از پیشنهاد سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی تا میزبانی البرز از رییس جمهوری

از پیشنهاد سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی تا میزبانی البرز از رییس جمهوری
استان ها - ایرنا - سفر روز سه شنبه رییس جمهوری به استان البرز، بازگشت کارخانه تولید مواد اولیه چرم به مدار تولید، آغاز فعالیت بزرگترین کشتی مسافری تا پایان ۲۰۲۰ در دریای خزر، پیشنهاد اختصاص سهمیه بنزین سفرهای نوروز به دولت، قرار گرفتن نام پژوهشگر دانشگاه زنجان در بین پژوهشگران برتر دنیا از جمله مهم‌ترین خبرهای استان ها طی ۲۴ ساعت گذشته بود.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که چکیده مهمترین آن‌ها شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» منتشر می‌شود:
البرز سه شنبه میزبان رییس جمهوری خواهد بود
استاندار البرز گفت: این استان در روز سه شنبه ۱۰دی ماه میزبان رییس جمهوری خواهد بود.
عزیز اله شهبازی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: براین اساس قطار برقی کرج - هشتگرد فردا سه شنبه ۱۰ دی ماه با حضور مقام عالی دولت تدبیر و امید بهره برداری می رسد.
گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به کمتر از پنج درصد رسیده است
نایب رییس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: با سیاستهای دولت و قانونمند شدن واردات گوشی تلفن همراه، وضعیت این کالا در بازار کشور تثبیت شده و تعداد گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در بازار به کمتر از پنج درصد رسیده است.
افشین اکبری حداد افزود: پیشتر، واردات گوشی تلفن همراه محدود بود و این موضوع به گسترش گوشی‌های قاچاق در بازار دامن می‌زد.
نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در کاشمر گشایش یافت
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر از برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در این شهر برای دومین سال متوالی خبر داد.
رضا یوسفی در مراسم  گشایش این نمایشگاه که در محل سالن شهید چمران شهرستان کاشمر برگزار شد افزود: در این نمایشگاه ۱۵ استان در ۶۰ غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشتهاند.
تنها کارخانه تولید مواد اولیه چرم خاورمیانه در مازندران به مدار تولید برگشت
تنها کارخانه تولید " سولفات بازیک " خاورمیانه به عنوان مواد اولیه چرم سازی در شهرستان میاندرود استان مازندران پس از حدود چهار سال تعطیلی بار دیگر به مدار تولید برگشت.
عمان پایگاه خوبی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی است
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: عمان پایگاه خوبی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی است و روابط اقتصادی با این کشور باید روز به روز افزایش یابد.
«محسن ضرابی» در همایش معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری عمان در اراک، افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از قراردادهایی بین‌المللی (FTA ) که  عمان با ۱۵ کشور عربی، آفریقایی، سنگاپور، آمریکا و اروپا دارد، استفاده کند و کالاها را با تعرفه گمرگی صفر به این کشورها صادر کند.
پالایش مقررات راهبرد اولویت‌دار وزارت اقتصاد و دارایی است
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: پالایش مقررات و حذف مواد قانونی مزاحم و زاید، راهبرد اولویت‌دار این وزارتخانه برای رفع مشکلات کسب و کار در کشور است.
«اسماعیل جلیلی»در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان مرکزی، افزود: مقررات‌زدایی از برنامه‌های کلان در راستای  سرعت‌بخشی امور در فضای کسب و کار است و بر این اساس در چند ماه اخیر شمار قابل ملاحظه‌ای از قوانین دست و پاگیر در این حوزه کنار گذاشته شده‌است.
آغاز فعالیت بزرگترین کشتی مسافری تا پایان سال ۲۰۲۰ در دریای خزر
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از آغاز فعالیت بزرگترین کشتی مسافری در دریای خزر تا پایان سال ۲۰۲۰  و مذاکره برای تاسیس شرکت مشترک ایرانی روسی جهت بازاریابی و ساخت کشتی های جدید خبر داد.
