تداوم آلودگی هوا در تهران/ مسؤولان منتظر باد و باران هستند+فیلم

تداوم آلودگی هوا در تهران/ مسؤولان منتظر باد و باران هستند+فیلم خودروی 2 نفره برقی  12 آذر -98
 اعتراف ناخواسته به عدم اجرای طرح سالم سازی هوا درپایتخت کشور تهران شده که جدا از سایر شهرهای کشور نیست . چون طی بیش از 4 دهه از سوی حاکمان ایران ویران کن وغارتگر و جنگ افروز رژیم ولایت فقیه  که عامل تخریب محیط زیست وآلوده کردن هوا و....  می باشندهیچ اقدام مثبتی در سراسر انجام نشده است.
آلودگی هوا در استان تهران طی روزهای گذشته مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی کشاند و مسؤولان ذی‌ربط به جای آن که به سراغ اقدامات ماندگار و دائمی مانند تولید خودروهای برقی بروند، منتظر باد و باران نشسته‌اند تا شاید فرجی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ علی یعقوبی اعظمآلودگی هوا در استان تهران طی هفته‌های گذشته به حدی بالاست که استانداری تهران بالاجبار مدارس استان را برای چند روز تعطیل کرد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، روز شنبه ۹ آذر ماه سال جاری در حاشیه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تهران در مورد آلودگی هوای استان اظهار داشت: علی رغم بارش باران در دو شب گذشته به سبب انباشت ذرات، این باران نتوانست هوا را پاک کند و بلافاصله عصر جمعه پایداری هوا را داشتیم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه کاهش آلودگی هوا ۱۸ دستگاه مسئول هستند، گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معادن تعطیل شدند و با کمک ناجا هم تردد کامیون‌ها در شهر ممنوع شد و وزارت بهداشت هم مستقیما وضعیت سلامت را سنجش می‌کند و اقدامات با همکاری دستگاه های مختلف پیش می رود.
روز گذشته نیز معاون استاندار تهران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی برای بارش باران از فردا گفت: مدارس تهران فردا تعطیل نیست.
یعنی نه تنها مسوؤلان ذی‌ربط اقدام مؤثری برای کاهش دائمی آلودگی هوا انجام نداده‌اند بلکه صرفاً بر اساس «پیش بینی سازمان هواشناسی برای بارش باران» برای مردم تصمیم گیری می‌کنند.
روز شنبه ۹ آذر رئیس سازمان اورژانس کشور از مراجعه ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر به مراکز پیش‌ بیمارستانی و بیمارستانی بر اثر افزایش غلظت آلایندگی‌ هوا خبر داد.
هم اکنون شاخص آلودگی هوای تهران در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران به شرح زیر است:
همانطور که مشاهده می‌کنید همچنان کیفیت هوای استان تهران مناسب نیست و شاخص آلودگی نیز در بعضی شهرستان‌ها به بیش از ۱۵۰ و حساس برای تمام گروه‌ها رسیده است.
تقصیر خودروهای بنزین سوز است
به‌طورکلی و بر اساس مطالعات انجام‌گرفته قبلی بیش از ۴۸% از سهم منابع آلوده هوای شهر تهران را سواری‌ها و ۲۲% را موتورسیکلت‌ها مسئولیت دارند. گاز مونواکسید کربن (CO) محصول فعالیت خودروهای سواری و وانت‌ها است که ۹۰% کل گاز (CO) تهران را شامل می‌شوند. سواری‌ها و موتورسیکلت‌ها ۵۸% کل ذرات معلق تهران را نیز مسئول هستند.
استاندار تهران نیز اذعان می‌کند: تردد ۴ میلیون موتورسیکلت و ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو زمینه افزایش آلودگی هوا را فراهم می‌کند.
با توجه به اینکه عمده آلودگی هوا مربوط به خودروهای بنزین سوز است و قیمت بنزین نیز در ۲۴ آبان ماه به یکباره توسط دولت روحانی از ۱۰۰۰ تومان با افزایش دویست درصدی به ۳۰۰۰ تومان مواجه شد، لازم است مسؤولان دولتی به جای انجام امور موقتی برای کاهش آلودگی هوا به سوی کاهش آلودگی هوا به صورت دائمی و همیشگی بروند.
آغاز تولید خودروهای برقی از مرداد ماه ۹۸
حسن روحانی پیش از انتخابات سال ۹۶ در بازدیدی از خودروهای برقی تولید جوانان ایرانی، قول حمایت در روند پلاک گذاری و راه اندازی خط تولید را دادند.
طبق اخباری که در تیرماه امسال منتشر شد، مقرر شده بود ۱۰۰ دستگاه خودرو برقی از مرداد ماه امسال وارد بازار شود اما همچنان هیچ خبری نیست.
همه چیز درباره خودروی برقی یوز ایرانی
امید است با پیگیری مسوؤلان هر چه سریعتر خط تولید خودروهای برقی راه اندازی شود، چرا کاهش استفاده از خودروهای بنزین سوز قطعاً می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور داشته باشد.