از اعزام چهار تیم ارزیاب تا مجروحیت سه نفر در هرمزگان



آخرین جزئیات زلزله در قلعه قاضی و تخت؛
از اعزام چهار تیم ارزیاب تا مجروحیت سه نفر در هرمزگان   10دی-98
تخت
ایسنا/هرمزگان مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از اعزام ۴ تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده خبر داد.
این زلزله در ساعت ۱۷:۱۹:۴۵ به بزرگی ۵.۴ در مقیاس ریشتر رخ داد.مختصات این زمین‌لرزه در عمق ۲۰ کیلومتری زمین، ۲۷.۲۸ درجه عرض شمالی و ۵۶.۷۱ درجه طول شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه در ۲۴ کیلومتری قلعه قاضی، ۲۵ کیلومتری تخت و ۳۴ کیلومتری جزیره هرمز  در استان هرمزگان رخ داده است.
در حالی که ظهر امروز ساعت ۱۵:۲۱:۵۱ زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ در مقیاس ریشتر تخت از توابع شهرستان بندرعباس را لرزانده بود، بار دیگر این منطقه شاهد زمین لرزه ای۳.۷ ریشتری را تجربه کرد. این زلزله در ساعت ۱۷:۲۳:۳۲ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.همچنین در ساعت ۱۷:۲۴:۳۲ پس لرزه ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس ریشتر برای سومین بار و در ساعت ۱۷:۴۳:۴۲ پس لرزه ای به بزرگی ۲.۶ در مقیاس ریشتر برای چهارمین بار این منطقه را لرزاند. همچنین پس لرزه های پنجم و ششم به ترتیب به بزرگی ۳.۱ و ۳.۴ در مقیاس ریشتر در ساعت های ۱۷:۵۶:۱۰ و ۱۸:۰۹:۴۸ روی داد.
مختار سلحشور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری و پس لرزه های متعدد در بخش قلعه قاضی شهرستان بندرعباس  گفت: به محض وقوع زمین لرزه دو تیم از پایگاه چاه شیرین و دو تیم از مرکز استان مجهز به آمبولانس و تجهیزات امدادی به روستاهای چاه اسماعیل، چاه شیرین، حسن لنگی، چاه فعله ، گوربند، تیرور، کولغان، توج، دلبودنی، نوبست، زمین سنگ، تخت، شمیل، دهنو و قلعه قاضی اعزام شد.
وی اظهار کرد: بر اثر زلزله دو سازه خشت و گلی در روستای توج از توابع کولغان دچار آسیب شد و این حادثه سه مجروح به دنبال داشت همچنین دیوار یک مسجد در روستای حسن لنگی نیز تخریب شد.
سلحشور با بیان اینکه زمین لرزه هیچ خسارت جانی به دنبال نداشته است، خاطر نشان کرد:۱۵امدادگر و نجاتگر در قالب ۴تیم به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
وی در پایان از آماده باش کامل نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در پی زلزله ۵.۴ ریشتری خبر داد.
استاندار هرمزگان گفت: طبق آخرین ارزیابی ‌های صورت گرفته زلزله ۵.۴ ریشتری قلعه قاضی تاکنون، خسارت جانی و مالی در پی نداشته و تنها خسارت‌های جزئی به سازه های خشت و گلی در این منطقه وارد شده است.
فریدون همتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هرمزگان  آمادگی کامل برای مدیریت هرگونه بحران را دارد، افزود: برای مقابله با هر بحرانی، به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان بندرعباس دستور و اعلام آماده‌باش کامل داده شده است.
وی  با بیان اینکه هماهنگی های لازم توسط مدیریت بحران به منظور رصد وضعیت منطقه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد:  تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و تا کنون و هیچ مورد خاصی به دلیل وقوع زلزله گزارش نشده است.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: با توجه به وقوع پنج پس لرزه در منطقه تمام تیم های امداد و نجات در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز در منطقه اسکان اضطراری برپا خواهد شد.
همتی از مردم منطقه خواست که نکات ایمنی در شرایط زلزله را رعایت و از حضور در بافت های ناایمن و غیر مستحکم پرهیز کنند.
در همین رابطه علیرضا صفا ایسینی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به ایسنا،  گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت زمین لرزه ۵.۴ دهم ریشتری قلعه قاضی دریافت نشده است.
در همین خصوص دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به ایسنا، گفت: نیروهای امدادی دو کد قلعه قاضی و بلوار امام حسین جهت ارزیابی به محل اعزام شدند که خوشبختانه تا این لحظه خسارت مالی یا جانی گزارش نشده است.
همچنین محمدی، مدیر روابط عمومی هلال احمر هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: هم اکنون تیم های ارزیاب و امدادی به مناطق مورد نظر اعزام و در حال بررسی هستند.
این خبر تکمیل می شود...