ایران دخالت در حمله به سفارت آمریکا در بغداد رد کرد


ایران دخالت در حمله به سفارت آمریکا در بغداد رد کرد11دی-98
درحالی که روز گذشته خبرگزاری پاسداران فارس گزارش داد  پاسداران اطلاعیه  داده اند که مقاومت عراق  حق دارد پاسخ کوبنده به تهاجمات نظامی آمریکابه پایگاه های کتائب و حشدالشعبی بدهد که درواکنش پرتاب راکت به پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک وکشته شدن یک غیرنظامی آمریکابی بود . سپس  عوامل عراقی مسلح وابسته به سپاه قدس پاسدار تروریست قاسم سلیمانی به سفارت آمریکا در بغداد حمله و آن را به آتش کشیدند وواردسفارت شدند و مشعول تخریب گری می شوند ولی مأمور تکذیب کردن مأموریت می یابد تا نقش رژیم ولایت فقیه به خصوص پاسداران در حمله به سفارت آمریکا در بغداد راتکذیب کند.
عباس موسوی
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه ۱۰ دی‌ماه هرگونه ارتباط این کشور با تظاهرکنندگانی که به سفارت آمریکا در بغداد، پایتخت عراق، یورش بردند، را تکذیب کرده است.
عباس موسوی اظهارات رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور در خصوص نقش ایران را در این حمله رد کرد و نسبت «به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه» هشدار داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین از آمریکا خواسته است که «در سیاست های مخرب خود در منطقه» تجدید نظر کند.
به دنبال حمله آمریکا به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه، روز سه شنبه هزاران نفر در اعتراض به این حملات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و به آن حمله کردند. تجمع کنندگان که پرچم‌های نیروهای حشد الشعبی، نیروهای بسیج مردمی، را در دست داشتند، به ساختمان سفارت یورش بردند.
پس از این حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حکومت جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که طراح و سازمان‌دهنده حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد است.