گزیده خبرهای 5 دی – 98 قسمت -3

گزیده خبرهای 5 دی – 98  قسمت -3
سارق حرفه‌ای دستگیر شد
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 50 فقره سرقت در شهرستان بابل خبر داد .سرتیپ «سیدمحمود میرفیضی» گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران کلانتری 11 بابل یک متهم را شناسایی و دستگیر کردند.وی اضافه کرد: 2100 متر سیم و کابل برق سرقتی به ارزشی بالغ بر دو میلیارد و 100 میلیون ریال از مخفیگاه متهم کشف شد.
مدیر‌عامل شرکت آب جنوب شرق خوزستان گفت: یکی از نیروهای جهادی این شرکت در عملیات امدادرسانی به مناطقی که در اهواز و کارون دچار آبگرفتگی شده‌اند به دلیل برق‌گرفتگی جان باخت.به گزارش ایرنا‌، محسن رستگارنیا افزود: علیرضا چشفر یکی از عوامل اجرایی این شرکت که به عنوان راننده جرثقیل اعزام شده بود، روز سه‌شنبه در حین انجام ماموریت در اهواز، بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.وی اظهار داشت: وی از کارکنان غیور، خدوم، دلسوز و با سابقه درخشان در خدمات‌رسانی به مردم استان بوده که در رخدادهای مشابه قبلی نامی نیک و ماندگار از خود به یادگار گذاشته است.
پرداخت حقوق معوقه کارگران
حکم برائت پرونده 6 نفر از کارگران کشت و صنعت هفت تپه شهرستان شوش که با شکایت این شرکت به اتهام تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی دستگیر شده بودند، صادر شد.به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس ‌دادگستری شهرستان شوش گفت: رای پرونده 6 نفر از کارگران کشت و صنعت هفت تپه شهرستان شوش که با شکایت این شرکت به اتهام تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی دستگیر شده بودند، پس از رسیدگی در یکی از شعب دادگاه کیفری دادگستری استان، صادر شد.جعفری چگنی ادامه داد: دادگاه پس از رسیدگی به این پرونده، درخصوص اتهام متهمان مبنی بر تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی، متهمان را از اتهامات وارده تبرئه کرد.وی افزود: با تدابیر صورت گرفته، حقوق معوقه کارگران پرداخت شده و شرکت با اتمام و به روزرسانی تعمیرات آماده تولید است.
مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پارس‌آباد گفت: بر اثر انفجار گاز در شهرستان پارس‌آباد دو نفر فوت کردند.واحد رحیمی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: طی تماسی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی درخصوص آتش‌سوزی یک باب واحد مسکونی پشت کارخانه پنبه شهرستان پارس‌آباد، مأموران آتش‌نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند.وی با‌ اشاره به اینکه نشت گاز شهری باعث این آتش‌سوزی شده است، افزود: به‌خاطر شدت انفجار ساختمان تخریب شده و ساکنین منزل که فقط یک مادر و فرزند نابینا بودند زیر آوارهای ساختمانی قرار گرفتند.مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پارس‌آباد ادامه داد: متأسفانه در این حادثه هر دو نفر بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. رحیمی ‌تصریح کرد: جسد حادثه‌دیدگان توسط مأموران آتش‌نشانی بیرون کشیده و تحویل فوریت‌های پزشکی حاضر در صحنه گردید. مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پارس‌آباد با‌ اشاره به اینکه نتیجه نهایی علت وقوع حادثه بعد از بررسی‌های تکمیلی اعلام خواهد شد، افزود: براثر شدت انفجار به چندین ساختمان اطراف نیز خسارت وارد شده است.
