گردان‌های حزب الله عراق: آمریکا در بدنام کردن الحشد الشعبی ناکام ماند

گردان‌های حزب الله عراق: آمریکا در بدنام کردن الحشد الشعبی ناکام ماد 11دی-98

نیازنیست آمریکا تلاش برای بد نام کردن حشدالشعبی عراقی کند . چون همین که نوچه آدمکش سپاه قدس شده است ننگ بدنام برپیشانه اش حک شده است.


گردان‌های حزب الله عراق: آمریکا در بدنام کردن الحشد الشعبی ناکام ماند

تهران-ایرنا- سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق سه‌شنبه شب درخصوص حملات آمریکا به مقر نیروهای الحشد الشعبی در غرب عراق گفت: آمریکا در بدنام کردن الحشد الشعبی و پایان دادن به نقش سیاسی‌اش در پارلمان شکست خورده است.
"محمد محیی" سخنگوی این گردان در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری "المعلومه" عراق همچنین افزود که نقشه آمریکایی‌ها در برابر الحشد الشعبی راه به جایی نبرده و به شکست انجامیده است.
محیی اضافه کرد: آمریکا تلاش کرد تا برای پایان دادن به حضور الحشد الشعبی به عنوان یک نیروی امنیتی و نیز نقش سیاسی این گروه در پارلمان اقدام کند که این تلاش‌ها راهی به جز شکست درپی نداشته است.
وی به حملات یکشنبه شب آمریکایی‌ها به منطقه القائم در غرب عراق اشاره کرد و افزود: القائم یک منطقه راهبردی است و آمریکا درصدد است تا از طریق دو پایگاه "التنف" در جنوب سوریه و پایگاه هوایی "عین الاسد" در استان الانبار کنترل این منطقه را بدست بگیرد.
محیی ادامه داد: منتظر محکومیت جنایت آمریکایی‌ها به القائم نمی‌نشینیم، بلکه خواستار یک موضع گیری جدی هستیم که کم‌ترین آن خروج سفیر و نیروهای آمریکایی از خاک عراق است.
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در پایان خواستار شکایت از آمریکا در شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر حمله اخیر به نیروهای الحشد الشعبی شد.
هواپیماهای آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که ۲۵ کشته و ۵۱ زخمی برجای گذاشت.
ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملاتی علیه پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.
حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت را در مردم عراق ایجاد کرده و معترضان در واکنش به این اقدام امروز به سفارت واشنگتن در بغداد حمله کردند و در تازه‌ترین تحولات نیروهای ویژه عراقی نزدیک این سفارت مستقر شدند و در اثر درگیری‌ها، شماری زخمی شدند.