت‌شده در جریان اعتراضات گفت: «من آخرین آمار را ندارم




وی اضافه کرد: «خوشبختانه افرادی که خارج از کشور هستند هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند؛ آمارهای مختلفی می‌دهند و هیچ کدام از آنها اعتبار ندارد
با این حال دادستان کل کشور بدون اشاره به فرد خاصی گفت: «هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیق، چنین اظهاراتی داشته باشد
جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور، نیز ضمن «نامعتبر دانستن» آمار اعلام شده درباره کشته‌شدگان اعتراضات آبان وعده داد که دادستانی کل کشور بر اساس آمار دریافتی از پزشکی قانونی آمار را اعلام خواهد کرد.
روز شنبه همچنین سخنانی به نقل از معاون وزیر کشور منتشر شد که گفته بود حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، چند روز پیش از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از زمان اجرای آن مطلع بوده است.
آقای روحانی گفته بود که تعیین زمان اعلام افزایش قیمت بنزین را به وزارت کشور واگذار کرده و خود او صبح روز جمعه بیست و چهارم آبان از این موضوع مطلع شده است.
ساعاتی پس از انتشار سخنان آقای عرف، دفتر معاون سیاسی وزیر کشور سخنان منتشر شده را «مخدوش» خواند و اعلام کرد که تعیین زمان بندی دقیق اجرای این طرح در دولت مطرح نشده است.