اختلال در اینترنت اعلام کیفیت هوای اصفهان را تعطیل کرد


اختلال در اینترنت اعلام کیفیت هوای اصفهان را تعطیل کرد»  8دی-98
سامانه پایش کیفی هوای اصفهان از ۴ دی‌ماه از مدار خارج شده است
در پی توقف فعالیت سایت و اپلیکیشن اطلاع‌رسانی کیفیت هوای استان اصفهان از روز چهارشنبه، چهارم دی، اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان دلیل آن را «قطعی اینترنت ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا» اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان همچنین اعلام کرد که امکان دسترسی به داده‌های کیفیت هوا «تا اطلاع ثانوی وجود ندارد».
قطعی اینترنت یا اختلال در آن احتمالا مربوط می‌شود به برگزاری مراسم چهلم قربانیان اعتراضات آبان ۹۸ در پنجم دی‌ماه. از یک روز پیشتر اینترنت در ایران با اختلال گسترده و اینترنت موبایل دست‌کم تا شامگاه پنجم دی در بسیاری مناطق قطع یا دچار اختلال شدید شد.
از زمان وقوع اعتراضات آبان، اینترنت در ایران با تصمیم شورای امنیت کشور تا پنج روز در کل ایران و در برخی مناطق تا ۱۹ روز بعد به طور کامل قطع شد.
محمود مزارع، کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، درباره جزئیات قطعی مجدد اینترنت در اصفهان گفت قطعی اینترنت که از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه، چهارم دی، اتفاق افتاده مربوط به شرکت ایرانسل است که خدمات ۴G را قطع کرده است.
تأکید آقای مزارع به این دلیل است که برخی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان را متهم کرده بودند به این‌ که با توجه به شدت آلودگی هوا در اصفهان، «عمداً سایت هواشناسی را از دسترس خارج کرده است».
محمود مزارع با تکذیب این خبر و تأکید بر قطعی اینترنت در اصفهان گفت: «اتصال و عدم اتصال اینترنت در اختیار ما نیست که بخواهیم سایت‌ها را از دسترس خارج کنیم
ایجاد اختلال در اینترنت و اخیراً قطع کامل آن یکی از شیوه‌های مقابله جمهوری اسلامی با گسترش اعتراضات مردمی در ایران است.