معترضان عراقی: لانه جاسوسی آمریکا بسته شود+تصاویر

معترضان عراقی: لانه جاسوسی آمریکا بسته شود  11دی-98

پاسداران ابله و وحشت زده تصور کرده اند که شرایط کنونی مشابه قبل از 13 آبان 57 است که برای مسدود کردن فضای نیم بند دمکراتیک وساقط کردن دولت موقت وحذف نیروهای فعال سیاسی و انقلابی ازصحنه طرح حمله واشغال سفارت آمریکا درتهران اجراگردید. درحالی که نه خامنه ای رمال و قاتل اتوریته خمینی شیادرا دارد ونه شرایط کنونی که دراعتراضات آبان فریادمرگ بردیکتاتور وخامنه ای سرداده شد . سپس به دستور خامنه ای قاتل پاسداران جنایتکار برروی معترضان آتش گشودند و 1500 نفر اعتراض کنندگان را کشتند تا تبدیل به یک بحران جدی داخلی و جهانی تبدیل شود مشابه فضای آبان 57 است . برای اینکه حمله سازماندهی شده از سوی عوامل عراقی پاسداران به سفارت آمریکا در بغداد وآتش زدن سفارت خانه آمریکا بلافاصله ترامپ رژیم ولایت فقیه را متهم به طراحی این حمله کرد که ن می تواند بدون هزینه واکنشی تلافی جویانه از سوی آمریکا بهمراه نداشته باشد . بنابراین اکنون تأکید بربسته شدن سفارت آمریکذ موجب تشدید فشار وتصمیم اقدام واکنشی از سوی آمریکا خواهدشد


