وسعت حریق " گَوَر و گاچال" کوهدشت ۱۵ تا ۲۰ هکتار است

فرماندار عنوان کرد:

وسعت حریق " گَوَر و گاچال" کوهدشت ۱۵ تا ۲۰ هکتار است 10-مرداد-99

وسعت حریق " گَوَر و گاچال" کوهدشت ۱۵ تا ۲۰ هکتار است
ایسنا/لرستان فرماندار کوهدشت گفت: حریق به ۱۵ تا ۲۰ هکتار از منطقه گَوَر و گاچال شهرستان خسارت وارد کرد.
ماشاالله نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع که ناگهانی رخ می‌دهند، خیلی چیزها غیرقابل‌پیش‌بینی است.
وی بیان کرد: شعله‌های آتش گسترده، صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه و گرمای بیش از حد، کار اطفاء را سخت‌تر کرده بود.
نعمتی با بیان اینکه خاموش کردن آتش در گرمای بیش از حد کاری مشکل و طاقت‌فرساست، از برخی اظهارنظرها در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: ۴۸ ساعت است به همراه تمامی نیروهای ادارات، مردم، بسیج و ... شبانه‌روزی در منطقه حضور داریم.
فرماندار کوهدشت با تاکید بر اینکه آوردن هلیکوپتر کار برای این آتش‌سوزی کار آسانی نبوده و بسیار سخت بود، افزود: بالگرد در عملیات هلی‌برد با نقص فنی مواجه شد و حتی مجبور به فرود اضطراری شد.
فرماندار کوهدشت با بیان اینکه برای خاموش کردن آتش تمام توان و ظرفیت شهرستان و حتی استان بکار گرفته شد، اضافه کرد: کنده درختان و وزش باد شدید کار اطفای حریق را برای ما سخت کرد اما نباید منکر زحمات همه افراد باشیم.
نعمتی از حضور نیروها در منطقه مورد حریق و پایش آن خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروها اکیپ‌بندی  شده و مشغول پایش منطقه هستند که زحمات آنها قابل تقدیر و ستایش است.
وی با بیان اینکه به گفته مسئولین منابع طبیعی بین ۱۵ تا ۲۰ هکتار از این منطقه دچار حریق شد، در خصوص دستگیری برخی افراد در رابطه با آتش‌سوزی گفت: اینکه افراد دستگیر شده مقصر هستند یا نه موضوع در حال بررسی است و مرجع رسیدگی باید صحت موضوع را تائید و اعلام کند.
نعمتی گفت: از همه افراد و نیروهایی که برای اطفای حریق پای کار آمدند و اصحاب رسانه که نقش اطلاع‌رسانی را در رابطه با این حریق داشتند، تشکر می‌کنم.