حضور مردم فتنه 9 دی را خنثی کرد

حضور مردم فتنه 9 دی را خنثی کرد6 دی -98
 مقابل فتنه گران حاکم که فرافکنانه آدرس غلط می دهند ملت درآبان مقابل فتنه گران حاکم ایستادند تا فریادمرگ بردیکتاتور علیه شان بزنند.
امام جمعه کرمانشاه شناخت دشمن را بسیار مهم دانست و گفت: حضور مردم در ۹ دی فتنه را خنثی کرد و دنیا پیوند مردم با ولایت (امامین انقلاب) را دید.
حضور مردم فتنه 9 دی را خنثی کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه امروز مرکز استان، با اشاره به «۹ دی روز روز بصیرت و میثاق با ولایت» اظهار کرد: ۹ دی تجلی قدرت خدای تبارک و تعالی بود.
وی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب ۹ دی باطل‌السحر بود که در آن مردم با حضور خود همچون راهپیمایی اخیر خشونت‌ها و دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و فتنه را خفه کردند.
آیت‌الله علما با بیان اینکه دست خدا و حضور مردم فتنه را خنثی کرد، بیان داشت: مردم با بصیرت و موقعیت شناسی لحظه نیاز را خوب تشخیص دادند.
امام جمعه کرمانشاه شناخت دشمن را بسیار مهم دانست و گفت: در ۹ دی دنیا پیوند مردم با ولایت (امامین انقلاب) را دید.
وی تأکید کرد: در زمان تشخیص و حضور مردم در صحنه امداد‌های غیبی نیز خود را نشان می‌دهد.
آیت‌الله علما با اشاره به ۷ دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل(ره)، این حرکت را از کاری موفق دانست و گفت: در زمینه سوادآموزی ما جزء کشورهای موفق درجه یک دنیا هستیم.
خطیب جمعه کرمانشاه با یادآوری ۱۱دی که مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است، تصریح کرد: حضرت زینب از دین اسلام، خدا و رسول خدا پرستاری کرد.
وی حضرت زینب را عامل پیروزی خون بر شمشیر و کسی دانست که نگذاشت حادثه عظیم کربلا در تاریخ گم و یا کم‌ رنگ شود.
آیت‌الله علما ادامه داد: حفظ ولایت، حفظ خون شهدا، بصیرت، مقاومت و ایستادگی درس‌هایی بود که حضرت زینب به ما داد.
وی این سخن امام خمینی(ره) که «حفظ نظام از اوجب واجبات است» را الهام گرفته از حضرت زینب (س) دانست.
آیت‌الله علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه ویژه پیامبران اولوالعزم، جایگاه والای آنان را به جهت عزم و اراده قوی آنان دانست و گفت: داشتن عزم و اراده قوی و راسخ بسیار مهم است.
وی افزود: اگر امام حسین (ع) آن عزم قوی را نمی‌داشت تاسوعا و عاشورا درست نمی‌شد؛ همچنین اگر امام راحل (ره) آن عزم راسخ را نمی‌داشت انقلاب بوجود نمی‌آمد و اسلام این‌گونه به جهانیان معرفی نمی‌شد.
امام جمعه کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اهمیت تقوا، همگان را به رعایت تقوا و پرهیزگاری فراخواند و آن را سپر و یک سرمایه دانست که هر چه بیشتر به سمتش برویم عنایت خداوند به ما بیشتر خواهد شد و بیان داشت: به گفته امام علی(ع) تقوا مهم‌ترین واسطه و سبب ارتباط ما با خداوند است.
گفتنی است شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در نماز جمعه امروز اعلام کرد که روز دوشنبه ۹دی مراسم راهپیمایی گرامی‌داشت حماسه ۹ دی و همچنین اعلام انزجار از فتنه‌گران وقایع اخیر، رأس ساعت ۱۰ صبح از چهارراه مدرس به سمت میدان آزادی برگزار خواهد شد.