یورش معترضان به سفارت آمریکا در بغداد؛ ترامپ ایران را متهم کرد +تصاویر

یورش معترضان به سفارت آمریکا در بغداد؛ ترامپ ایران را متهم کرد   10 دی-98
البته  هدف پاسداران از این طرح حمله به سفارت آمریکا درعراق  روحانی و دولت وی و تشدیدسیاست مخالفت با برجام وعدم تصویب در مجمع مصلحت  خامنه ای رمال و قاتل است . درمرحله بعدی انتقام گرفتن از تهاجم جنگنده های اف- 15 آمریکا به مقرهای کتائب  حزب الله  وحشدالشعبی عراق ومانع شدن از ریزش نیروهایش می باشد . همچنین تلاش برای  زمینه سازی تحمیل نخست وزیر جدید عراق است . حال بستگی به واکنش ترامپ دارد   چنانچه پاسخ مناسب ندهد موجب تضعیف موقعیت آمریکا درعراق و سوریه ومنطقه همچنین تضعیف موقعیت انتخابات ریاست جمهوری اش می شود.
سفارت آمریکا در بغداد
  نام قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روی دیوار سفارت آمریکا در بغداد: "سلیمانی رهبر من است"
هزاران نفر در اعتراض به حملات آمریکا به مواضع حزب‌الله عراق امروز سه‌شنبه ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده‌اند.
معترضان خشمگین و نیروهای شبه نظامی وابسته به ایران به ساختمان سفارت یورش بردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد معترضان بخشی از دیوار سفارت و همین طور پست بازرسی خارج ساختمان را به آتش کشیده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی ایران را به سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرده و هشدار داده که ایران به خاطر این اقدام پاسخگو خواهد بود.
او از نیروهای امنیتی عراق هم خواسته است که از سفارت آمریکا در برابر معترضان حفاظت کنند.
معترضان بدون توجه به هشدار نیروهای امنیتی از دیوارهای سفارتخانه بالا رفتند. تصاویر نشان می‌دهد که آنها توانسته‌اند از یکی از ورودی‌ها وارد بخشی از محوطه سفارت شوند.
بغداد

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق از معترضان خواسته از اطراف ساختمان سفارت آمریکا دور شوند. او هشدار داده که توسل به خشونت از سوی معترضان با برخورد نیروهای امنیتی و مجازات بر اساس قانون روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این اولین بار در سال‌های اخیر است که معترضان توانسته‌اند از لایه‌های امنیتی و محافظتی اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد عبور کنند.
معترضان خشمگین که شبه‌نظامیان گروه‌های وابسته به ایران هم در میان آنها هستند شعار مرگ بر آمریکا سردادند و پرچم این کشور را آتش زدند.
آنها پرچم حشد شعبی (بسیج مردمی) گروه نزدیک و وابسته به ایران را بالا بردند و در حمایت از این گروه شعار دادند. تعدادی از رهبران حشد شعبی نیز در میان معترضان دیده شده‌اند.
نیروهای حشد شعبی از زخمی شدن تعدادی از معترضان خبر داده‌اند.
سفارت آمریکا در بغداد
 معترضان و شبه نظامیان گروه‌های نزدیک به ایران در یورش به سفارت آمریکا در بغداد بخشی از دیوار آن را آتش زدند
حمله آمریکا به مواضع حزب‌الله عراق، شاخه‌ای از نیروهای حشد شعبی محکومیت و انتقاد مقام‌های عراق و ایران را به دنبال داشت.
آمریکا در حملات هوایی شامگاه یکشنبه پنج پایگاه کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه در اطراف شهر مرزی قائم را هدف قرار داد.
در این حملات دست کم ۲۵ نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.
آمریکا اعلام کرد که این حملات را به تلافی راکت‌پرانی گروه‌های وابسته به ایران به سوی پایگاه‌هایی که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در آن مستقر هستند انجام داده است.
ایران گفته است که هیچ نقشی در حمله به آمریکایی‌ها در عراق ندارد و حمله آمریکا به کتائب حزب‌الله را "مصداق بارز تروریسم" خوانده است.
نیروهای امنیتی آمریکایی داخل سفارتحق نشر عکسREUTERS
Image captionنیروهای امنیتی آمریکایی داخل سفارت
سفارت آمریکا در بغدادحق نشر عکسREUTERS
Image captionمعترضان با پرچم‌های حشد شعبی و کتائب حزب‌الله
بغدادحق نشر عکسEPA
Image captionقیس خزعلی، دبیرکل گروه عصائب اهل حق از گروه‌های نزدیک به ایران در عراق