 محمد ولی روزبهان در جریان سفر به آستراخان روسیه همراه هیأت عالی رتبه اقتصادی این سازمان پس از بازدید از بندر سالیانکا  و کارخانه های کشتی سازی این منطقه خاطرنشان کرد: سال آینده شاهد عملیاتی شدن طرح گردشگری دریایی در مسیر بنادر دریای خزر خواهیم بود و از سوی دیگر با توجه به کشتی در حال ساخت رو رو، زمینه توسعه همکاری های اقتصادی، گردشگری براساس ظرفیت های دریای خزر میان منطقه آزاد انزلی و آستراخان فراهم می شود.
پیشنهاد اختصاص سهمیه بنزین سفرهای نوروزی به دولت ارائه می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در استان خراسان جنوبی به سر می‌برد، گفت: پس از بازگشت از این سفر، موضوع اختصاص سهمیه بنزین سفرهای نوروزی را به دولت ارائه خواهم داد.
علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از باغ و عمارت اکبریه بیرجند گفت: ایام نوروز مردم نیاز به سفر دارند و باید سهمیه ویژه در نظر گرفته شود که بعد از این سفر از دولت درخواست سهمیه ویژه بنزین می‌شود و امیدواریم اتفاق بیافتد.
آمادگی وزارت میراث فرهنگی برای بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: در صورتی که ارگ کلاه فرنگی بیرجند به این وزارتخانه تحویل شود، آماده بازسازی کامل این بنای تاریخی هستیم.
علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از ارگ کلاه فرنگی افزود: از هر زمانی که تحویل ارگ کلاه فرنگی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی انجام شود، اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته و کار مرمت بنا شروع می‌شود.
تجلیل وزیر بهداشت از قدیمی‌ترین جراح استان یزد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال لوح تقدیری به دکتر حاجب مرتاض، از قدیمی‌ترین جراح یزدی و تنها بازمانده نسل گذشته عرصه پزشکی استان یزد تجلیل و از خدمات ۵۰ ساله این پزشک شهیر به نیکی یاد کرد.
آموزش و پرورش از معلمان پژوهنده حمایت می‌کند
رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش به منظور تقویت امر پژوهش در مدارس، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و حمایت‌های مادی از معلمان پژوهنده را در دستور کار دارد.
 فرهاد کریمی در نشست تخصصی بازاندیشی در مسائل آموزش و پرورش در تبریز گفت: آموزش و پرورش در دورانی به سر می برد که باید سند تحول بنیادین را در دستور کار خود قرار دهد.
پژوهشگر دانشگاه زنجان در بین پژوهشگران یک درصد برتر دنیا
بر اساس استنادات صورت گرفته به تحقیقات پژوهشگران در زمینه‌های مختلف،پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) نفرات یک درصد برتر دنیا را اعلام کرد که دانشگاه زنجان نیز در این فهرست نماینده دارد.
توقف فعالیت‌ شبانه معادن سنگان خواف با هدف حفاظت از پلنگ
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از توقف فعالیت‌های غیرضروری و شبانه مجموعه معادن سنگان در خواف به خاطر گزارش حضور پلنگ در این محدوده و با هدف حفاظت از این گونه حیوانی خبر داد.
پیش فیلمی در خصوص مشاهده حضور یک قلاده پلنگ در این منطقه منتشر شد که منجر به پیگیری به منظور حفاظت از این گونه شد.
 
کامیون ها متهم اصلی آلودگی هوای تهران هستند
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این که سهم آلاینده منابع متحرک در تهران ۶۰ درصد است گفت: کامیون ها با ۱۵.۷ درصد بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند.
حسین شهیدزاده  با اشاره به اینکه سهم منابع متحرک در تولید آلاینده شهر تهران بیش از سایر منابع است گفت: بعد از کامیون ها، سهم خودروهای سواری ۱۳.۹ درصد، موتورسیکلت ۱۰.۱ درصد، اتوبوس سرویس ۷.۴ درصد، اتوبوس واحد ۵.۷ درصد، مینی بوس ۴ درصد، تاکسی ۲.۱ درصد و وانت ۱.۸ درصد است.
