روحانی: تحریم‌ها مانع از ورود ۲۰۰ میلیارد دلار به کشور شد


روحانی: تحریم‌ها مانع از ورود ۲۰۰ میلیارد دلار به کشور شد11دی-98
روحانی که با شیوه به درگفتن تادیواربشنود چون درمقابل منتقدانش که می گویندوی بدقولی کرده است  می گویدوی در حالت صلح وعده های انتخاباتی داد ولی اکنون درشرایط جنگی است که نمی تواند قول های داده شده اش را عملی کند چون تحریم ها مانع شدند . اکنون هم اعتراف به عدم ورود200 میلیارد دلار براثر تحریم ها به کشور شده است . چون شهامت افشاگری ندا رد تا بگوید عامل جدی تحریم هاچیست؟ نقش مخالفت خامنه ای رمال  و قاتل و پاسداران جنگ افروز و غارتگردراین مورد چیست؟ چون با سیاست مشترک و همآهنگ مخالفت بابرجام و   ومذاکره   از موضع ضدآمریکایی ومکمل آن پاسدارات  تهدید موشکی محو اسراییل ازروی کره زمین و عربستان کردند  ودر ادامه  حمله به نفت کش های امارات و آرامکو وساقط کردن پهبادآمریکایی و پرتاب راکت به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا و پایگاه نظامی آمریکادرکرکوک ....  و اخیراً حمله به سفارت آمریکا در بغدا  نموده اند که موجب ایجاد شرایط جنگی مورد نظر روحانی و تحریم ها شده است.
حسن روحانی در روزهای اخیر انتقادها از عملکرد دولتش در دوران تحریم را رد کرده است
حسن روحانی، رئيس‌ جمهور ایران، روز سه‌شنبه، ۱۰ دی‌ماه، خبر داد که در سال‌های ۹۷ و ۹۸، تحریم‌های آمریکا مانع ورود ۲۰۰ میلیارد دلار به ایران شده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، او که روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح یک قطار برقی سخنرانی می‌کرد، گفت این ۲۰۰ میلیارد دلار شامل پول فروش نفت و همچنین اعتبار خارجی به میزان صد میلیارد دلار بوده است.
بر اساس آمارهای اوپک، ایران قبل از بازگشت تحریم‌های آمریکا در اردیبهشت ۹۷، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت خام داشت. صادرات نفت ایران در ماه‌های اخیر به گفته برخی مقام‌های حکومت ایران به ۱۲۵ هزار بشکه در روز سقوط کرده است.
دولت ترامپ می‌گوید قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. ایالات متحده می‌گوید هدف از این تحریم‌ها بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره برای دستیابی به توافقی‌ جامع است که جلو برنامه اتمی نظامی، توسعه موشک‌های بالیستیک، و «رفتارهای مخرب» تهران در منطقه و جهان را بگیرد.
آقای روحانی روز سه‌شنبه همچنین با اشاره به تحریم‌های کنونی آمریکا گفت: «در بدترین دوران تحریم هستیم» و «وقتی آب و غذا نیست، فرد هر چه قوی هم باشد در خطر می‌افتد».
حسن روحانی روز دوشنبه، ۹ دی‌ماه، نیز انتقاد از عملکرد دولتش را «خرده‌فرمایش» توصیف کرده و گفته بود منطقی نیست که «بگویند لحن دولت نسبت به سال ۹۶ در فروردین ۹۸ فرق کرده است».


دربارهٔ عمل نکردن به وعده‌هایی که در آغاز کار دولت خود داده بود گفت که «ما در شرایط صلح آن قول‌ها را دادیم، بعد وارد جنگ شدیم
تیرماه امسال، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا تاکنون ایران را از فروش نفت به ارزش ۵۰ میلیارد دلار محروم کرده است.

برایان هوک هدف اصلی فشار بر حکومت ایران را جلوگیری از تروریسم دانست و گفت این موضوع از نظر اخلاقی و استراتژیک مهم است.

مقام‌های دولت آمریکا با تاکید بر موثر بودن فشار حداکثری بر ایران می‌گویند کاهش دسترسی حکومت ایران به منابع مالی باعث شده که گروه‌های مورد حمایت مالی این حکومت از جمله حزب‌الله و حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه و عراق تحت فشار اقتصادی قرار گیرند.
آقای هوک همچنین در یک اظهارنظر دیگر با اشاره به وضعیت فروش نفت و درآمدهای دولت ایران گفته است حکومت ایران از نظر اقتصادی «دارد دستش خالی می‌شود، یا باید پول چاپ کند یا باید حقوق و مستمری مردم را به عقب بیندازد».
شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیز در گزارشی به نقل از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشته است: «تحریم‌های بیشتری در راه است، و مشکلات اقتصادی ایران و چالش‌های آن در سال ۲۰۲۰ مضاعف خواهند شد