معترضان عراقی: لانه جاسوسی آمریکا بسته شود

بغداد – ایرنا – اقشار مختلف مردم عراق شامل شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ای، مجاهدان مبارزه با تروریسم از نیروهای الحشد الشعبی و سران عشایر خواستار بسته شدن لانه جاسوسی آمریکا در بغداد شدند.
جمعی از این افراد و شخصیت ها روز سه‌شنبه درآیین تشییع پیکر قربانیان حمله هوایی اخیر امریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی در غرب استان الانبار، در برابر دیوارهای آتش گرفته سفارتخانه آمریکا در بغداد بر ضرورت بسته شدن سفارتخانه آمریکا به عنوان مرکز توطئه و جاسوسی علیه عراق تاکید کردند.
رییس اتحادیه IRATU: سفارت آمریکا غده سرطانی و لانه جاسوسی است
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق (IRATU) به خبرنگار ایرنا گفت که سفارتخانه آمریکا تبدیل به لانه جاسوسی علیه ملت و مراکز قدرت عراق شده و باید این غده سرطانی برداشته شود.
«سید حمید الحسینی» اضافه کرد که مردم از ضعف دولتمردان در برابر سیاست های مداخله جویانه و هتک حرمت های آمریکا به تنگ آمده اند و می خواهند با دستان خود این لانه جاسوسی را از بغداد برچیدند.
وی خاطر نشان ساخت که آمریکا از ۲۰۰۳ تا به امروز کوشیده است مراکز قدرت ملت عراق را هدف قرار دهد و نخست با فتنه مذهبی، انسجام و وحدت ملی عراق را نشانه گرفت و ارتش عراق که یکی از ارتش های قوی منطقه بود را نابود کرد.
الحسینی تاکید کرد که ملت عراق در جریان مبارزه با گروه تروریستی داعش، از یک قدرت نظامی و تکیه گاه محکم به نام الحشد الشعبی برخوردار شده و آمریکا اینک به دنبال زدن این نقطه قدرت عراقی ها است.
وی اضافه کرد که ملت عراق به این باور رسیده اند که تمامی مشکلات و مصایب عراق از این غده سرطانی است و اگر این غده کنده نشود، مشکلات و توطئه ها علیه عراق پایان نمی یابد.
الحسینی در خصوص اقشار مختلف مردمی که در مراسم تشییع امروز و اعتراض در برابر سفارت آمریکا شرکت کردند گفت که اقشار مختلف مردمی، سران عشایر، مجاهدان مبارزه با تروریسم، خانواده های شهدا و مجروحان حادثه و روحانیان و فضلای حوزه های علمیه در مراسم امروز حضور دارند.
نماینده پارلمان عراق: پارلمان برای خروج نظامیان آمریکا تشکیل جلسه دهد
نماینده پارلمان از گروه پارلمانی «الفتح» وابسته به فراکسیون فراگیر «سازندگی» نیز که شاهد اعتراضات مردم در برابر سفارت آمریکا بود گفت که زمان آن رسیده که پارلمان عراق نیز به این خواسته مردمی برای خروج نظامیان آمریکا جامه عمل بپوشاند.
«حسن سالم» به خبرنگار ایرنا خاطر نشان ساخت که حمله هوایی آمریکایی به تیپ ۴۵ الحشد الشعبی در منطقه مرزی القائم که ۲۵ کشته و بالغ بر ۵۰ زخمی داشته، یک حمله ددمنشانه و نقض صریح حاکمیت ملی و بی ارزش شمردن خون ملت عراق است.
وی تاکید کرد که آمریکا در طول ۱۶ سال گذشته جزء قتل و کشتار و ویرانی، شرارت و فتنه هیچ ره آوردی برای عراق نداشته و اعتراضات امروز مردم بهترین دلیل بر این خشم و انزجار عمومی از آمریکا است.
وی گفت که پیام واضح و آشکار اعتراضات امروز این بود که آمریکا مهمان ناخوانده است و ملت عراق مخالف حضور آنها هستند و باید خاک این کشور را ترک کنند.
سالم افزود که بعد از اعتراضات گسترده و انزجار عمومی در عراق، پارلمان این کشور باید موضع روشن و آشکاری برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق داشته باشد.
وی گفت که نباید این جنایت آمریکایی ها بخشوده و خون های ریخته نادیده گرفته شوند بلکه باید با اخراج نظامیان آمریکا، احترام خود را به خون های پاک ریخته شده نشان دهیم.
یکی از سران عشایر بغداد: خون های پاک ریخته شده، هدر نمی رود
یکی از سران عشایر منطقه «بغداد جدیده» در پایتخت عراق نیز تاکید کرد که خون های پاک ریخته شدن نیروهای الحشد الشعبی به هدر نمی رود و انتقام این خون ها را از آمریکایی ها می گیریم.
«شیخ حسین الدبی» به خبرنگار ایرنا گفت که پیام ما به آمریکا و دنباله های آن در امیرنشین های حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی واضح و روشن است و نمی گذاریم خون های پاک ریخته شده به هدر رود.
وی ادامه داد که با آمریکا و عواملش در عراق خواهیم جنگید زیرا همه ما آماده جانفشانی برای دفاع از عراق هستیم و نمی گذاریم آمریکا با سرنوشت ملت ما بازی کند.
این شیخ عشایر عراقی با اشاره به سخن معروف اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا گفت که ما فرزندان «هیات منا الذله» هستیم و به آمریکایی ها می گوییم از عراق بیرون بروید پیش از اینکه مجبورتان بکنیم، خوار و ذلیل خاک عراق را ترک کنید.
مجاهد ضد داعش: الحشد الشعبی از زاییده ملت عراق است
یکی از نیروهای نظامی که تجربه سال ها مبارزه با گروه تروریستی داعش را دارد، گفت که نیروهای آمریکایی با بمباران الحشد الشعبی، ملت عراق را هدف قرار دادند زیرا الحشد الشعبی فرزند و زاییده ملت عراق است.
«ابوفاطمه البصیری» معاون فرمانده تیپ «سرایا الجهاد» وابسته به الحشد الشعبی گفت که نیروهای آمریکایی به عمد و با قصد نیروهای الحشد الشعبی را هدف قرار داده اند تا ملت عراق را به زانو در آورند.
وی تاکید کرد که خواسته های مردم معترض امروز کاملا واضح و آشکار است و همه خواهان بسته شدن این سفارتخانه آمریکایی – صهیونیستی که تبدیل به لانه جاسوسی و فتنه علیه ملت عراق شده است، هستند.
وی خاطر نشان ساخت که اگر ملت عراق می خواهد به فتنه انگیزی ها و توطئه های داخلی پایان دهد باید این  سفارتخانه ها را از سینه عراق بردارند.
البصیری گفت که این سفارتخانه مرکز توطئه و فتنه و کانون ارتش های سایبری و پایگاه حضور رژیم صهیونیستی و تخریب باورهای مردم و انحراف جوانان عراقی است.
اعتراضات امروز در برابر سفارتخانه آمریکا در منطقه امنیتی سبز در ادامه تشییع پیکر قربانیان حمله یکشنبه شب گذشته هواپیماهای آمریکایی به مقر نیروهای الحشد الشعبی در منطقه مرزی «القائم» در جوار مرزهای عراق با سوریه، آغاز شده است.
معترضان از پیش از ظهر امروز این اعتراضات را آغاز کردند و تجمع آنان همچنان با وجود تاریکی هوا مقابل سفارت آمریکا در بغداد ادامه دارد.
برخی از تظاهرکنندگان اقدام به ایجاد خیمه های تحصن در برابر سفارت آمریکا کرده و گفته اند که تا خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق به تحصن های خود ادامه می دهند.
این در حالی است که سفیر امریکا در بغداد و اغلب کارکنان سفارتخانه آمریکا از ترس خشم اعتراضات امروز، محل را ترک کرده و تنها تعدادی از نظامیان آمریکایی در آنجا حضور دارند.
به دنبال تلاش تعدادی از معترضان برای شکستن درهای سفارت و ورود به آن، تعدادی از نظامیان آمریکایی محافظ سفارتخانه از بالای دیوارهای آن به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کرده و از نارنجک های صوتی استفاده کردند.
طبق اعلام رسانه های عراق در جریان این تیراندازی ها بالغ بر ۳۰ نفر زخمی شده اند.