کودکی که در سه سالگی گم شده بود پس از گذشت ۳۰ سال سرانجام خانواده اصلی‌اش را پیدا کرد و به آنها پیوست.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جدا شدن از خانواده در دوران کودکی اتفاقی بسیار دردناک است و تنها وقوع یک معجزه مانند اتفاقی که به‌تازگی برای یک جوان ۳۰ ساله چینی رخ داد، می‌تواند این جدایی را به پایان برساندلی جیان» ۳۳ ساله که اهل استان شانژی چین است پس از گذشت ۰ سال سرانجام توانست خانواده اصلی را پیدا کند.بنا بر گزارش بیجینگ‌نیوز، خواهر بزرگ این جوان گفت که آخرین باری که برادرش را دیده بود زمانی بود که او در سال ۱۹۸۹ به همراه لی در بیرون از منزل با یک سه‌چرخه در حال بازی بودند. در آن سال برادرش تنها سه سال داشت.  لی پس از گم شدن توسط یک خانواده دیگر به فرزندی پذیرفته شده و بزرگ  شده بود. خانواده دوم نام لی را چن نامگذاری کرده بودند. با این حال خانواده اصلی لی از پیدا کردن پسرشان مأیوس نشده و پس از مفقود شدن او همچنان به جست‌وجوی‌شان ادامه می‌دادند. پس از تقریبا گذشت ۳۰ سال از مفقود شدن لی، پدر که خود را در گم کردن پسرش مقصر می‌دانست دست به خودکشی زد. با این حال پدر لی به مادرش توصیه کرده بود که هرگز از پیدا کردن لی مأیوس نشوند و به جست‌وجوی خود ادامه دهند.  سرانجام در ژوئن ۲۰۱۹ پلیس منطقه چانگژی سرنخی از این کودک گم شده پیدا کرد. پلیس متوجه شد DNA لی که نام خود را در لیست کودکان مفقودشده ثبت کرده است با DNA والدینش که اطلاعات آنها در این اداره پلیس موجود بود مطابقت دارد. سرانجام روز موعود فرار رسید و لی پس از گذشت ۳۰ سال به آغوش خانواده اصلی خود بازگشت.
آتش‌سوزی در جنگل‌های شهر «والپارایسو» شیلی باعث شد دست‌کم ۸۰ خانه در محاصر آتش قرار گیرد.به گزارش یورونیوز، در پی این آتش‌سوزی، دستور تخلیه ساکنان بخشی از منطقه صادر شده است و تمامی ‌آتش‌نشانان این شهر برای مقابله با آتش‌سوزی در مناطق روکوآنت و سان‌روک مستقر شده‌اند. برق حدود ۹۰ هزار مشتری نیز به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه قطع شده است.این آتش‌سوزی از تپه‌ها و جنگل‌های اطراف شهر شروع شد اما به‌سرعت به قسمت‌های مسکونی والپارایسو گسترش پیدا کرد و باعث شد شهروندان از خانه‌های خود فرار کنند.شهردار والپارایسو به یکی از رسانه‌های محلی گفت: آتش‌سوزی «عمداً» آغاز شده است.این شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری شیلی در جنوب این کشور است که با خانه‌های چوبی رنگی‌اش مشهور و بین گردشگران محبوب است.
کهکشان تازه‌ای با فاصله ۸۵ میلیون سال نوری از زمین کشف شده که می‌تواند سرنخ‌های تازه‌ای از پیدایش سیاه‌چاله‌ها در اختیار محققان قرار دهد.به گزارش تسنیم، دانشمندان رصد تازه‌ای با تلسکوپ‌هابل صورت دادند و شاهد تصویری عجیب از یک کهکشان تازه بودند. این کهکشان به‌دلیل شکل خاصی که دارد عنوان «بشقاب پرنده» را دارد. فاصله آن تا زمین 85 میلیون سال نوری است و ستاره‌های زیادی در درون خود دارد.این کهکشان در صورت فلکی «منسا» قرار دارد و ستاره‌های پنهان شده در آن سرنخ‌های تازه‌ای از شرایط شکل‌گیری سیاه‌چاله‌ها در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.نام علمی ‌این کهکشان «IC 2051» است و نزدیک‌ترین گمانه‌ها از ساختار کامپوزیتی این کهکشان خبر می‌دهد.
یک بالگرد روسی با ۲۴ سرنشین به‌دلیل آب و هوای طوفانی و آسیب دیدن دم آن هنگام تلاش برای پرواز سقوط کرد.به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، در این حادثه که در منطقه دورافتاده «بایکیت» در شهر «کراسنویارسک» رخ داد 6 نفر از سرنشینان این بالگرد زخمی‌ شدند که چهار نفر از آنها در محل حادثه تحت درمان قرار گرفته و دو نفر دیگر از جمله کاپیتان بالگرد برای انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری شدند.به گفته مقامات بهداشتی روسیه، وضعیت تمامی ‌زخمی‌های این حادثه بررسی شده و بیشتر آنها دچار شکستگی شده‌اند.