رییس جمهوری عراق خواستار متفرق شدن معترضان از مقابل سفارت آمریکا شد

رییس جمهوری عراق خواستار متفرق شدن معترضان از مقابل سفارت آمریکا شد
تهران-ایرنا-"برهم صالح" رییس جمهوری عراق سه‌شنبه شب خواستار متفرق شدن معترضان از مقابل سفارت آمریکا در بغداد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی "سومریه نیوز" عراق وی از معترضان خواست که شرایط عراق را متشنج‌تر نکنند.
صالح ادامه داد: تعرض به مراکز دیپلماتیک خارجی در عراق، پیش از آن که ضربه زدن به کشور دیگری باشد، آسیب به خود عراق و حاکمیت آن است.
رییس جمهوری عراق افزود: نیروهای امنیتی با جدیت مانع هرگونه تعرض به سفارت‌خانه‌های خارجی شده و افراد خاطی به موجب قانون مجازات خواهند شد.
ساعاتی پیش "محمد الحلبوسی" رییس پارلمان عراق حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد را یک رفتار غیر قابل قبول دانست که به گفته وی به منافع کشورش آسیب خواهد رساند.
«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز (سه‌شنبه) نیز از تمام معترضان خواست که از مقابل سفارت آمریکا در بغداد پراکنده شوند.
هواپیماهای آمریکایی یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه ۲۵ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شدند.
ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آنها حملات دقیقی به پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.
حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز سه‌شنبه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.