خطر انقراض فوک خزری بیشتر شده است
نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ‌های آبی هلند در ایران با اظهار نگرانی از آنچه که کاهش شدید جمعیت فوک خزری نامید، گفت: بر اساس آخرین برآوردها جمعیت تنها پستاندار آبزی دریای خزر بدلیل صید بی‌رویه و آلودگی دریایی از یک میلیون در سال ۱۹۹۱ به کمتر از ۷۰ هزار قلاده در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) کاهش یافته و خطر انقراض را جدی کرده است.
سرشماری وحوش در همدان آغاز شد
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان اظهارداشت: سرشماری وحوش شاخص در مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و تالاب‌های این استان آغاز شد.
مهدی صفی خانی بیان کرد: طرح سرشماری زمستانه وحوش با هدف بررسی میزان افزایش یا کاهش گونه های شاخص مناطق تحت مدیریت محیط زیست در حال اجرا است.
بودجه ۱۲۰ میلیون تومانی فدراسیون ورزش کارگری
نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: بودجه این فدراسیون در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان است که آن هم به حساب این نهاد واریز نمی شود.
بیژن خراسانی  در مجمع عمومی سالانه هیات ورزشی کارگران لرستان افزود: با رایزنی های مجلس ردیف بودجه ای برای فدراسیون کارگری با اعتبار رقم ۱۰۰ هزار تومان شروع و الان ۱۲۰ میلیون تومان شده  است.
۱۲۲ هزار قانون وارد سامانه ملی قوانین کشور شد
به گفته معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، تاکنون ۱۲۲ هزار قانون، مقرره، رای و نظر در سطح کشور دسته بندی موضوعی و وارد سامانه ملی قوانین و مقررات شده است.
اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال خط اعتباری در ۲۵ صندوق پژوهش و فناوری به منظور پاسخگویی به درخواست‌های کمتر از پنج میلیارد ریال شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.
حوادث اخیر با درایت رهبری معظم کنترل شد
 رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اغتشاشات آبان ماه امسال گفت: صلابت و درایت رهبری موجب شد تا این قضایا و حوادث کنترل شود.
شهرهای کشور از منظر گردشگری رتبه‌بندی می‌شوند
 معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رتبه‌بندی شهرهای کشور از منظر گردشگری خبر داد و گفت: در رتبه‌بندی و سطح‌بندی شهرها و استان‌های کشور موارد مختلفی از جمله میزان فعالیت مسوولان منطقه و معرفی جاذبه‌های گردشگری ارزیابی خواهد شد.
گزارش‌ها و میزگردها:
قطار برقی با تدبیر دولت به هشتگرد رسید،لباسهای غیر متعارف و ذائقه مردم در مد و لباس، کلینیک‌های درد؛ اهداف و فواید، خانه به دوشی هشت اداره گتوند و سرگردانی مراجعان،چالش‌ بیدودها در شهر بدون دود، آموزشیاران سواد آموزی مجهز به شیوه های نوین تدریس شوند و قطب تولید نیشکر مازندران در مسیر توسعه  از جمله عناوین گزارش ها و میزگردهای استان ها طی ۲۴ ساعت گذشته است.

مدیریت آب و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه در یزد، تشکل‌های مردم نهاد در اصفهان، فرصت و ظرفیتی که استفاده نمی‌شود، دست گیران بی ادعا،ماجرای مرگ «آلفا»، بوم‌گردی، ظرفیتی مغفول در جنوب پایتخت، همتی به بلندای توسعه، دست گردشگران کوتاه از دامن بلند زمستان کردستان، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و موانع پیش‌ روی سرمایه‌گذاران در کرمانشاه، توقف راه آهن خرم آباد در ایستگاه اول و کتابخانه مرکزی اراک پنجه در پنجه مشکلات هم عناوین دیگر گزارش ها و میزگردهای استان ها را شامل می شود.